کد خبر: 1218036
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۸

جوان آنلاین: کانال تلگرامی تحولات جهان اسلام با انتشار مطلبی درباره اعزام کاروان تسلیحاتی و لجستیکی به سوریه توسط ائتلاف آمریکایی نوشت:

بیش از ۷۵ دستگاه کامیون متعلق به ائتلاف آمریکایی از مرز کردستان عراق و از طریق گذرگاه غیرقانونی الولید وارد پایگاه خراب الجیر واقع در استان حسکه سوریه شدند.

کاروان مذکور، حامل تجهیزات لجستیک، خودرو‌های زرهی، مهمات و سلاح بوده است. انتظار می‌رود بخشی از این تجهیزات و تسلیحات، به سایر پایگاه‌های آمریکایی از جمله تل بیدر و الشدادی منتقل شوند.

نقل و انتقال و اعزام نیرو‌های کمکی به پایگاه‌های آمریکایی در شرق طی هفته‌های اخیر تقریبا به صورت روزانه صورت گرفته و به یک امری عادی تبدیل شده است.

بررسی‌ها و نوع تسلیحات منتقل شده به پایگاه‌ها نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها با انتقال سامانه‌های پدافندی میان برد و کوتاه برد قصد دارند تا سطح حفاظت از نیرو‌های خود در پایگاه‌های نظامی شرق سوریه افزایش دهند تا در صورت وقوع درگیری یا انجام حملات پهپادی و راکتی گروه‌های مقاومت، تلفات کمتری داشته باشند. همچنین ائتلاف آمریکایی با انتقال بلوک‌های سیمانی به مجاورت پایگاه‌های الشدادی، العمر و کونکو، قصد تقویت و افزایش سطح امنیتی پایگاه‌های مذکور را دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار