کد خبر: 1239488
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۳
نوبت دوم کنکور سراسری دانشگاه‌های کشور با هماهنگی وزارت امور خارجه و سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور از امروز - ۲۱ تیرماه - در ۱۵ حوزه خارج از کشور آغاز شده و تا فردا ادامه دارد.

جوان آنلاین: برگزاری نوبت دوم کنکور سراسری دانشگاه‌های کشور همزمان با داخل، با هماهنگی وزارت امور خارجه و سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور و در جهت عدالت آموزشی و بهره مندی هموطنان خارج از کشور از این حق شهروندی، در ۱۴ کشور و ۱۵ حوزه شامل مسکو، تفلیس، ایروان، آنکارا، استانبول، وین، پاریس، فرانکفورت، کویت، دوحه، مسقط، دبی، کوالالامپور، اربیل و دمشق برای گروه‌های آزمایشی ریاضی فیزیک، انسانی، زبان، تجربی و هنر تنظیم و تدارک دیده شده است.

به گزارش ایرنا، این آزمون ۲۱ و ۲۲ تیرماه در برنامه صبح ساعت ۱۰ و بعد از ظهر ساعت ۱۴ به وقت ایران برگزار می‌شود، تمام اقدامات و تمهیدات ضروری از جمله برنامه ریزی برای ارسال محمولات پستی پرسشنامه‌ها و سوالات و ملزومات از طریق وزارت امور خارجه انجام شده است.

دومین نوبت آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در یک هزار و ۷۴۷ حوزه امتحانی فرعی واقع در ۶۲۵ دانشگاه و موسسه آموزش عالی ۴۰۸ شهرستان کشور در حال برگزاری است.

براساس آمار سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور، تعداد ۱۲۵ هزار و ۱۱۹ نفر برای رقابت در آزمون گروه ریاضی و فنی نوبت دوم کنکور امسال ثبت‌نام کرده‌اند که ۴۴ هزار و ۶ نفر زن (۳۵ درصد) و ۸۱ هزار و ۱۱۳ نفر مرد (۶۵ درصد) هستند.

گروه علوم انسانی نیز ۲۷۰ هزار و ۷۵۲ نفر داوطلب دارد که ۱۷۸ هزار و ۶۴۸ نفر (۶۶ درصد) را زنان و ۹۲ هزار و ۱۰۴ نفر (۳۴ درصد) را مردان تشکیل می‌دهند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار