کد خبر: 1233603
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۳
روسای جمهور روسیه و برزیل در مورد راه حل مسالمت‌آمیز برای پایان درگیری در اوکراین گفتگو کردند.

جوان آنلاین: لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهور برزیل در گفتگو با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تمایل خود را برای مشارکت جهت یافتن گزینه‌هایی برای حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه در اوکراین تشریح کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سرویس مطبوعاتی کرملین اعلام کرد: در این گفتگو در مورد اوضاع پیرامون اوکراین و رویکرد‌های اصولی طرف روسی در ارتباط با آینده تشریح شد.

سوئیس در ۱۵ تا ۱۶ ژوئن در نزدیکی شهر لوسرن در تفرجگاه بورگنستاک کنفرانسی در مورد اوکراین برگزار خواهد کرد. حدود ۸۰ کشور مشارکت خود را تایید کرده اند. جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده و شی جین پینگ، رئیس جمهور چین و لولا، رئیس جمهور برزیل در این کنفرانس شرکت نخواهند کرد.

ولادیمیر خوخلوف، دبیر مطبوعاتی سفارت روسیه در برن پیشتر به ریانووستی گفته بود که سوئیس برای شرکت در اجلاس اوکراین دعوتنامه‌ای برای روسیه ارسال نکرده است، مسکو در هیچ موردی شرکت نخواهد کرد.

وی افزود که ایده کنفرانس صلح که به شدت توسط برگزارکنندگان ترویج می‌شود، برای فدراسیون روسیه غیرقابل قبول است، زیرا این گزینه دیگری برای پیشبرد یک "فرمول صلح" غیرقابل دوام است که منافع روسیه را در نظر نمی‌گیرد. کرملین اعلام کرد که جستجوی راه‌هایی برای خروج از وضعیت در مناقشه اوکراین بدون مشارکت روسیه کاملاً غیرمنطقی و بیهوده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار