کد خبر: 1238762
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۵
سناتور برجسته آمریکایی تاکید کرد تمام نامزدهای انتخاباتی باید آزمایش‌های شناختی بدهند تا ثابت شود برای ریاست بر کاخ سفید مناسب هستند.

جوان آنلاین: پس از آنکه فشارها بر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای کناره‌گیری از رقابت‌های انتخاباتی به دلیل افزایش نگرانی‌ها نسبت به سلامتی ذهنی او شدت گرفته است، لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه آمریکا تاکید کرد هم بایدن و هم دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه باید برای اثبات سلامتی خود آزمایش‌های شناختی بدهند.

وی که با شبکه سی‌بی‌اس گفت‌وگو می‌کرد، خاطرنشان کرد از نظر او، هر کسی که قرار است رئیس جمهور شود باید به وسیله تست‌های شناختی آزمایش شود که شامل دونالد ترامپ، رقیب جمهوری‌خواه بایدن نیز می‌شود.

این سناتور ایالت کارولینای جنوبی افزود: با توجه به اینکه ۷۰ درصد مردم معتقدند که بایدن از نظر ذهنی و جسمی قادر به ریاست جمهوری نیست، او باید برای اثبات ذهنیت و توانایی‌های خود آزمایش شناختی بدهد.

او در پاسخ به سوال مجری سی‌بی‌اس مبنی بر اینکه آیا از ترامپ هم باید این آزمایش‌ها گرفته شود؟ اظهار داشت: بله، بله هر دو باید این کار را انجام دهند. همه نامزدهای ریاست جمهوری می‌بایست معاینات عصبی را به عنوان بخشی از یک معاینه فیزیکی کلی انجام دهند. این چیزی است که من نگران آن هستم، اینکه متحدان ما جو بایدن سازشکار را ببینند، دشمنان ما یک جو بایدن سازشکار را ببینند.

وی همچنین گفت: من از این ایده که او نباید با توجه به همه شواهدی که در مقابل ما است، در آزمون شایستگی شرکت کند، آزرده شدم.

نگرانی‌ها درباره سلامتی ذهنی جو بایدن پس از آن شدت گرفت که او در اولین مناظره انتخاباتی‌اش با دونالد ترامپ عملکرد ضعیفی از خود ارائه داد. سپس تیم او در کاخ سفید تلاش کردند دلیلی موجه برای این ضعف او ارائه کنند و گفتند بایدن در زمان مناظره سرماخوردگی داشته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار