کد خبر: 1238710
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۳
یک مقام مسوول حزب الله از بزرگترین عملیات هوایی حزب الله از آغاز جنگ علیه غزه خبر داد.

 جوان آنلاین: این مقام مسؤول در گفتگو با الجزیره اعلام کرد: تجهیزات جاسوسی و اطلاعاتی و سیستم‌های فنی رژیم اشغالگر صهیونیستی را در کوه حرمون در شمال فلسطین اشغالی هدف قرار دادیم و بخش‌هایی از آن نابود شده است.

وی اعلام کرد که این مرکز جاسوسی رژیم اشغالگر صهیونیستی برای اولین بار از زمان جنگ اکتبر ۱۹۷۳ هدف قرار گرفته است.

این مسؤول حزب الله اظهار کرد که این بزرگ‌ترین عملیات نیروی هوایی حزب الله از هشتم اکتبر گذشته است.

وی اعلام کرد که این مرکز از نظر اهمیت با پایگاه اسرائیلی میرون برابری می‌کند.

منابع خبری امروز (یکشنبه) از هدف قرار گرفتن پایگاه استراتژیک «میرون» در شمال سرزمین‌های اشغالی با ۶۰ موشک حزب الله خبر دادند.

منطقه «جبل الجرمق» در شمال سرزمین‌های اشغالی که پایگاه استراتژیک میرون نیز در آن واقع شده است، آماج حملات موشکی حزب‌الله لبنان قرار گرفت.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز در این باره اعلام کردند که ۶۰ موشک و راکت از خاک لبنان به سمت پایگاه میرون پرتاب شده است.

در همین راستا، حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: مقر یگان کنترل هوایی و اداره عملیات هوایی در پایگاه میرون در جبل الجرمق را با ده‌ها موشک کاتیوشا بمباران کردیم و موشک‌های پرتاب شده مستقیماً به آن اصابت کردند.

در این بیانیه آمده است: این حمله منجر به تخریب بخشی از تجهیزات پایگاه میرون و آتش سوزی در داخل آن شد.

حزب‌الله در ادامه افزود که این حمله در حمایت از فلسطین و در پاسخ به ترور مجاهد «میثم مصطفی العطار» ملقب به «هادی» در منطقه «البقاع» انجام شد.

منابع رسانه‌ای همچنین تصاویری از لحظه برخاستن دود از این پایگاه منتشر کردند.

با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در اثر این حمله ها، تاکنون برخی از پایگاه های رژیم اسرائیل حدفاصل این منطقه با جنوب لبنان نابود شده و ادوات نظامی از قبیل تانک ها، نفربرها و خودروهای زرهی صهیونیست ها نیز هدف مقاومت لبنان قرار گرفته و شمار زیادی از نظامیان صهیونیستی نیز به هلاکت رسیده‌اند.

در ماه های اخیر، بسیاری از تحلیلگران و فرماندهان ارشد سابق رژیم صهیونیستی با انتقاد از عملکرد کابینه و ارتش این رژیم به درماندگی اسرائیل در جبهه جنگ با حزب الله اذعان کرده و گفته اند که حزب الله را بسیار قوی‌تر و آماده‌تر از جنبش حماسی می‌دانند که غزه را به باتلاقی برای این رژیم تبدیل کرده است.

آنها همچنین با اذعان به ناتوانی ارتش رژیم صهیونیستی در مقابله با توان دفاعی مقاومت اسلامی لبنان گفته اند که پهپادهای حزب‌الله زمانی که از خط مرزی عبور می‌کنند، از موشک هم خطرناک‌تر می‌شوند، زیرا هر نقطه‌ای را که بخواهند با دقت هدف قرار می‌دهند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار