کد خبر: 1239427
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۴
ارزیابی اولیه سازمان جهانی هواشناسی از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های موجود سامانه هشدار سیل ایران پس از برگزاری چهار جلسه تخصصی پایان یافت.

جوان آنلاین: رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور گفت: ارزیابی اولیه مدیران کمیته خدمات آبشناسی سازمان جهانی هواشناسی از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های موجود سامانه هشدار سیل ایران پس از برگزاری چهار جلسه تخصصی و بازدید میدانی پایان یافت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، صادق ضیائیان در حاشیه نشست اعضای کمیته خدمات آبشناسی سازمان جهانی هواشناسی در تهران اظهار داشت: این ارزیابی در راستای اجرای برنامه مشترک سازمان هواشناسی کشور و سازمان جهانی هواشناسی برای به روزرسانی و ارتقاء سامانه هشدار سیل ایران انجام شده است.

وی افزود: مدیران و کارشناسان سازمان جهانی هواشناسی در این بررسی، زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های سامانه هشدار سیل در سازمان هواشناسی کشور را بررسی کردند.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: بر اساس برنامه مشترک دو سازمان، قرار است سازمان جهانی هواشناسی دانش فنی و رهنمود‌های لازم برای رفع خلاء‌های سامانه هشدار سیل کشور و به روزرسانی آن را به ایران ارائه کند.

ضیائیان تصریح کرد: انتقال تجربه جهانی توسط خبره‌ترین تیم هیدرولوژی سازمان جهانی هواشناسی و ارائه پیشنهادات کاربردی برای بهبود سامانه هشدار سیل در کشور از مهمترین دستاورد‌های این برنامه بود.

وی گفت: همواره بخش قابل توجهی از مساحت کشور تحت تاثیر بارش‌های رگباری و شدید است که منجر به بروز مخاطره سیلاب و پیامد‌های ناشی از آن می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور گفت: این شرایط با مسأله تغییر اقلیم تشدید شده است به نحوی که فراوانی وقوع رویداد‌های سیل در کشور به شکل قابل توجهی افزایش یافته است.

ضیائیان افزود: سازمان هواشناسی بر اساس وظایف ذاتی خود از سال‌ها قبل برنامه‌های توسعه‌ای برای تقویت خدمات پیش بینی سیل را در دستور کار قرار داده و به رغم تحریم ها، سه سامانه بومی هشدار سیل را وارد فاز عملیاتی کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به تجارب مفید سازمان جهانی هواشناسی و اهمیت به روزرسانی سامانه‌های داخلی، یک برنامه مشترک همکاری بین سازمان جهانی هواشناسی و سازمان هواشناسی کشور شکل گرفت که به ارتقاء کیفیت خدمات پیش بینی هشدار سیل ایران کمک می‌کند.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور افزود: در این راستا یک هیئت مدیریتی و کارشناسی از سازمان جهانی هواشناسی برای ارزیابی وضعیت موجود سامانه‌های هشدار سیل با هدف ارزیابی نقاط ضعف و قوت به ایران سفر کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار