کد خبر: 1196524
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۳
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با تاکید براینکه ما هرگز برادران و خواهران خود در غزه را تنها نخواهیم گذاشت، گفت: تلاش برای توقف خونریزی در غزه وظیفه آنکارا است.

جوان آنلاين: اردوغان در سخنانی در مراسم تحلیف مقامات محلی در استان ریزه ترکیه، افزود: آنکارا موظف است فلسطینیان را از ظلم (رژیم) اسرائیل نجات دهد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری آناتولی، وی گفت: وظیفه ما تلاش برای توقف خونریزی است که در مقابل چشمان جامعه جهانی در غزه انجام می‌شود.

اردوغان با بیان اینکه آنکارا بیش از آنچه که قابل مشاهده است انجام داده و انجام خواهد داد، تاکید کرد: ترکیه هرگز برادران و خواهران خود در غزه را تنها نخواهد گذاشت.

رئیس جمهور ترکیه، افزود: مسئولیت تاریخی ما حکم می‌کند که جنایات کسانی که از این کشتار غیراخلاقی، بی‌رحمانه و نفرت‌انگیز در غزه حمایت می‌کنند را فریاد بزنیم.

اردوغان همچنین روز یکشنبه در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: وظیفه بشردوستانه ما تعقیب قاتلان و دزدانی است که جان کودکان، مادران و مردم بی‌گناه را در سراسر سرزمین‌های فلسطینی می‌گیرند و اموال مظلومان را غارت می‌کنند.

وی افزود: علاوه بر این، این مسئولیت تاریخی ما است که هر جا با کسانی روبرو می‌شویم که از عاملان این کشتار غیراخلاقی، بی رحمانه و نفرت‌انگیز حمایت می‌کنند، به جنایات آن‌ها اشاره کنیم.

رئیس جمهور ترکیه خاطرنشان کرد: حفظ حرمت حرم شریف بیت‌المقدس که قبله اول مسلمانان جهان یعنی مسجدالاقصی در آن قرار دارد، به نحوی که حقوق سایر ادیان رعایت شود، از وظایف معنوی ما است.

به گزارش ایرنا، آنچه اکنون در غزه رخ می‌دهد، جنگ نابرابر و ناجوانمردانه‌ای است که یک سوی آن تجهیزات و سلاح‌های مرگبار، خشونت و سبعیت و سوی دیگر مردم بی‌دفاع به ویژه زنان و کودکان قرار دارند که هر روز پیش چشم جهانیان به خاک و خون کشیده می‌شوند.

این جنگ نابرابر در حالیست که نیرو‌های مقاومت فلسطین با پشتوانه حقانیت تاریخی، حمایت مردم خود و آزدایخواهان جهان همچنان مستحکم و استوار ایستاده و بر این باور است که وعده خداوند که همانا پیروزی مظلومان است، در موعد مقرر عملی خواهد شد.

تداوم بمباران غزه و کشتار غیرنظامیان به ویژه کودکان فلسطینی برای سی‌امین روز متوالی ادامه دارد و آمار شهدای غزه به مرز ۱۰ هزار نفر نزدیک می‌شود؛ آماری که بیش از ۳ هزار و ۹۰۰ مورد آن را کودکان تشکیل می‌دهند.

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) به تازگی با ارائه آماری تکان‌دهنده از کشتار کودکان در غزه، اعلام کرد که روزانه حدود ۴۲۰ کودک در حملات رژیم صهیونیستی کشته یا زخمی می‌شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار