کد خبر: 1218017
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
پرسپولیس در حالی عصر امروز (ساعت ۱۷:۱۵) در ورزشگاه فولادشهر به میهمانی ذوب‌آهن می‌رود که همچنان درگیر نقل و انتقالات زمستانی است، آن‌هم در شرایطی که زمان نقل و انتقالات به پایان رسیده، اما تعلل در بستن پرونده رادوشوویچ باعث شد سرخپوشان در رتق و فتق امور به مشکل بخورنددر حالی عصر امروز (ساعت ۱۷:۱۵) در ورزشگاه فولادشهر به میهمانی ذوب‌آهن می‌رود که همچنان درگیر نقل و انتقالات زمستانی است، آن‌هم در شرایطی که زمان نقل و انتقالات به پایان رسیده، اما تعلل در بستن پرونده رادوشوویچ باعث شد سرخپوشان در رتق و فتق امور به مشکل بخورند
دنیا حیدری

جوان آنلاین: پرسپولیس در حالی عصر امروز (ساعت ۱۷:۱۵) در ورزشگاه فولادشهر به میهمانی ذوب‌آهن می‌رود که همچنان درگیر نقل و انتقالات زمستانی است، آن‌هم در شرایطی که زمان نقل و انتقالات به پایان رسیده، اما تعلل در بستن پرونده رادوشوویچ باعث شد سرخپوشان در رتق و فتق امور به مشکل بخورند. 
استارت بازی‌های امروز ساعت ۱۴:۳۰ در تبریز زده می‌شود، جایی که تراکتور از استقلال خوزستان پذیرایی می‌کند. تیمی که بعد از شکست هفته گذشته مقابل پرسپولیس درصدد جبران مافات مقابل نماینده خوزستانی لیگ است. در ادامه، سه بازی به‌طور همزمان ساعت ۱۵ برگزار می‌شود که طی آن شمس‌آذر قزوین – مس رفسنجان، آلومینیوم اراک – هوادار و همچنین پیکان – صنعت نفت آبادان با یکدیگر دیدار می‌کنند، اما اختتامیه بازی‌های روز دوم هفته هجدهم در اصفهان و بین ذوب آهن و پرسپولیس برگزار می‌شود. 

 اوسمار در نصف‌جهان 
هفته سوم دور برگشت در حالی امروز به نقطه پایان می‌رسد که پرسپولیس همچنان درگیر رد کردن نبیل باهویی است. مهاجمی که با نظر مستقیم مدیرعامل به لیست سرخپوشان اضافه شد و بدون اینکه ثمری برای تیم داشته باشد در حال مذاکره برای جدایی توافقی است و درست در چنین شرایطی پرسپولیس باید در یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته هجدهم به مصاف ذوب‌آهن برود. تیمی که با کسب ۲۵ امتیاز از شش برد، هفت مساوی و سه باخت در میانه‌های جدول جای گرفته و با ۱۲ گل خورده، خط دفاع قابل اتکایی دارد که می‌توانند مهاجمان تازه‌وارد سرخپوشان را به چالش بکشند، درست برخلاف خط حمله‌ای که با به ثمر رساندن ۱۴ گل در ۱۶ بازی، چندان خطرناک نشان نداده و نمی‌تواند خط دفاع پرسپولیس را آزرده‌خاطر کند، مگر آنکه جوانی و بی‌تجربگی گلر ۲۲ ساله پرسپولیس شرایط خوبی برای مهاجمان ذوب‌آهن مهیا کند و کار دست سرخپوشان بدهد که در آن صورت کار اوسمار در نصف‌جهان سخت خواهد شد. 

 خودزنی سرمربی ذوب
میزبانی از پرسپولیس می‌توانست برای هواداران ذوب‌آهن دلچسب‌تر باشد اگر فیل ربیعی یاد هندوستان نمی‌کرد! سرمربی ذوب‌آهن در عین ناباوری خود را مهیای به دست گرفتن سکان هدایت فولاد کرده بود و به همین دلیل هم بعد از شکست خانگی تیمش مقابل ملوان با شاگردانش خداحافظی کرد تا راهی خوزستان شود. اگرچه تصمیم او توسط باشگاه ملغی شد، اما رفتار غیرحرفه‌ای ربیعی دلخوری هواداران ذوب را به دنبال داشت، به‌طوری‌که عجیب و دور از انتظار نیست اگر سرمربی ذوب‌آهن امروز و در مصاف با پرسپولیس شاهد شعار و انتقاد تند از روی سکو‌ها باشد. اتفاقی که در صورت رخ دادن می‌تواند کار ذوب‌آهن را در این مصاف خانگی سخت کند، خصوصاً که پرسپولیس بعد از بازی تماشاگرپسندی که مقابل تراکتور به نمایش گذاشت، نشان داد در شرایط خوبی بسر می‌برد و می‌تواند ذوبی‌ها را در اصفهان به چالش بکشد. 

 چهارچوب نگران‌کننده
اوسمار برخلاف مصاف قبلی مقابل تراکتور در طول هفته هیچگونه نگرانی بابت استفاده از مهره‌های جدید تیمش ندارد و با برنامه‌ریزی کامل به مصاف ذوب‌آهن می‌رود. با وجود این عدم حضور بیرانوند درون چهارچوب دروازه سرخپوشان می‌تواند کار این تیم را در اصفهان سخت کند. یکی از بزرگ‌ترین انتقاد‌هایی که این فصل به پرسپولیس وارد بود، عدم جذب دروازه‌بان دوم بود. پرواضح بود که این مسئله سرخپوشان را در طول فصل با مشکل مواجه خواهد کرد و مصاف با ذوب‌آهن همان دیداری است که منتقدان هشدارش را داده بودند! 
پرسپولیس در مصاف امروز امکان استفاده از بیرانوند را ندارد و حفاظت از چهارچوب دروازه سرخپوشان به عهده امیررضا رفیعی ۲۲ ساله است، چراکه بیرانوند به دلیل دریافت کارت زرد چهارم در مصاف با تراکتور از حضور در بازی امروز تیمش محروم است و باید دید دروازه‌بان جوان سرخپوشان می‌تواند در مصاف با ذوب‌آهن جای خالی بیرانوند را پر کند یا نه.

 مشکلات لاینحل سرخپوشان
پرسپولیس در نقل و انتقالات نیم‌فصل عملکرد قابل قبولی داشت و موفق به جذب عبدالکریم حسن، اوستون ارونوف، عیسی آل‌کثیر، محمد خدابنده‌لو و ابوالفضل بابایی شد، اما با وجود جذب پنج بازیکن جدید جای خالی یک دروازه‌بان قابل اتکا در لیست سرخپوشان مشهود است. ضمن اینکه با توجه به جدایی همزمان زاهدی و نبیل باهویی، آل‌کثیر و بابایی تنها مهره‌های خط دفاعی پرسپولیس هستند و این بدان معناست که دست اوسمار با وجود جذب نفرات جدید همچنان در چیدمان خط حمله چندان باز نیست، اما با وجود تمام کاستی‌ها، سرمربی جدید سرخپوشان چاره‌ای جز کسب هر سه امتیاز بازی با ذوب‌آهن ندارد. البته اگر قصد ادامه حضور در جمع مدعیان بالای جدول را دارد، چراکه با توجه به اینکه سپاهان دو بازی کمتر دارد، هرگونه لغزشی می‌تواند اوضاع مدافع عنوان قهرمانی را در ادامه مسیر سخت‌تر کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار