کد خبر: 1239214
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۷
سناتور دموکرات ایالت کلرادو مایکل بنت در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌ان هشدار داد که در صورت کنار نرفتن جو بایدن از انتخابات، دونالد ترامپ با آرای بالا پیروز می‌شود.

جوان آنلاین: اگر کاری نکنیم، ترامپ دوباره رئیس‌جمهور می‌شود و کنگره را هم از دست می‌دهیم. این هشدار را سناتور هم حزبی بایدن علنا بیان کرد.

در شرایطی که به رغم تشدید فشارها بر بایدن جهت کناره‌گیری از انتخابات ریاست جمهوری پنجم نوامبر (۱۵ آبان) او اصرار به ادامه رقابت دارد، یک عضو دموکرات کنگره هم علنا خواستار انصراف او شد.

مجری شبکه سی‌ان‌ان از مایکل بنت سناتور دموکرات سوال کرد که آیا شما گفتید که فکر نمی‌کنید رئیس‌جمهور بایدن بتواند در انتخابات پیروز شود؟

او در جواب به این رسانه نزدیک به دموکرات‌ها گفت که «بله من این حرف را زدم البته این حرف را پشت درهای بسته گفتم...اینجا آمدم تا علنا بگویم».

بنت با ابراز نگرانی درباره آینده آمریکا و مسیر جاری کشور به سراغ نظرسنجی‌ها رفت و گفت که «جو بایدن انتخابات قبلی (۲۰۲۰) در همین مقطع زمانی، ۹ درصد بالاتر (از رقیب خود) بود، هیلاری کلینتون ۵ درصد بالاتر بود. برای اولین بار در بیش از ۲۰ سال اخیر است که نامزد جمهوری‌خواه در این برهه بالاتر است».

وی هشدار داد که «دونالد ترامپ در مسیری است که این انتخابات را ببرد و شاید هم با آرای بالا پیروز شود و با خودش مجالس سنا و نمایندگان (کنگره) را هم ببرد».

بنت با بیان اینکه ترامپ ۳ و نیم درصد در نظرسنجی‌ها بالاتر از بایدن است، تصریح کرد که «او از رئیس‌جمهور بایدن پیش از آن مناظره تاسف بار هم جلو بود و پیشتازی وی در حال افزایش است».

در شرایطی که برخی رسانه‌ها از تدارک نخبگان دموکرات برای کنار زدن بایدن در نشست ۲۹ مرداد کنوانسیون ملی حزب خبر دادند، این سناتور گفت که «ما چهار ماه فرصت داریم تا راهی برای نجات دادن کشور از دونالد ترامپ پیدا کنیم...نمی‌توانیم اجازه دهیم که ترامپ دوباره رئیس‌ جمهور شود».

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار