کد خبر: 1233589
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۱
داوطلب چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: از زمان تشکیل بلدیه من تنها مدیری هستم که ۱۲ سال شهردار تهران بوده است؛ من یک کارنامه‌ دارم و مردم مرا با آن قضاوت کنند.

جوان آنلاین: محمدباقر قالیباف عصر روز دوشنبه - ۲۱ خردادماه - در نخستین روز تبلیغات داوطلبان چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در برنامه «صف اول» که از رسانه ملی پخش شد، گفت: آغاز جوانی ما با آغاز بهار انقلاب و مبارزات انقلاب اسلامی بود فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی ما در همان سال ۱۳۵۷ با حادثه زلزله طبس شروع شد و نخستین کار مدیریتی، جهادی و تجربه من در همان زمان با زلزله طبس بود.

به گزارش ایرنا، وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی اتفاق افتاد که هشت سال در جبهه بودم پس از جنگ در بسیج و برای سازندگی کشور فعالیت کردم و پس از آن فرمانده هوافضای سپاه بودم؛ سپس با حکم رهبر معظم انقلاب فرمانده نیروی انتظامی شدم پس از آن شهردار تهران و عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام شدم؛ در ادامه هم به عنوان نماینده مردم تهران به مجلس شورای اسلامی راه یافتم.

ارتباطم با دانشگاه هیچ‌گاه قطع نشد

قالیباف درباره پیشینیه علمی خود اظهار داشت: مدرک دکتری جغرافیای سیاسی از دانشگاه تربیت مدرس دریافت کردم و اکنون عضو هیات علمی و استاد دانشگاه تهران هستم؛ چند کتاب هم تألیف کردم. البته هیچ وقت مشغله کاری باعث نشده است که ارتباطم با درس و دانشگاه قطع شود، همین ترم ۱۵ جلسه ترم زمستانی را در دانشگاه داشتم و با وجود مشغله کاری از دانشگاه فاصله نگرفتم.

داوطلب چهاردهمین دوره ریاست جمهوری گفت: رزمندگان در دوران جبهه دلبستگی خاصی به هم داشتند و افراد بر اساس شایسته‌سالاری در جبهه انتخاب می‌شدند و خودشان از بین خود یکی را انتخاب می‌کردند، همان زمان در ۲۰ سالگی فرمانده تیپ مستقل امام رضا (ع) شدم.

همواره به دنبال تحول بودم

قالیباف با بیان این که مردم شناخت نسبی نسبت به بنده دارند، تصریح کرد: در شهرداری تهران ۱۲ سال توفیق خدمت داشتم و از ابتدای تاسیس بلدیه تنها کسی که ۱۲ سال مسئولیت شهرداری تهران را داشت، بنده بودم. همواره جزو مدیرانی محسوب می‌شوم که به دنبال تحول بودم.

وی با بیان این که در نیروی انتظامی هم به دنبال آن بودم که با نیروهای جوان و خلاق و با روحیه تحول‌گرایی کارها را دنبال کنم، خاطر نشان کرد: در کمتر از ۱۴ ماه، سامانه ۱۱۰ در سراسر کشور راه‌اندازی شد و عدالت امنیتی در کشور برقرار شد و همه افراد به راحتی در سراسر کشور به پلیس دسترسی داشتند.

داوطلب چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر این که امروز یک مدیریت سایبرنتیکی می‌تواند باعث تحول در حوزه‌های مختلف کشور شود، گفت: در مسائل اقتصادی هم باید این گونه بود باید یک مدیریت دقیق و عمیق پیگیر مسائل شود که منطبق با مردمی سازی، هوشمندسازی و شفاف سازی باشد.

در نیروی انتظامی امنیت اجتماعی را مردمی کردیم

قالیباف گفت: در نیروی انتظامی امنیت را مردمی کردیم و از فناوری استفاده کردیم ، همه مردم این فرصت را پیدا کردند تا هر جرم و ناامنی را که می‌دیدند، اطلاع رسانی می‌کردند و پلیس در کمتر از سه دقیقه حضور می یافت؛ از طرفی مردم بر کار پلیس نظارت داشتند.

وی با بیان اینکه خود مردم هر اشکالی بود در زمان شهرداری هم اطلاع رسانی می‌کردند، تاکید کرد: بزرگراه امام علی (ع) و صدر با پیمانکاران بخش خصوصی انجام شد مردمی سازی یک واقعیت است در مجلس هم تاکیدمان آن بود که اقتصاد برای آن که پویا شود، مردمی باشد.

سرمایه‌گذاری و تولید ثروت در سایه پیشرفت اتفاق می‌افتد

قالیباف درباره شعار انتخاباتی خود، گفت: شعاری که برای این دوره انتخاب کردم، «خدمت و پیشرفت» است و فقط شعار نیست، سابقه من نشان می‌دهد هر وعده‌ای را که دادم، پیگیری می‌کنم.

وی گفت: مردم در معیشت در زحمت و مشکل هستند و باید این مشکل مرتفع شود باید قدرت خرید مردم افزایش یابد این موضوع را تحت عنوان خدمت و در برنامه‌های فشرده دنبال کنیم تا مردم به آسایش برسند.

قالیباف با بیان این که با سرمایه گذاری و تولید ثروت در سایه پیشرفت اتفاق می افتد، گفت: باید کیک اقتصاد بزرگ شود تا بتوانیم مشکلات را مرتفع کنیم. نوع برنامه ریزی ما هم باید منطبق بر عدالت باشد؛ محور کارمان برنامه هفتم توسعه است که از همکاری‌های بین مجلس یازدهم و دولت شهید آیت الله رئیسی است.

داوطلب چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره برگزاری نشست سران قوا گفت: بر اساس قانون اساسی، تفکیک قوا داریم اما ضرورت وجود دارد که در سطح سران قوا هماهنگی و نشست‌ها وجود داشته باشد و در این سال‌ها هم این نشست‌ها افزایش یافته است. قانون را مجلس باید بنویسد ودولت اجرا کند و سازمان بازرسی و قوه قضائیه هم نظارت کنند. درک متقابل باید بین قوا وجود داشته باشد. باید قوا با هم همدلی و هم افزایی داشته باشند.

قالیباف با بیان این که هر مجموعه، سازمان، نهاد و دولتی را نمی‌توان با شعار اداره کرد، افزود: کارنامه همه ما مشخص است. وقتی می گویم شعارم پیشرفت و خدمت است، کارنامه خود را هم باید ارائه دهم و نباید فقط شعار دهیم، اما درباره کارنامه و عملکرد خود سخن نگوییم.

مردم مرا با کارنامه‌ام قضاوت کنند

قالیباف با تاکید بر این که ۴۵ سال از انقلاب شکوهمند اسلامی گذشته است، گفت: امروز که اینجا نشسته‌ام کارنامه‌ای دارم. امروز مردم مرا با کارنامه‌ام قضاوت می‌کنند و می‌گویند شما که ۱۲ سال در شهرداری تهران بوده‌ای چه تحویل مردم داده‌ای؟ وقتی در نیروی انتظامی خدمت می‌کردی چه تحویل مردم داده‌ای؟ بنابراین وقتی می‌گویم شعار من «خدمت و پیشرفت» است بلافاصله باید کارنامه خود را توضیح بدهم.

قوه دیوان‌سالاری بر سه قوه دیگر سوار است

وی با بیان این که در کشور سه قوه نداریم بلکه چهار قوه داریم، گفت: امروز قوه دیوان سالاری بر سه قوه دیگر سوار است، در نتیجه برنامه خوب می‌نویسیم، یا تصمیم خوبی می‌گیریم اما هیچ خروجی ندارد، لذا تبدیل می‌شود به شعار دادن، برنامه دادن و کار نکردن. بر این اساس کارنامه اساس کار است.

داوطلب چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: امروز دیگر سیستم سلسله مراتبی جوابگو نیست، بلکه باید سیستم به صورت تخت، شبکه‌ای و هوشمند مدیریت شود و همه این‌ها در سامانه‌ها شکل می‌گیرد.

در شهرداری ۲۰۰ سامانه راه اندازی کردیم

قالیباف ادامه داد: در شهرداری تهران بیش از ۲۰۰ سامانه داشتیم. به این ترتیب دیگر ۸ ساعت کار مطرح نیست، بلکه کار ۲۴ ساعته می‌شود و مردم می‌توانند خدمات را به صورت شبانه روزی دریافت کنند و همین موضوع سبب ایجاد شفافیت می‌شود.

وی تاکید کرد: وقتی قانونی را برای مشاغل در مجلس تصویب کردیم، جلوی رانت بزرگی را گرفتیم و گفتیم هر کسی می‌خواهد شغلی ایجاد کند باید به درگاه ملی مجوزها وارد شود و این کار بزرگی بود که اتفاق افتاد.

داوطلب چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: اگر احساس کردیم باید در اتاق‌هایمان بنشینیم، از فناوری استفاده نکنیم، نیروهای خلاق را به کار نگیریم، شایسته سالاری و شایسته گزینی و شایسته پروری نکنیم، هیچ تحولی اتفاق نمی‌افتد.

هوشمندسازی از دیوان سالاری ناکارآمد جلوگیری می‌کند

قالیباف خاطر نشان کرد: باید از تخصص علم و دنیای جدید استفاده کنیم، نه با حرف، بلکه به درستی آن را به کار بگیریم که در این صورت هزینه‌هایمان کاهش یافته، کیفیت کار افزایش می‌یابد، شفاف سازی ایجاد شده و جلوی فساد گرفته می‌شود.

داوطلب چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان این که در مجلس کار مهمی در تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار انجام شد که گام مهمی برای تحول و شایسته پروری است، افزود: باید هنر داشته باشیم و از هنر، علم و تخصص استفاده کنیم.

قالیباف قانون حمایت از گزارشگران فساد را از قوانین مهم مجلس یازدهم برشمرد، گفت: این قانون برای اجرا ابلاغ شده است. هوشمندسازی مهم‌ترین بخشی است که از دیوان سالاری ناکارآمد جلوگیری می‌کند.

به کسی قول پست و مقام نمی‌دهم

قالیباف اظهار داشت: هیچ گاه به افرادی که در ستاد انتخاباتی کار می‌کنند، وعده نمی‌دهم که فلان پست را به شما می‌دهم، بلکه به آنان قول می‌دهم که اگر رأی بیاورم و موفق شوم، تمام تلاشم را برای حل مشکلات می‌کنم.

داوطلب چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی درباره کابینه احتمالی خود گفت: بدون مشورت و خرد جمعی در این زمینه تصمیم نمی‌گیرم این اتفاق ناگوار برای رئیس جمهور و همراهانش رخ داد و اولویت مان است که در اداره دولت البته دولت به معنای کلان برای مثال بخشدار و دیگر سمت‌ها، که شوک به این مجموعه ها وارد نشود و اگر افرادی شایسته و کارآمد هستند، کار را با آنان پیش می بریم.

وی درباره مردمی‌سازی اقتصاد گفت: آن زمان موشک را با دانشجویان و افرادی که در دانشگاه‌های اهل علم بودند، متحول کردیم، این موضوع به معنای مردمی‌سازی است. یعنی مردم به حوزه هایی که ورود ممنوع بوده، ورود کردند.

بزرگترین فساد، ناکارآمدی است

قالیباف افزود: ۲۰ سال است که گرفتن گواهینامه و گذرنامه آسان شده است؛ مردمی‌سازی در اقتصاد هم صدق می‌کند و ۸۵ درصد اقتصاد دولتی است و اقتصاد دولتی منافع خود را دنبال می‌کند و دراقتصاد دولتی مبارزه با فساد به درستی صورت نمی‌گیرد.

داوطلب چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: وقتی همه مسائل شفاف شود و مبارزه با فساد به درستی شکل بگیرد، مردم هم در میدان خواهند بود. البته به نظرم بزرگترین فساد در کشور ناکارآمدی است.

جوان‌گرایی و انتخاب نیروهای فعال سرلوحه کارمن است

قالیباف درباره نقش افراد در ستاد انتخاباتی خود گفت: همیشه در انتخابات به همکاران قول می‌دهم که اگر کمک کردید و مسئولیتی بر دوش من گذاشته شد، قول می دهم که شما را شرمنده این اعتماد و آبرویی که برای من گذاشتید، نکنم.

داوطلب چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: هیچ زمان وعده پست نمی‌دهم، پست و مقام موروثی نیست؛ آنها برای کشورشان زحمت می‌کشند و من هم وعده می‌دهم درست کار کنم هیچ فرقی بین فردی که در ستاد ما کار کند و کسی که در ستاد کار نکند وجود ندارد.

وی تصریح کرد: بر اساس شایسته گزینی کار می‌کنم، جوان گرایی و انتخاب نیروهای فعال سرلوحه کارمن است. در شهرداری تهران هم با افرادی کار کردم که از جهت گرایش سیاسی با من همراه نبودند ولی نیروهای کارآمدی بودند در شهرداری از جوانان مبتکر و کاردان استفاده می کردم.

هماهنگی بین سران قوا ضروری است

قالیباف درباره آسیب شناسی بین قوا گفت: بر اساس قانون اساسی تفکیک قوا داریم و در اصل ۱۱۰ قانون اساسی اختیارات رهبری است و در بند ۷ به هماهنگی بین قوا تاکید شده است و هماهنگی بین سران قوا ضروری است و در سال‌های اخیر نشست‌های هماهنگی بین سران قوا وجود داشته است.

وی خاطر نشان کرد: در اصل تفکیک قوا که نباید در کار قوا دخالت کرد، اما باید با تعامل این موضوع را پیش برد. مجلس باید قانونگذاری کند و اجرای بر عهده دولت است ونظارت بر اجرا بر عهده سازمان بازرسی کل کشور است.

داوطلب چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: در سران قوا فرصت فراهم است تا درک متقابل برای مسائلی که برای قانون ضروری است، ایجاد شود. وقتی سازمان بازرسی کار نظارت را انجام می‌دهد یا دیوان محاسبات کار کنترل را مدنظر قرار می‌دهد تا بودجه سالیانه در مسیر خودش استفاده شود، این مسائل وقتی با هماهنگی و هم افزایی بین قوا انجام شود، مردم به عنوان ذی‌نفع نهایی منتفع می‌شوند.

درِ اتاق کارگزار نظام باید به روی مردم باز باشد

قالیباف درباره شهید آیت الله رئیسی گفت: با شهید رئیسی رفیق بودیم شهید رئیسی خستگی ناپذیر بود و اخلاص داشت در قامت رئیس جمهور به گونه‌ای عمل کرد که هیچ گاه ارتباطش با مردم قطع نشد. در اتاق کارگزار نظام باید به روی مردم باز باشد که این ویژگی را شهید رئیسی در دوران خدمتش در کسوت رئیس جمهور در این سه سال به خوبی داشت.

بر اساس این گزارش، اولین مناظره انتخاباتی روز دوشنبه ۲۸ خرداد از ساعت ۲۰ تا ۲۴ برگزار و از شبکه یک سیما به صورت زنده پخش می‌شود.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
0
0
پرونده شما و معاونتان به کجا رسید. عدم نظارت شما مشکلاتی را در دولت رقم زد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
0
0
مقام را دوست دارم اگر چه کار خاصی انجام نمی دهم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار