کد خبر: 1239786
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۰
یک هفته نامه آلمانی با استناد به محافل آگاه از طرحی خبر داد که بر اساس آن دولت آلمان و ارتش این کشور قصد دارند صدها هزار سرباز از کشورهای عضو این ائتلاف را از طریق اتوبانی در آلمان جابجا کنند.

جوان آنلاین: در صورت تشدید تنش احتمالی در جناح شرقی ناتو، دولت فدرال آلمان و ارتش این کشور قصد دارند صدها هزار سرباز را از کشورهای عضو این ائتلاف از طریق آلمان جابجا کنند. این موضوع توسط محافل آگاه در برابر اشپیگل اشپیگل تایید شده است. اتوبان A۲ به طور خاص به عنوان یک محور غرب به شرق بسیار مهم است و بنابراین می تواند به هدفی در شایط اضطراری و برای استفاده به عنوان پل انتقالی تبدیل شود.

به طور کلی این طرح مربوط به وضعیت اضطراری مربوط به تجاوز روسیه است که ناتو را وارد عمل می کند و نیاز به جابجایی حدود ۸۰۰۰۰۰ سرباز با حدود ۲۰۰۰۰۰ خودرو از بنادر دریای شمال در هلند، بلژیک و آلمان به شرق در عرض سه تا شش ماه را دارد. این مقدمات بخشی از برنامه عملیاتی طبقه بندی شده آلمان است که ارتش آلمان برای آماده ساختن این کشور برای جنگ تنظیم کرده است.

"رالف تیزلر"، رئیس اداره فدرال حفاظت مدنی و امداد در بلایای طبیعی (BBK) در این باره به اشپیگل گفت: در این سناریوها، سربازان باید در حین حمل و نقل مراقبت و اسکان داده شوند و انرژی و زیرساخت برای فناوری آنها مورد نیاز است. به گفته وی باید انتظار داشت که مانورهای هدفمندی برای ایجاد اختلال در حرکت نیروها وجود داشته باشد. بر این اساس، باید هر ۳۰۰ تا ۵۰۰ کیلومتر گزینه های توقف وجود داشته باشد و مسیرهای جایگزین باید محاسبه شود.

"نانسی فایزر"، وزیر کشور فدرال آلمان اخیرا تاکید کرده که وضعیت تهدید تغییر کرده است. کارستن بروئر، بازرس کل ارتش آلمان هم قبلاً در این زمینه اظهار نظر دقیق تری کرده است. وی هشدار داد که روسیه نیز می تواند در حدود سال ۲۰۲۹ علیه کشورهای ناتو اقدام کند به همین دلیل است که بازدارندگی بسیار مهم است. به ادعای وی نیروهای مسلح روسیه در نظر دارند تعداد سربازان خود را به ۱.۵ میلیون نفر افزایش دهند که این تعداد سرباز بیشتر از کل اتحادیه اروپا است.

در ماه مه، ارتش آلمان عزم خود را برای به توصیف خود بازدارندگی و دفاع در ائتلاف ناتو با رزمایش کوادریگا ۲۰۲۴ که چندین ماه در لیتوانی به طول انجامید، تأیید کرد. یک مقام بلند پایه ارتش آلمان در آن زمان گفت: کوادریگا بخشی از پاسخ جمعی ما به تهدید رو به افزایش شدید روسیه است." این بزرگترین رزمایش بوندسوهر در چند دهه گذشته و بخشی از رزمایش ناتو "مدافع استوار" بود.

آلمان همچنین به بهانه تهدید روسیه، همچنان به تسلیح خود ادامه می دهد. بر اساس یک گزارش منتشر شده شرکت فرانسوی -آلمانی KNDS قرار است هویتزرهای چرخدار RCH-۱۵۵ را برای ارتش آلمان تولید کند که اینها یکی از مدرن ترین سیستم های توپخانه ای در جهان هستند.

به این ترتیب یکی دیگر از سفارشات مهم ارتش آلمان برای شرکت تسلیحاتی آلمانی-فرانسوی KNDS در راه است. بر اساس اطلاعات اشپیگل، پس از سفارش ۱۰۵ تانک لئوپارد در ماه ژوئن، وزارت دفاع آلمان برای خرید تعداد مشابهی از خودروهای زرهی ترابری باکسر، از جمله ظاهرا ۸۰ تانک توپخانه چرخدار از نوع RCH ۱۵۵ ابراز علاقه کرد.

اینها به کالیبر ۱۵۵ میلی متری مجهز هستند و می توانند با سرعت کامل شلیک کنند. این فناوری در جهان منحصر به فرد در نظر گرفته می شود. اولین مشتری آن اوکراین است. انتظار می رود این کشور تا ابتدای سال ۲۰۲۵ اولین نمونه های مدل باکسر را دریافت کند. RCH ۱۵۵ تفنگ سیستم توپخانه بسیار تحسین شده Panzerhaubitze ۲۰۰۰ است که در حال حاضر در اوکراین مورد استفاده قرار می گیرد.

اولین قسط از حدود ۸۰ سیستم برای ارتش آلمان حدود دو میلیارد یورو هزینه دارد و در برنامه اقتصادی ۱۰۰ میلیارد صندوق ویژه ارتش آلمان گنجانده شده است. وزارت دفاع می خواهد قرارداد مربوطه را برای تصویب در سه ماهه چهارم به بوندستاگ ارائه کند.

علاوه بر هویتزرهای متحرک، ارتش آلمان همچنین به یک نوع باکسر RCT۳۰ نیز علاقه مند است که دارای یک برجک بدون سرنشین خواهد بود. این سیستم تا کنون فقط بر روی نفربر زرهی پوما استفاده شده است. توپ ۳۰ میلی متری آن در ماه مارس در اسلواکی و طی تمرینی در مقابل فرماندهان چندین کشور عضو ناتو از جمله بوندسوهر تأثیر خوبی برجای گذاشت.

برچسب ها: آلمان ، ناتو ، جنگ اوکراین
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار