کد خبر: 600727
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۴
در ديدارهاي جداگانه رئيس‌جمهور منتخب با مراجع عظام قم صورت گرفت
حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني رئيس‌جمهور منتخب كشورمان صبح روز پنج‌شنبه براي ديدار با علما و مراجع تقليد به شهر قم سفر كرد.
حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني رئيس‌جمهور منتخب كشورمان صبح روز پنج‌شنبه براي ديدار با علما و مراجع تقليد به شهر قم سفر كرد. وي در نخستين برنامه از سفر خود با حضور در حرم مطهر كريمه اهل بيت(ع)، بارگاه ملكوتي حضرت فاطمه معصومه (س) را زيارت كرد.
روحاني در اين سفر با آيات عظام صافي‌گلپايگاني، مكارم شيرازي، نوري همداني، شبيري زنجاني، سبحاني و موسوي اردبيلي ديدار كرد. 
همچنين جمعي از اعضاي دبيرخانه مجلس خبرگان، جامعه مدرسين حوزه علميه قم و مديريت حوزه قم با رئيس‌جمهور منتخب ديدار كردند.

   تأكيد آيت‌الله صافي بر انتخاب نيروهاي كاردان و شايسته در دولت 
حجت‌الاسلام و المسلمين حسن روحاني در نخستين ديدار خود با حضور در بيت حضرت آيت‌الله صافي گلپايگاني با اين مرجع تقليد ديدار و گفت‌وگو كرد. 
در اين ديدار حضرت آيت‌الله صافي با اشاره به انتخاب دكتر روحاني به رياست جمهوري اسلامي گفت: من اين انتخاب را به فال نيك گرفته و از اين جهت كه مردم ايران خوشحال و اميدوار شدند، خشنود و مسرور هستم و اميدوارم اين خوشحالي با درايت و مديريت شما پايدار   و ادامه داشته باشد. 
وي با اشاره به مشكلات و تنگنا‌هايي كه در كشور ايجاد شده است، ادامه داد: متأسفانه در اين چند سال مشكلاتي براي كشور و مردم پيش آمده كه موجب ناراحتي و نگراني مردم بوده است، به هر حال ما مي‌توانيم با اجراي كامل دستورات اسلام و مقاصد بلند اسلامي مشكلات را برطرف كنيم و همچنان در دنيا عزيز و سرافراز باشيم. آنچه براي ما اصل و هدف است، پياده شدن مقاصد بلند اسلام در كشور است. 
‌اين مرجع تقليد با اشاره به ضرورت انتخاب نيروهاي كاردان و شايسته در رأس امور بيان داشت: ان شاءالله بتوانيد با انتخاب همكاران صالح و صادق و متعهد، گرفتاري‌ها را برطرف و دل‌هاي مردم را شاد ‌ و امام زمان (عج) را از خود مسرور كنيد. 
وي در ارتباط با مسائل خارجي و جهان اسلام تأكيد كرد: با ارتباط صحيح توأم با عزت با كشورها، مي‌توانيد مشكلات مسلمانان به‌خصوص شيعيان را برطرف كنيد، الان متأسفانه شيعيان در دنيا مظلوم واقع شده‌اند و هر روز شاهد قتل عام آنان در اطراف و اكناف هستيم. من اميدوارم شما با درايت خاص خود توفيق داشته باشيد كه جهان اسلام دوباره برادري و اخوت خود را ببيند و اين نابساماني‌ها برطرف گردد. 
‌حجت‌الاسلام و المسلمين روحاني نيز در اين ديدار ضمن تشكر از بذل عنايت و توجه اين مرجع تقليد، گزارشي از اوضاع كنوني مملكت و جهان اسلام خدمت حضرت آيت‌الله صافي ارائه كرد و از آن مرجع تقليد و حوزه‌ علميه قم درخواست كرد تا در همه برنامه‌ها به دولت منتخب كمك و رهنمودهاي لازم را ارائه كنند. 

   بدون حمايت و كمك رهبري كاري از پيش نخواهم برد 
همچنين حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني در ديدار ديگري با مراجع‌عظام تقليد قم با حضرت آيت‌الله مكارم شيرازي ديدار و گفت‌وگو كرد. حجت‌الاسلام ‌والمسلمين روحاني در اين ديدار گفت: براي ايجاد اشتغال نياز است شرايط بيشتر و بهتري براي سرمايه‌گذاري و توليد آغاز كنيم. 
‌ حجت‌الاسلام والمسلمين روحاني تصريح كرد: دولت در شرايطي مي‌خواهد شروع به كار كند كه وضع اقتصادي وضع خوبي نيست، تغيير در روابط خارجي نيز زمان‌بر است و بايد در چنين شرايطي با منطق و تدبير به سمت كاهش مشكلات و بهبود شرايط حركت كرد. رئيس‌جمهور منتخب تأكيد كرد: با وجود همه سختي‌ها و مشكلات، به حل معضلات اميدوارم و تحقق اين مسئله در صورتي است كه همه كمك كنند. 
وي يادآور شد: البته به طور طبيعي رهبر معظم انقلاب كمك خواهند كرد، من اطمينان دارم كه ايشان به دولت كمك خواهند كرد، چون بدون كمك ايشان نمي‌شود كار را پيش برد، مردم نيز همواره كمك كار بوده و ان شاءالله با نشاط و اميد همكاري و كمك خواهند كرد. 
حجت الاسلام والمسلمين روحاني با اشاره به جايگاه علما و مراجع عظام تقليد تأكيد كرد: علما و مراجع و حوزه‌ها جايگاه والا و برجسته‌اي دارند و ما به كمك و عنايت آنها نياز داريم، آنها بيشتر به صحنه مي‌آيند و كمك مي‌كنند و اگر همه دست به دست هم دهند با لطف حق مشكلات حل مي‌شود. 

   نبايد در جامعه توقع بيجا ايجاد كرد
حضرت آيت‌الله مكارم شيرازي نيز در اين ديدار با تبريك انتخاب حجت‌الاسلام روحاني به عنوان رئيس‌جمهور منتخب ملت بزرگوار ايران تأكيد كرد: ما معتقديم اين انتخابات يك عنايت الهي بود. من ختم امن يجيب مي‌گرفتم كه اين انتخابات را به سلامت بگذرانيم و به بركت دعاهاي مردم خداوند اين انتخابات را به نحو احسن هدايت فرمود به نحوي كه قطره خوني از دماغ كسي ريخته نشد. 
‌اين مرجع تقليد با بيان توصيه‌هايي به رئيس‌جمهور منتخب، مسئله تورم را مورد اشاره قرار داد و تأكيد كرد: تورم مشكل مهم مردم است و سه سرچشمه دارد، يكي تحريم‌هاي خارجي است، ديگري سوء‌تدبيرها بود كه در آن هم شك نداريم، سومين عامل بي‌انصافي بعضي از كسبه و تجار است كه متأسفانه با ارز مرجع جنس وارد كردند و به ارز آزاد به مردم فروختند در حالي كه چنين درآمدي كسب حرام است و بايد آموزش‌هاي فرهنگي لازم از طريق رسانه‌ها و حوزه‌هاي علميه در اين راستا صورت گيرد تا چنين بي‌انصافي‌هايي در حق ملت صورت نگيرد. 
   دليلي ندارد به 70 ميليون نفر يارانه پرداخت شود
اين استاد برجسته حوزه نكته‌اي را نيز درباره مسئله يارانه‌ها بيان و تأكيد كرد: چه دليلي دارد به 70 ميليون يارانه بدهيم، يارانه‌ها براي 30 تا40 درصد مردم است، اگر به متمكنان ندهيم و به اينها اضافه شود وضع آنها بهتر مي‌شود، بدون اينكه هيچ تورم تازه‌اي اضافه بشود، منتها اين كار آساني نيست ولي بايد انجام شود كه آنهايي كه نياز ندارند، نگيرند. 
‌ اين مرجع تقليد در ادامه به اهميت مسائل فرهنگي اشاره كرد و با بيان اينكه در اين هشت سال بي‌مهري‌هايي به مسائل فرهنگي اسلامي شد، يادآور شد: مي‌خواستند اوهامي را جانشين عقايد اسلامي بكنند كه موفق نشدند و بر اساس آن اوهام بقيه چيزها را سست گرفتند و اهميت ندادند. 

   انتخابات تمام مسائل را به نفع نظام تغيير داد
حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني در ديدار با آيت‌الله شبيري‌زنجاني نيز طي سخناني اظهار كرد: شرايط كشور از نظر داخلي و خارجي پيچيده است. 
وي بيان كرد: بخشي از مشكلات داخلي و خارجي در سايه انتخابات يا رفع شده يا كم شده است. 
رئيس‌جمهور منتخب با اشاره به سخنان مطرح شده پيش از انتخابات اظهار كرد: برخي مي‌گفتند كه آيا اصل انتخابات قبول است يا خير و برخي ديگر اين سخن را مطرح مي‌كردند كه آيا در انتخابات بايد شركت كرد يا نه؟ روحاني با اشاره به حضور گسترده ملت در انتخابات و خلق حماسه سياسي تصريح كرد: با برگزاري اين انتخابات تمام اين مسائل به نفع نظام تغيير يافت.
     مردم در انتخابات رياست جمهوري بارديگر به يك شخصيت روحاني اعتماد كردند
آيت‌الله نوري همداني نيز در ديدار با رئيس‌جمهور منتخب با اشاره به اينكه مردم در انتخابات رياست جمهوري بار ديگر به يك شخصيت روحاني اعتماد كردند، اظهار كرد: امسال حماسه سياسي چشمگيري به وجود آمد و يكي از مزاياي آن، انتخاب يك روحاني به عنوان رئيس‌جمهور است كه مسئله ويژه‌اي است. 
آيت‌الله نوري همداني با اشاره به انتخاب روحاني تصريح كرد: الحمد‌لله حضرتعالي هم به مسائل متعارف توانايي داريد و هم نسبت به مسائل علمي و حوزوي مسلط هستيد و سوابق شما مشخص است. 
مرجع تقليد شيعيان در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به مشكلاتي كه وجود دارد، گفت: انتظار نيست كه همه مشكلات و كارها در يك مقطع كوتاه حل شود و ملت بايد صبر كنند و شما هم زمان تعيين نكنيد.  ‌وي افزود: بايد قدم به قدم حركت كرد و صلاح در اين است كه مردم اميدوار شوند و نسبت به آينده خوشبين باشند.  آيت‌الله نوري همداني تصريح كرد: ارتباط با حوزه و علما بسيار مهم است و هر چه اين ارتباط بيشتر باشد، ما هم مي‌توانيم كمك كنيم و مطالبي را به شما انتقال بدهيم كه خدمتتان عرض خواهم كرد. 
اين مرجع تقليد در بخش ديگري از سخنان خود گفت: مردم در بانك‌ها پول زيادي دارند ولي اين پول‌ها بلوكه شده است و شما بايد اين پول‌ها را در كارهاي اقتصادي مانند كشاورزي و صنعت به كار بگيريد و بانك‌ها نبايد وارد امور اقتصادي شوند بلكه بايد بانك باشند و الا مثل بانك‌هاي غربي خواهند شد كه براي كسب سود هر كاري مي‌كنند. 
آيت‌الله نوري همداني تصريح كرد: امريكا و نوكران آن در منطقه و عربستان، مي‌خواهند به ما فشار بياورند تا ما تسليم ايشان شويم و سازش نشان بدهيم تا به ما مسلط شوند ولي الحمدلله مواضع شما خيلي خوب است. 

   فضاي سياسي- اجتماعي كشور پس از انتخابات، تلطيف شده است
آيت‌الله موسوي‌اردبيلي نيز در ديدار حجت‌الاسلام و‌المسلمين روحاني با تبريك به رئيس‌جمهور منتخب و آرزوي موفقيت براي وي و دولت يازدهم گفت: انتخابات موفق اخير رياست جمهوري همگان اعم از دوست و دشمن را متحير و شرايط بسيار خوبي را براي كشور در عرصه‌هاي داخلي و خارجي فراهم كرده است. 
وي با بيان اينكه امروز مردم خوشحال و اميدوار هستند، افزود: بهتر است تا رئيس‌جمهور منتخب قبل از شروع به كار دولت يازدهم، گزارشي از وضعيت كنوني كشور در بخش‌هاي مختلف به مردم ارائه دهد و بعد در فواصل زماني مناسب، عملكرد دولت يازدهم به اطلاع مردم برسد.
اين مرجع تقليد با اشاره به شرايط سياسي كشور اظهار اميدواري كرد: فضاي سياسي- اجتماعي كشور با روي كار آمدن دولت يازدهم تلطيف و تلخي‌ها و خسارت‌هايي كه احياناً پيش آمده است، جبران شود.   
روحاني نيز   در ابتداي اين ديدار با ارائه گزارشي از برنامه‌هاي خود گفت: اميدواريم دولت يازدهم بتواند با برقراري ارتباط مؤثر با حوزه و مراجع معظم تقليد و علما، مشكلات داخلي و خارجي كشور را كاهش و حل و فصل نمايد.

     رئيس‌جمهور منتخب با آيت‌الله سبحاني ديدار كرد
حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني همچنين با آيت‌الله سبحاني از مراجع تقليد ديدار و گفت وگو كرد. در اين ديدار، آيت‌الله سبحاني با تبريك به دكتر روحاني و آرزوي موفقيت براي وي و دولت يازدهم گفت: مي‌دانم كه مشكلات كشور زياد است اما ان‌شاء‌الله برنامه‌ريزي‌ها براي حل مشكلات قرين موفقيت خواهد بود. 
وي به شرايط كشور در عرصه‌هاي مختلف از جمله حوزه فرهنگي اشاره كرد و افزود: همه مسائل كشور بايد در عرض هم جلو برود تا مشكلات حل و فصل شود. 
آيت‌الله سبحاني اظهارداشت: همه كساني كه به شما رأي داده‌اند و حتي كساني كه به شما رأي نداده‌اند، به لطف الهي اميدوارند و خواستار موفقيت دولت يازدهم در حل مشكلات كشور هستند. 
وي با بيان اينكه دعا مي‌كنيم تا شما و دولت يازدهم موفق باشيد، تصريح كرد: همه مي‌دانيم مشكلات سنواتي در يك فرصت كوتاه حل و فصل نمي‌شود اما مهم اين است كه تنش‌ها كم مي‌شود و اين روند خود به حل مشكلات كشور در عرصه‌هاي داخلي و خارجي كمك مي‌كند. 
دكتر روحاني نيز با تشكر از آيت‌الله سبحاني گفت كه براي حل مشكلات سخت و پيچيده فرا روي كشور به حمايت مردم، مقام معظم رهبري، مراجع محترم، علما و حوزه‌هاي علميه نيازمند هستيم. 
   
 ديدار اعضاي دبيرخانه مجلس خبرگان و جامعه مدرسين و مديريت حوزه علميه قم با رئيس‌جمهوري منتخب
جمعي از فضلا و علما از جمله اعضاي دبيرخانه مجلس خبرگان رهبري و جامعه مدرسين و مديريت حوزه علميه قم عصر پنج‌شنبه با حجت‌الاسلام والمسلمين دكتر حسن روحاني رئيس‌جمهوري منتخب ملت ايران ديدار و گفت وگو كردند. 
در اين ديدار كه در محل دبيرخانه مجلس خبرگان رهبري در قم برگزار شد، حضرات آيات و حجج اسلام يزدي، اميني، مقتدايي، حسيني بوشهري، دري نجف‌آبادي، استادي، نمازي، هادوي، گلپايگاني، فاضل لنكراني، سعيدي، شهرستاني، طاهري خرم آبادي و جمعي ديگر از فضلا و علما حضور داشتند. 
شركت‌كنندگان در اين ديدار با تبريك انتخاب دكتر روحاني به عنوان رئيس‌جمهوري اسلامي ايران براي وي و دولت يازدهم آرزوي موفقيت كرده و آمادگي خود را براي همكاري اعلام كردند.  آيت‌الله يزدي در ابتداي اين ديدار حضور دكتر روحاني در دبيرخانه مجلس خبرگان رهبري را خوشامد گفت و افزود: شما عضو مجلس خبرگان هستيد و به خانه خود آمده‌ايد. 
حاضران در اين ديدار در سخناني جداگانه تأكيد كردند: خدا را شكر مي‌كنيم كه مردم بزرگ ايران با انتخاب دكتر روحاني به عنوان رئيس‌جمهوري بار ديگر اعتماد خود را به روحانيت نشان دادند. 
آنان با تأكيد به اينكه كشور در عرصه‌هاي داخلي و خارجي با مشكلات بزرگي مواجه است، اظهار داشتند: اطمينان داريم با كمك خداوند و حمايت مردم و رهبر معظم انقلاب، شما و دولت يازدهم در حل مشكلات موفق خواهيد شد و البته مردم هم در حد مقدورات انتظار دارند.  در اين ديدار همچنين به مشكلات اقتصادي كشور از جمله نيازهاي معيشتي و كالاهاي اساسي مردم و مشكلات اجتماعي و فرهنگي اشاره و تأكيد شد، طبيعي است كه مشكلات در كوتاه مدت حل نخواهد شد. 
حاضران در اين ديدار با ابراز خرسندي از حضور پرشور مردم در انتخابات اخير رياست جمهوري و انتخاب دكتر روحاني تصريح كردند: با توجه به شناختي كه از شما داريم، دوره دولت يازدهم، دوره ممتازي خواهد بود و براي حل مشكلات اقتصادي كشور تلاش خواهيد كرد.  در اين ديدار همچنين با اشاره به برخي مسائل سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي كشور در عرصه‌هاي داخلي و خارجي خاطر‌نشان شد: دكتر روحاني از حوزه برخاسته است و ان‌شاء‌الله افتخار حوزه نيز خواهد بود. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار