کد خبر: 1237698
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
قتل پیرزن تنها به نام فیروزه با شکایت عروسش به جریان افتاد. او گفت: شوهرم فراز دچار معلولیت بود و، چون من و دخترم از صبح تا شب سرکار بودیم، مادرشوهرم گفت فراز را به خانه او ببریم، او برایش پرستار گرفت تا کارهایش را انجام دهد. آخر هفته من و دخترم هم به خانه مادرشوهرم می‌رفتیم و با آن‌ها بودیم.

جوان آنلاین: مردی که متهم است با همدستی همسرش، پیرزنی را برای سرقت اموالش به قتل رسانده است به قصاص محکوم شد. همسر متهم مدتی قبل در زندان فوت شد. 
قتل پیرزن تنها به نام فیروزه با شکایت عروسش به جریان افتاد. او گفت: شوهرم فراز دچار معلولیت بود و، چون من و دخترم از صبح تا شب سرکار بودیم، مادرشوهرم گفت فراز را به خانه او ببریم، او برایش پرستار گرفت تا کارهایش را انجام دهد. آخر هفته من و دخترم هم به خانه مادرشوهرم می‌رفتیم و با آن‌ها بودیم. روز حادثه قبل از اینکه به خانه مادرشوهرم بروم، زنگ زدم، اما تلفن را جواب نداد. چند ساعت بعد دوباره زنگ زدم و باز هم جواب نداد. شماره پرستار را گرفتم، اما خاموش بود. بلافاصله با دخترم به خانه مادرشوهرم رفتیم و متوجه شدیم خانه به‌هم ریخته است. کمد دیواری را باز کردم که ناگهان جسد مادرشوهرم بیرون افتاد و از پرستار هم خبری نبود. 
پلیس تحقیقات خود را آغاز کرد و با انتقال جسد فیروزه به پزشکی قانونی معلوم شد این زن خفه شده است. همچنین خودروی شاسی‌بلند او و مقداری طلا و پول هم از خانه دزدیده شده بود. 
تحقیقات پلیس برای مدت‌ها ادامه داشت، ولی ردی از مرد پرستار که مهرداد نام داشت، پیدا نشد تا اینکه سه سال بعد از حادثه، مأموران مهرداد و همسرش شیما را که تازه از مرز وارد ایران شده بودند، شناسایی و بازداشت کردند. 
مهرداد و شیما بعد از بازداشت به قتل فیروزه اعتراف کردند و ماشین شاسی‌بلند فیروزه نیز در خانه برادر مهرداد پیدا شد. او گفت نمی‌دانسته برادرش برای چه ماشین را در خانه او مخفی کرده و فکر می‌کرده مهرداد ماشین را به جای طلب برداشته است. 
در نهایت با تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست، پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. در جلسه دادگاه، اولیای دم درخواست قصاص کردند و گفتند حاضر به گذشت نیستند. 
پس از برگزاری جلسه اول دادگاه، شیما در زندان فوت کرد و درباره او منع تعقیب صادر شد. در جلسه بعد مهرداد در جایگاه قرار گرفت و گفت: فیروزه زن ثروتمندی بود. من پرستار پسر او بودم و همسرم هم کارهایش را انجام می‌داد تا اینکه فیروزه از من طلا گرفت و قرار شد با آن کار کند و سودش را بدهد، اما نه سودی به ما می‌داد و نه طلا‌ها را برمی‌گرداند. او باید ۶ میلیارد تومان به من پول می‌داد. 
متهم گفت: همین مسئله باعث عصبانیت و ناراحتی‌ام از او شد. روز حادثه با همسرم در خانه او بودیم که سر این مسئله جروبحث کردیم. من فیروزه را خفه کردم و ماشین و طلاهایش را دزدیدم. من در ازای دادن طلاهایم از فیروزه سفته گرفته بودم. 
دادگاه ادعای متهم را مورد بررسی قرار داد و مشخص شد سفته‌ها بعد از مرگ فیروزه گرفته شده و مهرداد بعد از به قتل رساندن فیروزه اثر انگشت او را روی سفته‌ها زده است. 
در نهایت قضات وارد شور شدند و متهم را مجرم شناختند و به قصاص و رد مال محکوم کردند.

برچسب ها: قتل ، پیرزن ، پرستار
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار