کد خبر: 1233108
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۰
وزیر خارجه پاکستان امروز در دیدار با سرپرست وزارت امور خارجه ایران در استانبول بر اراده جدی مقامات کشورش برای پیگیری توافقات صورت گرفته در سفر اخیر آیت‌الله رئیسی به اسلام‌آباد تأکید کرد.

جوان آنلاین: علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه امروز (شنبه) ۱۹ خرداد در ادامه دیدار‌ها و رایزنی‌های خود در شهر استانبول و در حاشیه نشست فوق‌العاده وزرای امور خارجه سازمان همکاری اقتصادی هشت کشور در حال توسعه (دی هشت) با محمد اسحاق دار وزیر امور خارجه پاکستان در خصوص روند رو به رشد روابط ایران و پاکستان برخی موضوعات مورد اهتمام مشترک در عرصه منطقه به خصوص مساله فلسطین گفتگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش فارس، سرپرست وزارت امور خارجه در این دیدار از ابراز محبت صمیمانه دولت و مردم پاکستان در مقطع دشوار بعد از شهادت رئیس جمهور و وزیر خارجه شهید قدردانی کرد و سفر نخست وزیر و وزیر خارجه و دیگر مقامات عالی پاکستان به تهران برای شرکت در مراسم ادای احترام به شهدای خدمت را برای دولت و مردم ایران ارزشمند و تسلی بخش توصیف کرد.

باقری سفر تاریخی آیت‌الله رئیسی به پاکستان و میزبانی و استقبال گرم و بسیار گسترده دولت و مردم پاکستان را نشان‌دهنده روابط عمیق و دوستانه بین دو کشور و ملت و نگاه ویژه دولت پاکستان به روابط و چشم انداز روشن روابط دو کشور همسایه و مسلمان توصیف کرد.

وی افزود: روابط دو کشور نه تنها ریشه در تاریخ مشترک دارد، بلکه سرنوشت مشترک ما ایجاب می‌کند برای تقویت و توسعه هر چه بیشتر روابط دو کشور در آینده برنامه ریزی کنیم و با حکمت و دوراندیشی تلاش دشمنان دو ملت را برای ایجاد اختلاف و شکاف بین دو کشور ناکام گذاریم.

محمد اسحاق دار وزیر امور خارجه پاکستان نیز در این دیدار با گرامیداشت یاد و خاطره رئیس جمهور و وزیر خارجه شهید ایران، به عمق تأثر و تاسف و ابراز عواطف دولت و مردم پاکستان در ابراز همدردی با دولت و مردم ایران اشاره کرد.

وزیر امور خارجه پاکستان همچنین با اشاره به سفر مهم آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور فقید به پاکستان، بر اراده جدی مقامات کشورش برای پیگیری توافقات صورت گرفته در این سفر تاریخی تاکید کرد.

محمد اسحق دار و علی باقری همچنین در این دیدار بر استمرار دیدار‌ها و رایزنی‌های نزدیک بین طرفین برای پیگیری موضوعات مرتبط با توسعه روابط دوجانبه، همچنین مشورت در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای حمایت و دفاع از حقوق مردم فلسطین در مجامع جهانی تاکید کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار