کد خبر: 1239652
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۰
۱۱ دی‌ماه سال گذشته مردی با مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ تهران تماس گرفت و گزارش یک درگیری خونین را در حوالی میدان جمهوری اعلام کرد. با حضور مأموران کلانتری ۱۲۹ جامی معلوم شد مرد موتورسواری با چاقو هدف قرار گرفته و به دلیل شدت جراحت‌جانش را از دست داده‌است
 جلال ستوده

جوان آنلاین: مرد موتورسوار که در جریان درگیری بر سر مسافر، موتورسوار دیگری را به قتل رسانده‌بود، به قصاص محکوم شد. 
۱۱ دی‌ماه سال گذشته مردی با مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ تهران تماس گرفت و گزارش یک درگیری خونین را در حوالی میدان جمهوری اعلام کرد. با حضور مأموران کلانتری ۱۲۹ جامی معلوم شد مرد موتورسواری با چاقو هدف قرار گرفته و به دلیل شدت جراحت‌جانش را از دست داده‌است. همچنین معلوم شد که ضارب مردی موتورسوار بود که بعد از ارتکاب قتل فرار کرده‌است. یکی از شاهدان به پلیس گفت: لحظاتی قبل متوجه مشاجره دو موتورسوار شدم. گویا آن‌ها مسافربر بودند و بر سر سوار کردن مسافر دعوایشان شده‌بود. وقتی که دعوایشان بالا گرفت، یکی از آن‌ها دیگری را با چاقو هدف قرار داد و بعد فرار کرد. 
با حضور بازپرس و کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران، جسد مرد جوان که کیوان نام داشت، به پزشکی قانونی منتقل شد و تحقیقات برای شناسایی و دستگیری متهم به جریان افتاد. کارآگاهان پلیس در جریان تحقیقات میدانی و بررسی دوربین‌های مداربسته توانستند هویت متهم را که یوسف نام داشت، شناسایی و او را دستگیر کنند. یوسف در اولین بازجویی‌ها به حادثه خونین اعتراف کرد، اما گفت که نمی‌دانست ضربه‌ای را که وارد کرده منجر به مرگ کیوان شده‌است. با کامل شدن تحقیقات، بازپرس جنایی یوسف را به اتهام قتل عمد مجرم شناخت و پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. 
در جلسه رسیدگی به پرونده، اولیای‌دم گفتند که خواسته‌شان قصاص متهم است. در ادامه یوسف در جایگاه قرار گرفت و اتهامش را قبول کرد. او گفت: من با موتور مسافرکشی می‌کردم که بتوانم هزینه خودم و خانواده‌ام را تأمین کنم. آن روز کنار خیابان منتظر مسافر بودم که کیوان از من خواست از آنجا بروم. او گفت که آنجا پاتوق اوست و خیلی وقت است که آنجا کار می‌کند و مسافر می‌برد و کسی اجازه ندارد از آنجا مسافربری کند. من خواستم اجازه دهد من هم از آنجا مسافر ببرم. به او گفتم تو اول مسافر سوار کن و زمانی که رفتی، من مسافر می‌برم، اما زیر‌بار نرفت و این‌بار به سمتم حمله کرد. من هم دست به جیب بردم و چاقویی را که داشتم، کشیدم تا بترسد و جلو نیاید، اما او به قصد زدن من به طرفم حمله کرد که چاقو را پرتاب کردم و به او برخورد کرد. وقتی دیدم روی زمین افتاد، ترسیدم، سوار موتورم شدم که فرار کنم، اما مردم مسیرم را سد کردند، با این حال به هر سختی بود، از آنجا فرار کردم تا اینکه یک هفته بعد از حادثه مأموران به سراغم آمدند و دستگیر شدم. 
متهم گفت: من قصد کشتن کیوان را نداشتم و از حادثه‌ای که اتفاق افتاده پشیمان هستم و از اولیای‌دم درخواست گذشت دارم. 
هیئت قضایی بعد از شنیدن آخرین دفاع متهم، وارد شور شدند و او را به قصاص محکوم کردند.

برچسب ها: قتل ، چاقو ، پلیس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار