کد خبر: 614966
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۳
شكست لبنان و راه‌یابی والیبالیست‌های ایران به نیمه‌نهایی آسیا
تیم ملی والیبال ایران مقابل لبنان به پیروزی رسید.
وحید صابری
تیم ملی والیبال ایران در پنجمین دیدار خود درهفدهمين رقابت‌های قهرمانی آسیا مقابل لبنان به پیروزی رسید تا به مرحله نيمه نهايي صعود كرده باشد.واليباليستهاي كشورمان كه مدافع عنوان قهرمانی رقابت‌های قهرمانی آسیا را يدك مي كشند در مرحله یک‌چهارم نهایی مقابل لبنان قرار گرفت و توانست با اقتدار با نتیجه 3 بر صفر  25-19، 25-18 و 25-17 حریف خود را شکست دهد.شاگردان ولاسكو مثل ساير ديدارهاي قبلي خيلي كار سختي برابر حريف نداشتند  وسعي كرد تا با برنامه ريزي اصولي و فارغ از هر گونه كار احساسي برابر تيم لبنان بازي كند. در این دیدار ولاسکو در ست پایانی بیشتر به بازیکنان ذخیره فرصت حضور در میدان را دادتا آنها هم تجربه بازي در چنين ميداني را داشته باشند.
در ست اول این مسابقه بازیکنان ایران نمایش کم اشتباهی ارائه کردند اما عملکرد خوب لبنانی ها در دریافت عقب زمین اجازه نداد تا تیم ملی کشورمان از حریف خود فاصله بگیرد. در اين ست امتيازها پياپي بدست مي آمد تا اينكه شاگردان ولاسكو با زيركي معروف در ارسال پاس هاي لب تور بازي را  16 بر 13 به سود ایران پيش انداخت و همين اشتباه كافي بود تا در نهایت این ست با برتری 25 بر 19 ایران به پایان برسد.دست دوم سرویس های خوب بازیکنان ایراني در زدن اسپک، برتری امتیازی را در پي داشت اما به يك باره در ادامه مسابقه چند اشتباه فردی از بازیکنان کشورمان و اسپک های خوب لبنانی ها باعث شد دو تیم در امتیاز 13 مساوی شوند و به صورت پایاپای پیش بروند تا اینکه یک امتیاز سرویس از فرهاد قائمی گره کار را گشود و باعث شد وقت استراحت فنی دوم در امتیاز 16 بر 14 به سود ایران اعلام شود. تعويض هاي خوب ولاسكو و سرویس هي بي نقص بازيكنان باعث شد تا ملي پوشان كشورمان اين ست را هم با نتيجه  25 بر 18 به سود خود رقم بزند.
در آغاز ست سوم سرویس های خوب معروف تیم ملی را چهار بر صفر پیش انداخت.روند بازي ملي پوشان به گونه اي پيش رفت كه ولاسكو در اين ست بيشتر از بازيكنان ذخيره استفاده كرد و در نهايت اين ست هم 25 بر 17 به پايان رسيد . پیش از این تیم ملی والیبال كشورمان توانسته بود مقابل کره‌جنوبی، عراق، کویت و قزاقستان به برتری دست یابد.
شاگردان ولاسکو با ترکیب سعید معروف، محمد موسوی، عادل غلامی، فرهاد قائمی، حمزه زرینی، امیر غفور و فرهاد ظریف وارد میدان شدند. مهدی مهدوی، علیرضا مباشری، رحمان داودی، شهرام محمودی و آرمین تشکری نیز بازیکنان ذخیره ایران در این مسابقه بودند.
 در دیگر دیدار این مرحله ژاپن به مصاف تايلند رفت كه در نهايت ژاپن توانست با نتيجه 3 بر صفر تایلند را شکست دهد. به این ترتیب شاگردان ولاسكو در مرحله نیمه‌نهایی بايد امروز به  مصاف ژاپن برود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار