سرویس اقتصادی جوان آنلاین: به تازگی موضوع تخفیفهای باورنکردنی دیجی کالا حاشیهساز شد و موجی از انتقادات را در شبکههای اجتماعی به راه انداخت. ماجرا از این قرار بود که روز «جمعه سیاه»، دیجی کالا تخفیفهای چند ده درصدی برای برخی از کالاها با نام جشنواره «این جمعه لازمت میشه» را در نظر گرفته بود. اما بسیاری از مشتریان این فروشگاه اینترنتی نسبت به تخفیفهای دروغین آن اعتراض کرده بودند. برخی از این کاربران به بخش نظرات هر کالا اشاره میکردند و میگفتند آنچنان که در مشخصات ذکر شده در کامنتها مشخص است، کالایی که دیجی در جشنواره «این جمعه لازمت میشه» را با تخفیف باورنکردنی میفروشد پیشتر با قیمت ارزانتری در اختیار مشتریانش قرار داده و این یعنی قیمتها دستکاری شده است. (
گزارش کامل «جوان آنلاین» از این موضوع را اینجا بخوانید.)
البته آقای موسوی، مدیر روابط عمومی دیجی کالا در این باره به خبرنگار «جوان آنلاین» گفته بود که قیمتها به هیچوجه دستکاری نشده است. موسوی در این باره اظهار کرده بود: «تاریخی که یک کاربر نظرش را ثبت میکند الزاما با تاریخ خرید کاربر یکی نیست. مثلا ممکن است یک کاربر امروز نظرش را ثبت کند، اما کالا را در سه ماه گذشته خریداری کرده باشد.»
او در ادامه گفته بود: «از آنجایی که دیجی کالا جشنوارههای متعددی را در هر ماه برگزار میکند، ممکن است کاربر کالای خریداری شده را در جشنوارهای خاص و با تخفیف بسیار خوبی خریداری کرده باشد که آن قیمت ارزان نیز در بخش نظر ثبت شدهاش توسط سایر کاربران مشاهده میشود و همین باعث ایجاد سوتفاهم میشود که قیمتها و تخفیفهای همه کالاهای دیجی کالا دروغ است، اما واقعیت آن چیز دیگری است.»
هرچند توضیحات مدیر روابط عمومی دیجی کالا بخشی از سوتفاهمهای ایجاد شده را برطرف میکرد، اما حالا در جشنواره یلدایی دیچی کالا، شاهد آن هستیم که این فروشگاه اینترنتی اقدام به حذف قیمت کالای خریداری شده مشتریان از کامنتها کرده است و این مسئله شبهه ایجاد میکند که اگر توضیحات ارائه شده از سوی مدیر روابط عمومی دیجی کالا حقیقت داشته پس چرا به جای اصلاح آن و آگاهسازی مشتریان از چنین مسئلهای، اقدام به حذف قیمت مشتریان از بخش نظرات کرده است و به عبارتی مدیران این فروشگاه اینترنتی صورت مسئله را پاک کردهاند؟!
به نظر میرسد که باید مدیران دیجی کالا نسبت به این کار خود پاسخگو باشند و درباره علت حذف قیمت در بخش نظرات کالای این فروشگاه اینترنتی توضیح دهند.