کد خبر: 1234295
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۵
اعضای کشورهای گروه ۷ در بخشی از بیانیه خود به تکرار ادعاهای تکذیب‌شده علیه ایران پرداخته‌اند.

جوان آنلاین: اعضای گروه هفت در بیانیه پایانی خود امروز پنجشنبه (۲۵ خرداد/ ۱۴ ژوئیه) به تکرار ادعاهای رد شده درباره برنامه هسته‌ای و موشکی ایران پرداخته‌اند.

در بیانیه‌ای که به رویت رویترز رسیده تصریح شده است: «ما از تهران می‌خواهیم تنش‌آفرینی‌های هسته‌ای را به عقب برگرداند و ادامه غنی‌سازی اورانیوم که هیچ توجیه موثق غیرنظامی را ندارد متوقف کند.»

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: «ایران بایستی وارد گفت‌وگوهای جدی شده و ضمانت‌های معتبری مبنی بر اینکه برنامه هسته‌ای‌اش منحصراً صلح‌آمیز است فراهم آورد.»

شب گذشته برخی رسانه‌های غربی گزارش دادند که جمهوری اسلامی ایران آژانس اتمی را از قصد خود برای توسعه بیشتر برنامه هسته‌ای این کشور با نصب سانتریفیوژهای جدید در سایت‌های نطنز و فردو مطلع کرده است. این رسانه‌ها مدعی شده بودند که اقدام تهران در پاسخ به قطعنامه ضدایرانی آژانس صورت گرفته است.

ادعاها علیه ایران در حالی در حالی مطرح می‌شوند که دولت ایالات متحده در سال ۲۰۱۸ به مشارکت خود در توافق هسته‌ای با ایران پایان داد و تمامی تحریم‌های متوقف‌شده ذیل این توافق را علیه ایران از سر گرفت.

اعضای گروه ۷ علاوه بر این به تکرار ادعاها درباره قصد ایران برای ارسال موشک به روسیه پرداخته‌ و گفته‌اند در صورتی که تهران چنین اقدامی انجام دهد آماده تشدید فشارها علیه این کشور هستند.

در این بیانیه آمده است: «ما از ایران می‌خواهیم از کمک‌رسانی به جنگ روسیه در اوکراین اجتناب کند و اقدام به انتقال موشک‌های بالیستیک و فناوری‌های مرتبط به آن کشور نکند زیرا که چنین اقدامی به منزله تنش‌آفرینی جدیدی و تهدیدی مستقیم علیه امنیت اروپا خواهد بود.

جمهوری اسلامی ایران و روسیه بارها ارسال موشک و پهپاد از تهران برای استفاده در جنگ اوکراین را رد کرده‌اند.

برچسب ها: گروه ۷ ، امریکا ، ناتو
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار