کد خبر: 1239650
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۰
 آن‌ها بعد از خلع سلاح مأمور بدرقه، همدستشان را که در بیمارستان تحت درمان بود فراری دادند. متهم روز قبل از حادثه در جریان یک درگیری طایفه‌ای در مرکز شهر زخمی و برای درمان به بیمارستان منتقل شده بود. براساس تحقیقات پلیس، متهم نیما نام داشت و هنگام درگیری چند نفر را با ضربات چاقو زخمی کرده و خودش هم با ضربات چاقو مجروح شده بود. 

جوان آنلاین: سه عضو یک شبکه سرقت که با حمله به بیمارستانی در تهران سردسته باند را فراری داده بودند به همراه سرکرده باند، محارب شناخته شدند. سایر اعضای باند هم به اتهام مشارکت در سرقت منازل مجرم شناخته شدند و در دادگاه انقلاب تهران محاکمه می‌شوند. 
اردیبهشت‌ماه سال گذشته، مأموران پلیس تهران از حادثه تیراندازی در یکی از بیمارستان‌های شهر باخبر و در محل حاضر شدند. بررسی‌ها نشان داد چند مرد تبهکار در حالی که اسلحه کلاشنیکف به دست داشتند، وارد بیمارستان شدند و شروع به تیراندازی کردند.
 آن‌ها بعد از خلع سلاح مأمور بدرقه، همدستشان را که در بیمارستان تحت درمان بود فراری دادند. متهم روز قبل از حادثه در جریان یک درگیری طایفه‌ای در مرکز شهر زخمی و برای درمان به بیمارستان منتقل شده بود. براساس تحقیقات پلیس، متهم نیما نام داشت و هنگام درگیری چند نفر را با ضربات چاقو زخمی کرده و خودش هم با ضربات چاقو مجروح شده بود. 
بررسی سوابق نیما نشان داد او از مجرمان سابقه‌دار اهل یکی از شهر‌های مرکزی کشور است که با تشکیل باند به خانه‌های شمال تهران دستبرد می‌زدند و بعد از ارتکاب سرقت راهی شهرستان می‌شدند. 
 شناسایی و بازداشت
بررسی دوبین‌های مداربسته هم نشان می‌داد متهمان در حالی که نقاب به چهره داشتند وارد بیمارستان و بعد از تیراندازی موفق به فراری دادن همدستشان می‌شوند. 
در شاخه دیگری از بررسی‌ها، کارآگاهان پلیس موفق شدند اعضای باند را شناسایی و چهار ماه بعد از حادثه، ۱۳ نفر از اعضای باند را در جریان چند عملیات همزمان در چند شهر کشور بازداشت کنند و تلاش برای بازداشت دو عضو دیگر باند نیز ادامه پیدا کرد. 
 نقشه فرار
نیما سردسته باند وقتی مورد تحقیق قرار گرفت ماجرای فرار را شرح داد. او گفت: وقتی درگیری طایفه‌ای اتفاق افتاد، من چند نفر را با چاقو زخمی کردم، اما خودم هم مجروح شدم. در همان حال فکر فرار بودم که از هوش رفتم و زمانی که چشم باز کردم، دیدم روی تخت بیمارستان هستم و مأمور پلیسی هم کنارم ایستاده است. من از سوی پلیس تحت تعقیب بودم و اگر به اداره پلیس منتقل می‌شدم و سوابقم برملا می‌شد به حبس طولانی محکوم می‌شدم. می‌دانستم که مدت زیادی است که پلیس به دنبال بازداشت من است، از طرفی در جریان آخرین درگیری هم چند نفر را مجروح کرده بودم، برای همین تصمیم به فرار از بیمارستان گرفتم. با وضعیتی که داشتم خودم به تنهایی نمی‌توانستم فرار کنم، به همین خاطر با برادرانم در شهرستان تماس گرفتم. آن‌ها هم از اعضای باند سرقتم بودند که با هم به منازل دستبرد می‌زدیم. 
متهم گفت: بعد از فرار از تهران به شهر‌های مختلف می‌رفتیم و مدام مخفیگاهمان را عوض می‌کردیم. در حال تدارک راهی برای خارج شدن از کشور بودیم که پلیس ما را شناسایی و دستگیر کرد. سه برادر متهم نیز وقتی مورد تحقیق قرار گرفتند به جرمشان اعتراف کردند و حادثه را شرح دادند. یکی از آن‌ها گفت: با تماس نیما خودمان را به تهران رساندیم و به بیمارستان رفتیم. ابتدا وارد بیمارستان شدیم و همه راه‌های خروج را بررسی کردیم و در فرصت مناسب توانستیم او را فراری دهیم. 
اتهام محاربه
با کامل شدن تحقیقات در شعبه اول بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۴ تهران، بازپرس چهار مهاجم مسلح را محارب شناخت و برای سایر اعضای باند که در جریان سرقت از منازل نقش داشتند، اتهام مشارکت صادر کرد و پرونده برای رسیدگی به دادگاه انقلاب تهران ارجاع شد.

برچسب ها: محاربه ، حمله ، سرقت
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار