کد خبر: 1239058
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۳
شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره حمله منتسب به روسیه به بیمارستان کودکان در کی‌یف، امروز(سه‌شنبه) جلسه اضطراری برگزار می‌کند.

جوان آنلاین: فرحان عزیز حق، سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد که شورای امنیت به درخواست ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین درباره حمله منتسب به روسیه به بیمارستان کودکان در کی‌یف، امروز جلسه اضطراری برگزار می‌کند.

به گفته فرحان حق، این جلسه قرار است امروز عصر برگزار شود. زلنسکی مدعی است که در حمله موشکی روسیه به کی‌یف و چند شهر دیگر اوکراین، ۳۸ غیر نظامی کشته و ۱۹۰ تن زخمی شدند.

سازمان ملل نیز در واکنش به ادعای زلنسکی، مدعی شد که «احتمال زیادی وجود دارد که بیمارستان کی‌یف هدف حمله موشکی مستقیم روسیه قرار گرفته باشد.»

دنیله بِل، رئیس دفتر دیده‌بان حقوق بشر سازمان ملل در اوکراین با تکرار ادعای زلنسکی گفت که این حمله یکی از «حملات وحشتناک از آغاز جنگ تمام‌عیار روسیه علیه اوکراین بوده است.»

با این حال، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین امروز تاکید کرد که روسیه هرگز به زیرساخت‌های غیر نظامی حمله نمی‌کند و حادثه مذکور به دلیل سقوط ضد موشک اوکراین روی ساختمان بیمارستان رخ داده است.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز ادعای کی‌یف را قویاً رد و اعلام کرد که موشک «ناسامز» ساخت آمریکا که غرب در اختیار اوکراین قرار داده است، به این بیمارستان اصابت کرده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار