کد خبر: 1238722
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۷
پس از اعلام نتایج انتخابات پارلمانی؛
یکی از اعضای برجسته ائتلاف پیروز در انتخابات پارلمانی فرانسه تاکید کرد که کشور مستقل فلسطین باید به رسمیت شناخته شود.

جوان آنلاین: ژان لوک ملانشون، رهبر حزب چپ‌گرای «فرانسه تسلیم‌ناپذیر» و از اعضای ائتلاف جبهه مردمی جدید که در انتخابات پارلمانی فرانسه پیروز شده است، بر به رسمیت شناختن کشور فلسطین تاکید کرد.

ملانشون پس از پیروزی ائتلاف جبهه مردمی جدید در دور دوم انتخابات پارلمانی فرانسه که به کوتاه شدن دست حزب راست‌افراطی «رالی/اجتماع ملی» از قدرت در این کشور منجر شد، گفت که ائتلاف آنها به بزرگ‌ترین بلوک پارلمانی فرانسه بدل شده و متعاقبا قادر به انتصاب نخست وزیر بعدی خواهد بود.

وی اضافه کرد که نخست وزیر بعدی فرانسه از ائتلاف جبهه مردمی جدید انتخاب خواهد شد و این ائتلاف قانونا قادر به تصمیم‌گیری درباره بسیاری از موضوعات است.

سیاستمدار کهنه‌کار فرانسوی تاکید کرد: در عرصه بین‌المللی، باید با به رسمیت‌ شناختن «کشور فلسطین» موافقت کنیم.

براساس اعلام وزارت کشور فرانسه نتایج نهایی شمارش آراء انتخابات پارلمانی این کشور نشان می‌دهد که ائتلاف جریان‌های چپ‌گرا به نام «جبهه مردمی جدید» جدید با کسب ۱۸۲ کرسی، در جایگاه نخست قرار گرفته است.

براساس داده‌های وزارت کشور فرانسه، ائتلاف احزاب میانه‌رو به رهبری ماکرون با کسب ۱۶۸ کرسی و ائتلاف احزاب راست‌گرا به نام «رالی/اجتماع ملی» با کسب ۱۴۳ کرسی به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار گرفته‌اند.

«حزب جمهوری‌خواه» نیز با کسب ۴۵ کرسی در جایگاه چهارم قرار دارد و بقیه احزاب نیز با کسب ۳۹ کرسی در جایگاه بعدی قرار دارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار