کد خبر: 1228529
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۹
دبیر کل سازمان ملل متحد امروز (شنبه) در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه قطر، اوضاع نوار غزه را بررسی کرد.

جوان آنلاین: «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد امروز با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر امور خارجه قطر تلفنی گفتگو کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری قطر (قنا)، دو طرف در این تماس تلفنی، تحولات نوار غزه و اراضی اشغالی فلسطین به ویژه تلاش‌های میانجی‌گران برای پایان دادن به جنگ در این باریکه، آزادی اسرا و ارسال مداوم کمک‌های بشردوستانه به مناطق مختلف نوار غزه و نیز آخرین تحولات منطقه را بررسی کردند.

وزیر امور خارجه قطر همچنین امروز در دوحه میزبان هیأتی از اعضای کنگره آمریکا بود که طی آن تحولات فلسطین و غزه و نیز تلاش برای برقراری آتش‌بس بررسی شد.

بر اساس این گزارش، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه سال گذشته برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، با حمایت آمریکا و برخی از کشور‌های غربی، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران وحشیانه این منطقه است. این جنایات موجب شد تا مقامات تل آویو به اتهام «نسل‌کشی» به دیوان بین‌المللی دادگستری معرفی شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار