کد خبر: 1154000
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
هنوز کسی نمی‌داند در باشگاه استقلال چه خبر است. سروصدایی راه افتاد و همه چیز تمام شد. می‌گویند پول استراماچونی را پرداخت کرده‌اند. از بانک‌شهر با وساطت وزارت ورزش وام گرفته‌اند، اما چگونه قرار است این وام برگردانده شود معلوم نیست، شاید هم اصلا برگشتی در کار نباشد. ساده هستیم که فکر می‌کنیم بانک‌ها با این‌ها هم مثل مردم عادی برخورد می‌کنند که اگر قسط چندصد هزار تومانی یا چند میلیونی‌شان یک ماه عقب بیفتد روزگارشان را سیاه می‌کنند. نه از این خبر‌ها نیست، سفره بیت‌المال پهن است و همه در حال خوردن هستند.
فریدون حسن

اما استقلال؛ می‌گویند پول استراماچونی را داده‌اند، ما هم فعلاً باور می‌کنیم، ولی حالا طلبکار بعدی جلو آمده، طلبکاری که اتفاقاً در طول چند فصل گذشته برای استقلال کم زحمت نکشیده است. بازیکن آرام و تأثیرگذاری که از معدود خارجی‌های خوب فوتبال ایران به‌شمار می‌رود. کوین یامگا؛ استقلالی‌ها فقط از او بازی گرفته‌اند و پولش را نداده‌اند تا حالا میزان طلبش به ۲ میلیون یورو معادل ۱۲۰ میلیارد تومان برسد. مطابق قرارداد، یامگا می‌تواند یک‌طرفه فسخ کند و برود. برود، شکایت کند و بلایی را که استراماچونی سر استقلال آورد تکرار کند، اما او فعلاً در ایران است و چیزی نمی‌گوید و همین مسئله هم باعث شده مدیران استقلال با خوش‌خیالی حرف از پرداخت بدهی او بزنند و امروز و فردا کنند. حجت کریمی، سرپرست استقلال می‌گوید: «این مسائل حاشیه‌هایی است که نباید به آن توجه کرد. طلب این بازیکن را پرداخت خواهم کرد تا مشکلی از این بابت وجود نداشته باشد. این بازیکن هم اعلام کرد روی بهبودی خود تمرکز خواهد کرد تا هرچه زودتر به شرایط بازی برسد.»
تا جایی که یادمان می‌آید در خصوص استراماچونی هم همین حرف‌ها را می‌زدند، اما کار به جایی کشید که همه دیدند. حالا یامگا نفر بعدی است. در کنار طلب یامگا، پادوانی هم هست. تنها پرونده‌ای که استقلال موفق شد در آن تخفیف بگیرد، اما به همین پادوانی هم باید چیزی حدود ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بپردازد که اگر نپردازد آن وقت حتماً همان مبلغ ۹ میلیون دلار قبل را باید پرداخت کند. سرپرست استقلال در این مورد هم می‌گوید: «کار‌های پرداخت پول پادوانی هم در حال انجام است و ان‌شاءالله در یکی، دو روز آینده به نتیجه می‌رسد.»
یعنی همان وعده سرخرمن که اگر قرار به پرداخت بود همان زمان پرداخت می‌شد و کار به اینجا کشیده نمی‌شد. اما نفر سوم در صف کسی نیست جز احمد موسوی که ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از استقلال می‌خواهد و برای وصول آن پای ای‌اف‌سی را هم به میان آورده است. کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارسال ایمیلی به باشگاه استقلال و فدراسیون فوتبال تأکید کرده آبی‌ها باید هرچه زودتر و تا زمان تعیین شده طلب احمد موسوی را پرداخت کنند. حالا اینکه احمد موسوی کلاً چقدر برای استقلال بازی کرده که اینقدر طلب دارد، بماند برای بعد.
خب به جمع این‌ها باید ساپینتو را هم اضافه کنیم که فعلاً معلوم نیست چقدر از استقلال طلبکار است. آنچه مسلم است اینکه خودش می‌گوید پولی نگرفته، اما مدیران آبی خلاف آن را می‌گویند. ولی سؤال اصلی این است که این بدهی‌ها قرار است از کدام بخش بیت‌المال برای استقلال پرداخت شود و اصولاً چه زمانی بدهی‌های استقلال تمام می‌شود؟!

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار