کد خبر: 752422
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷
استاندار خوزستان خواستار شد :
استاندار خوزستان، بر ضرورت عارضه یابی و پیگیری وضعیت بیماری دیابت و آسم در دانش آموزان خوزستان از سوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تاکید کرد.
معصومه صالحی

دکتر عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان، در نشست شورای آموزش و پرورش استان خوزستان که با محوریت توسعه ورزش و سلامت دانش آموزان برگزار شد، گفت: فضای بهداشتی و ورزشی مدارس بخش مهمی در حوزه تعلیم و تربیت است که باید بیش از پیش مورد توجه مدیران آموزش و پرورش قرار گیرد.

وی با تاکید بر ضرورت توسعه فضاهای ورزشی در مدارس افزود: رونق ورزش دانش آموزی و رساندن آن به جایگاه شایسته نیازمند تعامل دستگاه های تخصصی حوزه ورزش است در این راستا باید از امکانات دستگاه های مورد نظر استفاده شود.

مقتدایی، همچنین تاکید کرد: برای تکمیل پروژه‌ های ورزشی آموزش ‌و پرورش استان باید با رئیس سازمان برنامه ‌ریزی استان تشکیل جلسه داد و در یک زمان ‌بندی مشخص پروژه ها تکمیل شوند.

وی با اشاره به حضوره 2 دانش آموز خوزستانی در تیم ملی فوتبال کشور و تاکید بر ضرروت استعداد یابی در حوزه ورزش، اضافه کرد: استعداد یابی جزئی از تأکیدات شورای آموزش‌ و پرورش است و در این بخش باید جایگاه استان را حداقل به شرایط خوب گذشته برگردانیم و به جای 2 دانش آموز در تیم ملی سهم استان 9 دانش آموز باشد.

استاندار خوزستان، ادامه داد: از سازمان تربیت بدنی استان خوزستان این انتظار می رود که با ارائه آمار مشخص کند در هر رشته ورزشی چه تعداد دانش‌ آموز را تحویل هیئت ‌های ورزشی شده است.

وی در بخش دیگر سخنان خود به وضعیت بهداشتی و سلامت مدارس اشاره کرد و ادامه داد: در کنار توجه به مسائل بهداشتی مدارس از سرویس های بهداشتی گرفته تا بوفه مدرس، ارائه آموزش های مستمر در حوزه بهداشتی و چگونگی تغذیه دانش آموزان برای اولیا ضروری است.

وی تصریح کرد: برگزاری دوره آموزشی ویژه مراقبین سلامت نیز در این راستا ضروری است و باید در قالب یک طرح جامع این دوره آموزشی با رودیکرد توجه به ضرورت های بهداشتی و با مشارکت مدیر و معلمان مدرسه اجرا شود.مقتدایی، خاطر نشان کرد: خروجی طرح ها در حوزه سلامت و ورزش فقط در حد نوشتن و ویراش کردن در برگه نباشد و نتایج آن باید در جامعه منعکس شود.وی همچنین بر ضرورت توجه به دانش آموزان بی بضاعت و تامین نیازهای آنان تاکید کرد و اذعان داشت: از دانش آموزان بی بضاعتی که نیاز به سمعک و عینک دارند لیستی تهیه شود تا این لیست به کمک آموزش و پرورش و بهزیستی استان تهیه شود.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان خوزستان، با اشاره به گزارش معاونت تربیت بدنی و سلامت استان مبنی بر افزایش تدریجی بیماری آسم و دیابت در دانش آموزان، عنوان کرد: افزایش دو برابری بیماری دیابت و آسم دانش آموزان باید به صورت جدی پیگیری شود و دانشگاه علوم پزشکی باید تحقیقات کاملی را در این راستا انجام دهند.

وی در بخشی دیگر به ضرورت انتقال مفاهیم آموزشی از طریق هنر تاکید کرد و یاد آور شد: با توجه به تعهد اخیر اصحاب هنر در این زمینه، می ‌توان موضوعات آموزشی را در قالب تشکیل گرو ه‌های چند نفره دانش ‌آموزی به‌صورت تئاتر اجرا و منتقل کرد.

مقتدایی، ابراز کرد: مدیران آموزشی نیز می توانند سوژه های آموزش خود را به گروه های هنری دهند تا این گروه ها نسبت به اجرای این سوژه ها و انتقال مفاهیم مربوط به دانش آموزان در قالب تئاتر و هنر اقدام کنند.

وی تصریح کرد: همچنین به منظور تاثیر گذاری بیشتر استفاده از فضای مجازی و ابزارهای هوشمند برای انتقال موضوعات آموزشی و ساخت کلیپ ‌های کوتاه ‌مدت در این زمینه می تواند نقش مهمی داشته باشد.

وی به برگزاری مانور مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: امسال درصدد هستیم یک رژه یک میلیون نفری دانش ‌آموزی را به شکلی متفاوت برگزار کنیم به طوری که این رژه به شکل متمرکز نخواهد بود بلکه هر چند مدرسه می ‌توانند در یک فضا و به ‌صورت منقطع این برنامه را اجرا کنند.

استاندار خوزستان، بیان کرد: اما رژه اصلی هفته مبارزه با مواد مخدر به صورت نمادین با حضور حدود 10 هزار دانش ‌آموز و با شعارهای سلامت و ورزش در بلوار ساحلی برنامه‌ریزی می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر