کد خبر: 1232831
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۵

جوان آنلاین: کانال تلگرامی مطالعات یمن در مطلبی به توقف فروش هرگونه ارز خارجی در مناطق تحت کنترل انصارالله پرداخت و نوشت:

منابع محلی در مناطق مختلف تحت کنترل انصارالله از توقف هرگونه فروش ارز (حواله یا نقدی) در روز‌های گذشته و پس از بیانیه بانک مرکزی صنعا در تقابل دستورات جدید صادر شده توسط بانک عدن خبر می‌دهند.

به نظر می‌رسد که دولت صنعا در حال بررسی شرایط مالی خویش و تحولات جاری در امور پولی است تا با توجه به اعلام ممنوعیت استفاده از ریال یمنی قدیمی (قبل از ۲۰۱۶) توسط دولت عدن، تصمیماتی را اتخاذ کند که با کمبود اسکناس روبرو نشود.

پیش از این نیز اخباری مبنی بر مقابله به مثل بانک مرکزی صنعا با دستورات اجرایی بانک مرکزی عدن منتشر شده بود و بانک مرکزی تحت کنترل دولت مستقر در صنعا با صدور دو بیانیه نسبت به دستورات صادر شده روز گذشته توسط بانک مرکزی تحت کنترل دولت مورد حمایت عربستان در یمن واکنش نشان داد.

بانک مرکزی صنعا در بیانیه اول در واکنش به صدور دستور ممنوعیت همکاری با پنج بانک مستقر در صنعا توسط بانک مرکزی عدن، هر گونه همکاری با ۱۳ بانک و موسسه مالی فعال در جنوب یمن را ممنوع اعلام کرد.

همچنین بانک مرکزی صنعا در دستور صادره دیگر خود از مردم مناطق مختلف یمن خواست تا اسکناس‌های چاپ شده قبل از (۲۰۱۶) خویش را به جای تحویل به بانک‌های جنوب، به موسسات تحت کنترل دولت صنعا تحویل داده و به میزان آن پول‌های رایج در مناطق جنوب یمن (غیر قانونی در مناطق شمال) دریافت کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار