کد خبر: 1238995
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۰
رای الیوم تحلیل کرد؛
حزب الله لبنان روز به روز بر دامنه حملات خود به عمق رژیم صهیونیستی می‌افزاید و محافل صهیونیستی اذعان دارند که برای اولین بار طی ۷۶ سال گذشته شاهد چنین وضعیتی هستند.

جوان آنلاین: روزنامه رای الیوم در مطلبی با اشاره به حملات کوبنده حزب الله لبنان علیه رژیم صهیونیستی آورده است: روز یکشنبه برای رژیم اشغالگر بدترین روز بود زیرا برای اولین بار حزب الله ده‌ها موشک از انواع مختلف به سمت منطقه الجلیل سفلی در شمال فلسطین اشغالی شلیک کرد که برخی از آنها به نزدیکی شهر «ناصره» یعنی به شهرک های و روستاهای صهیونیست نشین اطراف آن اصابت کرد. علاوه بر آن، موشک‌های حزب الله شهر «طبریا» در شمال فلسطین اشغالی را در تحولی مورد توجه در قواعد درگیری میان طرفین هدف قرار داد. طبق گزارش روزنامه صهیونیستی هاآرتص، برد حمله حزب الله به عمق ۴۰ کیلومتری در شمال فلسطین اشغالی رسید.

این روزنامه افزود: مبالغه نیست اگر بگوییم که بازدارندگی اسرائیل نه تنها خورده شده که اصولا از بین رفته است. این رژیمی نیست که اعراب را قبلا می‌ترساند. عربده کشی این رژیم در سطح منطقه متزلزل شده است. جنگی که در جبهه های شمالی و جنوبی (جبهه نوار غزه و جبهه شمال فلسطین اشغالی با حزب الله لبنان) انجام می‌شود جنگ علیه گروههای مقاومت است؛ نه علیه کشور عربی.

رای الیوم آورده است: علاوه بر آن، پس از گذشت ۹ ماه از شروع جنگ علیه مقاومت فلسطین در نوار غزه و پشتیبانی بی وقفه حزب الله لبنان از مقاومت فلسطین، سئوالاتی درباره میزان آمادگی رژیم اشغالگر برای راه انداختن جنگ گسترده علیه لبنان وجود دارد. اسرائیلی که در باتلاق غزه غوطه ور است، توان اداره نبرد در دو جبهه در آن واحد را ندارد و مقامات تل آویو بارها اعلام کرده اند که جبهه داخلی رژیم اسرائیل برای نبرد آماده نیست.

این روزنامه تصریح کرد: برآوردها در رژیم صهیونیستی این است که حزب الله توان شلیک پنج هزار موشک در روز به سمت عمق اسرائیل (فلسطین اشغالی) و نابودی زیرساختهای این رژیم و نیز توان هدف قرار دادن پایگاههای نظامی در شمال (فلسطین اشغالی) را دارد.

به نوشته رای الیوم، روزنامه صهیونیستی «معاریو» به نقل از محافل امنیتی عالی رتبه رژیم صهیونیستی نوشته است که ارتش این رژیم از کمبود گلوله توپ و تانک و بالگردهای هجومی و مهمات نیروی هوایی و جلیقه های ضدگلوله و دیگر تجهزات نظامی رنج می برد. این رسانه صهیونیست تاکید می کند که تل آویو باید قدردان رئیس جمهور آمریکا باشد که پل هوایی تسلیحاتی برای این رژیم برقرار کرده است.

معاریو افزود: جنگ دفاعی در جنگ سخت تر است و فرسودگی بیشتر را به همراه دارد. حزب الله دست بسته نیست و هزاران موشک به سمت کمربند امنیتی ایجاد شده در اطراف اسرائیل (فلسطین اشغالی) و دورتر از آن شلیک می کند. حزب الله دستاوردهای اعجاب آوری برای خود به دست آورده است؛ به طوری که منطقه (اشغالی) جولان (سوریه) را به عرصه درگیری مستقیم وارد کرده است. حزب الله کمربند امنیتی در شمال اسرائیل (فلسطین اشغالی) ایجاد کرده است و تعیین کننده و اداره کننده جنگ در آنجاست. برای اولین بار طی ۷۶ سال مراکز نظامی و غیرنظامی هدف قرار می گیرند و شهرک نشینان (صهیونیست) آواره شده اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار