کد خبر: 1184704
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۹
«احمد الطیب» شیخ الازهر مصر آتش زدن قرآن در کشور‌های غربی را «اقدامات فردی و بی‌ملاحظه» دانست که مورد حمایت برخی دولت‌ها قرار گرفت و همزمان افزود: جرم سوزاندن کلیسا‌ها برابر با جرم سوزاندن قرآن است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، احمد الطیب در سخنرانی افتتاحیه اجلاس بین‌المللی صلح در آلمان گفت: ناگفته نماند که حوادث سوزاندن قرآن کریم در برخی کشور‌های غربی که ما در شرق آن را یک اقدام فردی بی‌پروا می‌دانیم، بیانگر یک روحیه انحرافی شخصی یا یک بیماری عصبی است و برخی دولت‌ها تحت پوشش آزادی بیان از این رویکرد تحریک آمیز علیه دو میلیارد انسان حمایت کردند.

به گزارش سایت شبکه روسیا الیوم، وی گفت: این بی اعتنایی ساده لوحانه به قابلیت تمایز ذهن بشریت میان آزادی بیان و آزادی هرج و مرج برای حمله به دیگران و مقدسات آن‌ها است.

الطیب تاکید کرد: مسلمانان و در راس آن‌ها الازهر جنایت آتش زدن و تخریب کلیسا‌ها در پاکستان را محکوم و رد کردند و الازهر در بیانیه خود اعلام کرد که جرم سوزاندن کلیسا‌ها برابر با جرم سوزاندن قرآن و گناه و تجاوز است. این موضع ثابت مسلمانان با الهام از قرآن کریم است که احترام پیامبر اسلام و پیامبران پیش از او و همچنین قرآن کریم و دیگر کتب آسمانی را برابر می‌داند.

شیخ الازهر ادامه داد: متاسفانه حوادث اخیر حالت بی‌سابقه‌ای از نفرت از ادیان و حمله به نماد‌ها و مقدسات آن‌ها را برای همگان ثبت کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار