کد خبر: 1238804
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۷
پایگاه خبری «بیزنس اینسایدر» در مطلبی از نگرانی برخی جمهوری‌خواهان نسبت به کنار رفتن احتمالی «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا پس از عملکرد ضعیف در مناظره با «دونالد ترامپ» و آمدن رقیبی سرسخت و دشوارتر شدن رقابت برای این نامزد حزب خبر داد.

 جوان آنلاین: اگرچه پس از عملکرد ضعیف بایدن در مناظره بحث برانگیزش با ترامپ، این رقیب جمهوری‌خواه، شعف بسیاری برای درخواست‌های علنی دموکرات‌ها مبنی بر کنار رفتن بایدن نشان داده است. اما برخی از اعضای حزب جمهوری‌خواه نگران هستند که با کنار رفتن رئیس‌جمهوری سالخورده، رقابت برای ترامپ سخت‌تر شود.

سناتور لیندسی گراهام از اعضای حزب جمهوری‌خواه و متحد دیرینه ترامپ در یکی از برنامه‌های شبکه تلوزیونی سی‌بی‌اس گفت که یک رقیب جدید دموکرات، رقابت را برای ترامپ «به‌ شیوه‌ای چشمگیر متفاوت» خواهد کرد.

وی افزود: «به احتمال زیاد بایدن جایگزین خواهد شد و کامالا هریس (معاون رئیس جمهور آمریکا) بسیار قوی عمل خواهد کرد. گراهام سپس ادامه داد: چنانچه بایدن استعفا دهد، هریس باید کسی را برای معاونت انتخاب کند. بنابراین اگر وی نامزد شود، این یک رقابت کاملا متفاوت از امروز می شود.

این عضو شناخته شده حزب جمهوری‌خواه در بخشی دیگر از مصاحبه‌اش تاکید کرد: در حال حاضر تمرکز ترامپ باید بر انتخاب یک معاون قوی برای افزایش اعتبار در سال ۲۰۲۴، توسعه طرح و پیگیری پرونده علیه لیبرال ها باشد.

این پایگاه خبری در همین زمینه یادآور شده است که ترامپ هنوز در کارزار انتخاباتی خود معاون انتخاب نکرده است.

گراهام سپس تیم اسکات سناتور کارولینای جنوبی، داگ بورگم فرماندار داکوتای شمالی، مارکو روبیو سناتور فلوریدا و جی. دی ونس سناتور اوهایو را از جمله گزینه های اصلی برای این سمت اعلام کرد.

بیزنس اینسایدر در ادامه آورده است که گراهام تنها نماینده جمهوری‌خواه کنگره نیست که نگران آمدن رقیبی سرسخت‌تر از بایدن برای ترامپ است.

فاکس نیوز به تازگی گزارش داده است که یکی از جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا که خواست نامش فاش نشود، گفت که نامزد جوان‌تر و احتمالا محبوب‌تر دموکرات‌ها رقابت را برای ترامپ سخت‌تر خواهد کرد.

وی افزود: دموکرات ها «دیوانه» هستند اگر دوباره بایدن بخواهد دوباره در این رقابت ها شرکت کند. اما این ایده که رئیس‌جمهور کنونی ممکن است در دور بعدی با یک نامزد دیگر جایگزین شود، برای حزب جمهوری خواه امتیاز بشمار نمی رود.

این نماینده خاطرنشان کرد: چنین امکانی همه چیز را تغییر می‌دهد و مانند یک کارت بازی کاملا ناشناخته است.

یک جمهوری‌خواه دیگر مجلس نمایندگان و از دستیاران ارشد جمهوری‌خواه این نهاد قانونگذار نیز در گفت‌وگو با فاکس نیوز به صراحت اعلام کرد که ادامه نامزدی بایدن بهترین گزینه ترامپ برای انتخاب مجدد است.

وی اضافه کرد: درواقع هر دموکراتی که احتمالا بتواند جایگزین بایدن شود، شانس بیشتری برای شکست ترامپ دارد و ماندن بایدن بهترین سناریو ممکن است.

مناظره روز ۲۷ ژوئن (۷ تیرماه) بایدن و ترامپ که در نتیجه آن جنجال بسیاری را بر سر توانایی رئیس جمهوری آمریکا به راه انداخته، سبب شده تا برخی از اعضای شناخته شده حزب دموکرات آشکارا خواهان کناره‌گیری بایدن و جایگزینی وی با نامزدی دیگر شوند؛ موضوعی که بایدن آن را رد و تاکید کرده است که تنها به فرمان خدا از نامزدی در انتخابات ۵ نوامبر (۱۵ آبان) کنار می رود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار