کد خبر: 1233350
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
در دو عملیات مشترک در دریای سرخ کشتی «نوردرنی» دچار حریق شد و کشتی «ام‌اس‌سی‌تاویشی» نیز هدف قرار گرفت

جوان آنلاین: دو کشتی قصد داشتند با سفر به سرزمین‌های اشغالی قوانین یمنی‌ها در دریای سرخ را نقض کنند، اما موشک‌های انصارالله اجازه تردد به آن‌ها ندادند که موجب آتش‌سوزی در این کشتی‌ها شد. ناوشکن انگلیس هم به عنوان حامی این کشتی‌های تجاری از گزند عملیات یمنی‌ها در امان نماند. 

جنبش انصارالله یمن که گفته تا زمان توقف جنگ به هیچ کشتی عازم سرزمین‌های اشغالی اجازه تردد از دریای سرخ نخواهد داد، بار دیگر با عملیات موشکی علیه چند کشتی نشان داد که به وعده‌های صادق خود پایبند است. یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن روز یک‌شنبه در سخنانی از هدف قرار دادن یک ناوشکن نیروی دریایی انگلیس در دریای سرخ و دو کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی طی دو عملیات با موشک‌های بالستیک خبر داد. 
به گزارش العالم، یحیی سریع اعلام کرد: ناوشکن دایموند وابسته به نیروی دریایی انگلستان و دو کشتی مرتبط با دشمن صهیونیستی را در دریای سرخ با موشک‌های بالستیک هدف قرار دادیم. وی افزود: هدف از این اقدام یاری رساندن به مردم مظلوم فلسطین و پاسخ به کشتار فلسطینیان اردوگاه النصیرات در مرکز غزه است. سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اظهار داشت: در دو عملیات مشترک در دریای سرخ کشتی «نوردرنی» دچار حریق شد و کشتی «ام‌اس‌سی‌تاویشی» نیز هدف قرار گرفت. این دو کشتی براساس اعلام و بخشنامه رسمی، ممنوعیت تردد به بنادر رژیم اسرائیل را نقض کرده بودند. سریع خاطرنشان کرد: این دو عملیات را نیروی دریایی، یگان موشکی و یگان پهپادی با استفاده از موشک‌های دریایی، بالستیک و پهپاد انجام دادند. 
به گفته سریع، دو کشتی مذکور در چارچوب گسترش عملیات نظامی ضدرژیم صهیونیستی در مرحله چهارم عملیات نیرو‌های مسلح یمن هدف حمله قرار گرفتند. وی افزود: «ما به وظیفه دینی و اخلاقی‌مان در قبال مردم فلسطین ادامه خواهیم داد و عملیات ما تا توقف حملات تجاوزکارانه به مردم غزه و رفع محاصره این منطقه ادامه خواهد یافت.» به گزارش شبکه الجزیره، شرکت انگلیسی امنیت دریایی امبری هم دیروز از وقوع یک حادثه دریایی در ۷۰مایلی جنوب غربی عدن در سواحل یمن خبر داد. بر اساس این گزارش، این کشتی با اصابت یک موشک که از فاصله ۸۳ مایل دریایی شلیک شده بود، آتش گرفت که با تلاش کارکنان آن آتش‌سوزی خاموش شد. «رویترز» نیز با اعلام این موضوع تأکید کرد: «عملیات دریایی در سواحل عدن مربوط به دو کشتی بوده که هدف اصابت موشک قرار گرفته‌اند.» یمنی‌ها در هشت ماه گذشته ده‌ها عملیات موشکی علیه کشتی‌های صهیونیستی و حامیان غربی آن‌ها انجام داده‌اند و توانسته‌اند عبور و مرور کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را به صفر برسانند که این مسئله به بزرگ‌ترین دغدغه مقامات تندرو صهیونیستی تبدیل شده است. یمنی‌ها حتی با رونمایی از سلاح‌های جدید خود اعلام کرده‌اند که دامنه عملیات موشکی آن‌ها به فراتر از دریای سرخ و به اقیانوس هند و جنوب آفریقا نیز گسترش خواهد یافت. این حملات خسارت مالی سنگینی را روی دوش اسرائیل گذاشته است و به گفته مقامات تل‌آویو در صورت تداوم این ماجرا، در بلندمدت جبران آن سخت‌تر خواهد شد. 

 موشک‌های حزب‌الله بلای جان صهیونیست‌ها
همزمان با عملیات انصارالله، حزب‌الله لبنان هم از حمله به مواضع نظامیان صهیونیست در برخی مناطق خبر داد. به گزارش شبکه المیادین، منابع لبنانی از حمله حزب‌الله به پایگاه نظامی «برکه‌ریشا» در اراضی اشغالی خبر دادند. همزمان منابع صهیونیست اعلام کردند که صدای آژیر خطر لحظه‌ای در صفد در فلسطین اشغالی قطع نمی‌شود. مقاومت اسلامی لبنان از حمله به مراکز توپخانه رژیم صهیونیستی در الزاعوره در جولان اشغالی و مرکز استقرار نظامیان صهیونیست با موشک‌های کاتیوشا خبر داد. خبرنگار المیادین گزارش داد که ۴۰ موشک از جنوب لبنان به سمت اصبع‌الجلیل و جولان اشغالی شلیک شده است. همچنین، رسانه‌های رژیم صهیونیستی از شنیده شدن صدای آژیر خطر در مسعده، دفنا، هگوشریم، شنیر، عین قنیا، نحمیا و اودم در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار