کد خبر: 1233169
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۴
وزیر امور خارجه ترکیه امروز گفت: غزه به وضوح ضعف و نارسایی نظام بین‌الملل را نشان داده است.

جوان آنلاین: هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه امروز شنبه طی نشست خبری پس از نشست فوق العاده وزرای خارجه گروه «دی-۸» که در استانبول برگزار شد، تاکید کرد: غزه به وضوح ضعف و نارسایی نظام بین الملل را نشان داده است.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزیر امور خارجه ترکیه در این خصوص ادامه داد: کسانی که با وضعیت اوکراین مخالفند، مقاومت در برابر اشغال در فلسطین را جنایت می‌دانند. غزه به وضوح ضعف و نارسایی نظام بین الملل را نشان داده است.

هاکان فیدان در ادامه اضافه کرد: ما بار دیگر با هم در استانبول (کشور‌های عضو دی-۸) به تمام جهان اعلام می‌کنیم که در مقابل ظلم اسرائیل در غزه سکوت نکرده و نمی‌توانیم سکوت کنیم.

وی گفت: این واقعیت که مردم غرب، بر خلاف دولت ها، علیه وحشیگری اسرائیل قیام کردند، به ما این امکان را می‌دهد که با امید به آینده نگاه کنیم. اسرائیل به طور فزاینده‌ای منزوی می‌شود. به عنوان کشور‌های عضو گروه دی-۸، مصمم هستیم که با هم عمل کنیم. نه تنها در همکاری‌های اقتصادی، بلکه در مورد فلسطین نیز.

فیدان گفت: ما از دیگران توقع راه‌حل نداریم، برای راه حل جلسه می‌گذاریم، با هم مشورت می‌کنیم و با هم پیش می‌رویم. گام‌های ملموس مندرج در بیانیه مشترک، فشار بر اسرائیل را افزایش می‌دهد و به آزادی برادران فلسطینی ما کمک می‌کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار