کد خبر: 1178270
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۹
رئیس پلیس آگاهی پایتخت از انهدام اعضای باند ۶ نفره سارقان تلفن همراه و دستگیری مالخران حرفه‌ای خبر دادو گفت: در این عملیات‌های پلیسی، بیش از ۱۰۰ دستگاه گوشی مسروقه کشف شد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، سردار علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار داشت: با وقوع سرقت‌های سریالی موبایل قاپی از شهروندان در سطح شهر تهران، موضوع رسیدگی به این پرونده در دستورکار تیمی زبده از کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان در گام نخست موفق شدند اعضای یک باند ۶ نفره را شناسایی و با دستگیر سارقان برای شناسایی مالخر یا مالخران اموال مسروقه وارد عمل شدند.

سردار ولیپور گودرزی بیان داشت: کارآگاهان در گام بعدی با استفاده از منابع اطلاعاتی به دست آمد، اعضای این باند ۶ نفره، گوشی‌های مسروقه را به ۲ مالخر مشخص در جنوب تهران می‌فروشند که یکی از مالخران به صورت باندی عمل کرده و علاوه بر خرید گوشی‌های مسروقه از سارقان، به خرید گوشی‌های مسروقه از سایر مالخران می‌پردازد.

با شناسایی مخفیگاه هر ۲ مالخر در عملیات‌های مستقل هر ۲ مالخر در مخفیگاهشان دستگیر و در بازرسی از این دو مکان ۹۰ دستگاه گوشی مسروقه و یک دستگاه لب تاپ کشف شد.

در شاخه دیگری از بررسی‌های کارآگاهان مشخص شد که مالخران با تجمیع و دپوی گوشی‌های مسروقه آن‌ها را به یکی از اتباع کشور‌های همسایه فروخته و بدین ترتیب گوشی‌های مسروقه از کشور خارج می‌شود.

این مقام ارشد انتظامی به دستگیری تبعه همسایه اشاره کرد و گفت: در این عملیات‌های پلیسی در مجموع ۹۳ دستگاه گوشی مسروقه و ۷۰ دستگاه گوشی اوراق شده کشف توقیف شد.

وی خاطرنشان کرد: متهمان با صدور قرار قانونی از سوی مراجع قضائی، برای شناسایی سایر شکات و دیگر اموال مسروقه در اختیار اداره هجدهم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار