کد خبر: 1239764
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
رئیس دفتر رئیس‌جمهور اوکراین می‌گوید که متحدان غربی این کشور به زودی به کی‌یف برای حمله به اعماق خاک روسیه را می‌دهند.

جوان آنلاین: رئیس دفتر رئیس‌جمهور اوکراین آندری یرماک روز گذشته اعلام کرد که حامیان اوکراین در غرب به صدور مجوز به کی‌یف برای استفاده از تسلیحات غربی برای هدف قرار دادن مواضعی در عمق خاک روسیه نزدیک می‌شوند.

طبق گزارش شبکه روسی «راشاتودی»، یرماک می‌گوید که با متحدان اوکراین در نشست اواخر هفته گذشته ناتو در واشنگتن، در خصوص این موضوع بحث و گفت‌وگو کرده است.

وی در این خصوص توضیح داد: «این مسئله صحت دارد که کشورهای مختلف عضو ائتلاف ناتو، مواضع متفاوتی در خصوص حمله به قلمرو روسیه دارند اما قطعاً در صورتیکه دشمن [مسکو] تمامی گزینه‌ها را در اختیار داشته باشد و با هیچ محدودیتی مواجه نباشد، پیشبرد موفقیت‌آمیز این جنگ برای کی یف غیرممکن خواهد بود».

رئیس دفتر ولودیمیر زلنسکی با این‌حال در ادامه مدعی شد: «فکر می‌کنم به نتیجه‌ای که لازم داریم خواهیم رسید. فکر میکنم شرکای ما به حل این موضوع نزدیک شده‌اند و فکر می‌کنم به راه‌حل خواهیم رسید».

پیش از این چندین کشور غربی به اوکراین مجوز داده‌اند تا از تسلیحات غربی برای هدف قرار دادن مواضعی در روسیه استفاده کند.

کی‌یف همچنین از ایالات متحده چراغ سبز دریافت کرده تا به فراتر از مرز روسیه در نزدیکی شهر خارکیف حمله کند و این در حالی است که مسکو هشدار داده چنین اقدامی به تشدید بیشتر تنش‌ها منجر خواهد شد.

رئیس‌جمهور روسیه ولودیمیر زلنسکی روز پنجشنبه هفته گذشته در جریان سخنرانی در نشست ناتو در واشنگتن از ناتوانی غرب برای توافق در زمینه مسئله حمله به اعماق خاک روسیه ابراز دلزدگی کرد و گفت: «اگر بخواهیم در جنگ پیروزشویم و روسیه را مغلوب کنیم و اگر بخواهیم کشور را نجات دهیم و از آن دفاع کنیم، باید تمامی محدودیت‌ها را از میان برداریم».

با این‌حال در همان نشست ناتو، رئیس‌جمهور آمریکا جو بایدن پاسخ داد: «ما به زلنسکی اجازه استفاده از تسلیحات آمریکا در نزدیکی مناطق مرزی روسیه را داده‌ایم. اگر شانس حمله به مسکو را داشت، به کرملین حمله می‌کرد. آیا منطقی است؟ نه اصلا منطقی نیست».

ماه گذشته، رئیس‌جمهور روسیه ولادیمیر پوتین هشدار داد که مسکو در واکنش به اقدام غرب در عرضه سامانه‌های دوربرد به کی‌یف، ممکن است به کشورهای دیگر از جمله کره شمالی تسلیحات ارائه دهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار