کد خبر: 1239076
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۵
پزشکیان در دوره تبلیغات ریاست جمهوری، وعده‌هایی داد و نهایتاً توانست اعتماد مردم را به خود جلب کند.

جوان آنلاین: مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری هم به پایان رسید و پس از شمارش آرا و یک رقابت نزدیک و فشرده، مسعود پزشکیان به عنوان نهمین رئیس جمهور منتخب کشورمان و رئیس چهاردهمین دولت در جمهوری اسلامی معرفی شد. مسعود پزشکیان متولد ۷ مهر ۱۳۳۳ است، او مدرک فوق‌تخصص جراحی قلب از دانشگاه علوم پزشکی ایران دارد. پزشکیان که اکنون به عنوان رئیس جمهور منتخب منتظر مراسم تنفیذ و تحلیف است، در سال‌های ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۰ و در دوره اصلاحات، معاون سلامت وزارت بهداشت بود و در کابینهٔ دوم دولت اصلاحات هم به‌عنوان وزیر بهداشت از مجلس رأی اعتماد گرفت.

به گزارش مهر، پزشکیان که در کارنامه خود سابقه‌ی نمایندگی مجلس و تصدی وزارت بهداشت را دارد، هم اکنون به عنوان چهاردهمین رئیس جمهور وارد پاستور می‌شود. وی در دوره تبلیغات ریاست جمهوری خود، وعده‌هایی داد و نهایتاً توانست اعتماد مردم را به خود جلب کند. در ادامه به مرور برخی از وعده‌های انتخاباتی پزشکیان می‌پردازیم.

برنامه رئیس جمهور منتخب برای موضوع بنزین: یکی از وعده‌های نامزد‌های انتخاباتی که به مقدار زیادی مورد توجه اذهان عمومی قرار گرفت بالا و پایین آوردن قیمت بنزین بود که در میزگرد‌های اقتصادی توسط کاندید‌های انتخابات ریاست جمهوری مورد بحث و برررسی قرار گرفت، بررسی اظهارات پزشکیان درباره موضوع بنزین نشان می‌دهد که او بیش از همه بر سیاست‌های غیرقیمتی بنزین تاکید دارد.

وعده برای اجرای سیاست‌های کلی: پزشکیان در مناظرات تلویزیونی و میزگرد‌هایی که در ایام انتخابات برگزار شد، همواره بر اجرای سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب تاکید کرده است، پزشکیان همچنین تاکید می‌کند که مشکل این است که آن‌چه سیاست‌های کلی رهبری است را کنار می‌گذاریم و فقط حرف‌های خودمان را مطرح می‌کنیم.

تاکید بر استفاده از کارشناسان: مسعود پزشکیان طی روز‌های گذشته و در ایام منتهی به انتخابات، بار‌ها تاکید کرد که در مسائل مختلف کارشناس نیست و در هر حوزه از کارشناس همان حوزه استفاده خواهد کرد. او در یکی از اظهاراتش هم تاکید کرد که به‌کارگیری افراد را براساس شایستگی کارشناسی انجام خواهد داد.

وعده رئیس جمهور منتخب برای حل مشکل بورس: مسعود پزشکیان در مناظره دوم وعده می‌دهد که ثبات و آرامش را به دنیای بورس برگرداند و تاکید می‌کند و می‌گوید: کسری بودجه دولت را از بورس تأمین نخواهیم کرد. اگر دولت دخالت خود را کاهش دهد، این ثبات بازخواهد گشت. حل مشکل بورس یک نسخه ساده نیست و تحریم‌ها هم در این زمینه تأثیر گذار است.

وعده برای کاهش تورم و حل مسائل معیشتی: پزشکیان در مناظره دوم می‌گوید که معتقدم در این حاکمیت هیچ انسانی نباید گرسنه سر به بالش بگذارد. طبیعی است نباید به من و آدم‌هایی که ماشین آن‌چنانی سوار می‌شوند یارانه بدهند. باید از این‌ها که پولدارند بگیرند و به محرومان بدهند.

برنامه برای تک نرخی کردن ارز: مسعود پزشکیان در خصوص قیمت ارز و مسکن هم می‌گوید که دلار را تک نرخی می‌کنیم؛ بازار خودش کشف قیمت کند. حقوق کارمند اگر به اندازه باشد می‌تواند مقداری از آن را ذخیره کرده و برای خود مسکن تهیه کند. با این حقوقی که به کارمندان می‌دهید، صدسال دیگر هم نمی‌توانند خانه بخرند.

وعده برای آزاد سازی قیمت خودرو: پزشکیان در خصوص واردات خودرو هم در مناظره دوم تاکید می‌کند: چرا نمی‌گذارید مردم خودشان خودرو به صورت آزاد وارد کنند؛ مردم خودشان دلار دارند. ما واردات خودرو را آزاد می‌کنیم و بازار باید قیمت‌ها را تنظیم کند. بازار خودش را تنظیم می‌کند، لازم نیست من دخالت کنم.

وعده برای برقراری عدالت: یکی دیگر از مسائلی که در میزگرد فرهنگی مورد اشاره رئیس جمهور منتخب قرار گرفت، موضوع عدالت بود. پزشکیان در این برنامه با اشاره به اهمیت موضوع عدالت در جامعه این نکته را یادآوری می‌کند اگر ما بر اساس عدالت و انصاف با مردم برخورد می‌کردیم مردم از ما ناراضی نمی‌شدند.

وعده‌ها درباره حل مشکلات موجود در حوزه زنان: موضوع و مسائل بانوان از موارد مهم دیگری بود که مسعود پزشکیان درباره آن وعده‌هایی را داد. او در سومین مناظره دور اول ریاست‌جمهوری که با محوریت فرهنگ برگزار شد، با اشاره به نوع نگاه به بانوان در جامعه می‌گوید: «این نگاه که زنان جنسیت دوم هستند باید اصلاح شود. باید در عمل ثابت کنیم که به فکر آن‌ها هستیم. در خیلی مسائل قصور داریم و الان زمان رأی‌گیری این حرف‌ها را می‌زنیم؛ با زور و دستور و قانون رفتار عوض نمی‌شود. همان‌طور که در گذشته نتوانستند به زور حجاب را از سر زنان بردارند حالا هم با زور نمی‌توانند حجاب روی سر بگذارند.»

وعده رئیس جمهور منتخب برای ایجاد وفاق ملی: پزشکیان پس از پایان انتخابات، هم همدلی و وفاق ملی را مورد تاکید قرار می‌دهد و با اشاره به پایان انتخابات خطاب به مردم، می‌گوید: این تازه آغاز همراهی ماست. مسیر دشوار پیش رو جز با همراهی، همدلی و اعتماد شما هموار نخواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار