کد خبر: 1231920
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۰
۱۳۲ پروژه گازی و پالایشگاهی نیمه‌تمام قدیمی به ارزش ۵.۲ میلیارد دلار در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسید.

جوان آنلاین: دولت سیزدهم در سه سال فعالیت خود نگاه ویژه‌ای به پروژه‌های گازی و پالایشگاهی داشته و مصمم به اتمام طرح‌هایی با قدمت زیاد بوده است.

به گزارش فارس، تکمیل و بهره‌برداری از ۱۳۲ پروژه کلان ناتمام دولت‌های قبل به ارزش ۵.۲ میلیارد دلار که عمر برخی از آن‌ها به ۲۰ نیز می‌رسد گواه این مسئله است.

رئیسی با مدیریت هوشمندانه و به‌کارگیری تیم متخصص و مسلط بر کلان‌پروژه‌های گازی و پالایشگاهی توانست ظرفیت پروژه‌های اتمام‌نیافته را به نقطه پایانی برساند.

کلان‌پروژه‌هایی که هرکدام توانستند هم اشتغال‌زایی کنند هم مزیت نسبی ایران در زمینه گاز و فروارده‌های ناشی از آن را بهبود ببخشند.

بهره‌برداری از پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی پس از ۱۱ سال، افتتاح فاز ۱۱ پارس جنوبی پس از ۲۰ سال و بهره‌برداری از مجتمع پتروشیمی گچساران پس از ۱۷ سال نمونه‌هایی از اهتمام این دولت برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام حوزه گازی و پالایشگاهی هستند.

همچنین افتتاح فاز ۲ پالایشگاه آبادان به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های پالایشی غرب آسیا و افتتاح پالایشگاه گاز هویزه خلیج فارس هم مهر تاییدی بر اهمیت زیاد این نوع پروژه‌ها برای دولت است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار