کد خبر: 1229603
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۶
حالا که تراکتور پس از نمایشی امیدوارکننده در سال ۱۴۰۲ روزگار نسبتاً بحرانی را در سال ۱۴۰۳ سپری می‌کند خبری تکراری مبنی بر واگذاری مالکیت توسط محمدرضا زنوزی به گوش می‌رسد؛ خبری که دو سال پیش هم در زمانی که شرایط تراکتور به مراتب بحرانی‌تر از امروز بود در رسانه‌ها پیچید.

جوان آنلاین: بعد از شکست تراکتور برابر مس رفسنجان و حذف از جام حذفی، برای دومین بار طی ۲ سال اخیر، بحث واگذاری مالکیت تراکتور مطرح شده است.

تراکتور دیروز (پنجشنبه) در مرحله یک چهارم نهایی جام‌حذفی مغلوب مس رفسنجان شد تا از حضور در جمع ۴ تیم پایانی جا بماند. در پایان این بازی هواداران علیه مالک، مدیریت، کادر فنی و بازیکنان شدیداً شعار دادند و از نتیجه عصبانی بودند. «پرشورها» که خشمگین بودند، در اطراف ورزشگاه تجمع کردند و شعار‌های خود را آنقدر تکرار کردند که در نهایت با مساعدت یگان ویژه بعد از ۲ ساعت غائله ختم به خیر شد.

حالا که تراکتور پس از نمایشی امیدوارکننده در سال ۱۴۰۲ روزگار نسبتاً بحرانی را در سال ۱۴۰۳ سپری می‌کند خبری تکراری مبنی بر واگذاری مالکیت توسط محمدرضا زنوزی به گوش می‌رسد؛ خبری که دو سال پیش هم در زمانی که شرایط تراکتور به مراتب بحرانی‌تر از امروز بود در رسانه‌ها پیچید.

زنوزی قبل از شروع فصل روی آنتن زنده تلویزیون تیمش را «بهترین تراکتور تاریخ لیگ برتر» نام داد، اما این تیم در شش بازی با مدعیان لیگ برتر (استقلال، پرسپولیس و سپاهان) فقط ۲ امتیاز کسب کرد و تنها یک بار موفق به گلزنی شد. تیمی که چهارمین فصل متوالی بدون جام خود را سپری می‌کند و تنها افتخارش در دوران خصوصی خود فتح جام حذفی بوده است.

شهریور سال ۱۴۰۰ زمانی که بحرانی عجیب‌تر از امروز بر سر تراکتور سایه افکنده بود بحث واگذاری مالکیت تراکتور به علت اعتراض هواداران نسبت به وضعیت اسف‌بار تراکتورِ آن روز‌ها به میان آمد. در شرایطی که پرشور‌ها تجمعی مقابل بنیان دیزل ترتیب دادند، جمشید نظمی، مدیرعامل وقت باشگاه تراکتور از طریق بلندگو و در حالی که در بالکن ساختمان باشگاه تراکتور حضور داشت از واگذاری مالکیت باشگاه خبر داد و سپس رسانه رسمی باشگاه هم این موضوع را تائید کرد. این در حالی بود که تی‌تی‌ها، بیست‌وسوم همان ماه باید در لیگ قهرمانان آسیا مقابل النصر صف آرایی می‌کردند.

در آن زمان صحبت‌هایی از بازگشت مالکیت تراکتور به کارخانه یا حتی سپاه به میان آمد و برخی واگذاری به مس سونگون را مطرح کردند.

جواد ششگلانی، رئیس هیات فوتبال آذربایجان‌شرقی در این رابطه گفته بود: وظیفه ما این است که نقش انتقالی را انجام دهیم و نمی‌دانم منظور مدیران تراکتور از تحویل باشگاه چه چیزی است و باید دیدگاه خود را بگویند.

ششگلانی با بیان این مطلب در مورد احتمال واگذاری تراکتور به مالکان قبلی ابراز بی اطلاعی کرد. با وجود این دعا، اما در حال حاضر نام سه مالک احتمالی به عنوان جانشین زنوزی در محافل فوتبالی تبریز به گوش می‌رسید. البته با اینکه سران باشگاه از واگذاری مالکیت خبر داده بودند درست یک هفته بعد، زنوزی بحث‌های مربوط به واگذاری را شدیدا تکذیب کرد.

محمدرضا زنوزی، ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ در گفت‌وگویی اعلام کرد: «بنده نمی‌گذارم این باشگاه تنزل کند. مالکیت این باشگاه با من است و اگر هم آن را بفروشم، در اوج این کار را انجام خواهم داد.»

حتی اگر بخواهیم به سخنان مالک تراکتور که اکثراً وعده‌هایش در سال‌های اخیر محقق نشده، متکی شویم در حال حاضر تراکتور در اوج نیست که بخواهد این تیم را واگذار کند، مگر اینکه مالک متمول تیم تبریزی راهی نیافتن به لیگ نخبگان آسیا، حذف از جام حذفی و چهارمی در لیگ برتر را اوج بداند.

اگر مانند بار قبل، این خبر به زودی از سوی خود زنوزی تکذیب شود، سناریوی دو سال قبل با اندکی تغییر دوباره رقم می‌خورد.

برچسب ها: تراکتور ، مالکیت ، سهام
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار