کد خبر: 1237511
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۶
طعنه «فارن پالسی»به اقتدار پوشالی آمریکا مقابل یمن؛
یک نشریه آمریکایی زرادخانه عظیم تسلیحاتی صنعا را «دردسر» جدی ائتلاف دریایی آمریکا ضد یمن دانست و اذعان کرد که ائتلاف آمریکا با کمبود مهمات نظامی خود وارد بازی گزافی با یمن شده است.

 جوان آنلاین: نشریه آمریکایی «فارن پالسی» در گزارشی به ضعف نیروی دریایی ارتش آمریکا و متحدانش در دفاع امنیت کشتی‌های عازم بنادر اشغالی در برابر اقتدار نظامی نیروی مسلح یمن اذعان کرد.

این نشریه با اشاره به هزینه هنگفت نظامی ائتلاف دریایی آمریکایی انگلیسی و متحدان اروپایی‌اش به آنچه که امنیت کشتیرانی در دریای سرخ خواند، تشریح کرد که «نیروهای دریایی آمریکا و متحدانش در دریای سرخ پس از سپری شدن ماه‌ها از عملیات دریایی گسترده ضد صنعا نه تنها در برابر صنعا مستأصل شده‌اند، بلکه این وقفه‌ها و اوضاع ناآرام و ملتهب و هزینه‌های جنگی هنگفت شرایط را بیش از پیش دشوار کرده است.»

این نشریه با طعنه به نیروی دریای ارتش آمریکا به عنوان یگانه ارتش دریایی پیشگام در جهان، به ناکامی آمریکا در برابر نیروهای یمنی در دریای سرخ تاخت.

فارن پالسی با انتقاد از عملکرد ضعیف نیروی دریایی آمریکا در برابر حملات صنعا، سران نظامی پنتاگون را به چالش کشید و افزود: در چنین شرایطی، وجود این چنین نیروی دریایی که به توانمندی دریایی اردوگاه غرب افتخار می‌کند، چگونه ممکن است که در نبردهای آینده با رقیب سنتی و کلیدی خود همچون چین به مقابله برخیزد.

این نشریه آمریکایی در ادامه به نقل از یک کارشناس نظامی در امور راهبردی در اندیشکده مطالعات راهبردی و امنیت دریاها استناد کرد و افزود: «حوثی‌ها ثابت کردند که از توانمندی شگفت‌آوری برخوردار هستند و آنان دارای سطح کنشگری فعال و در عین حال، دارای زرادخانه بزرگی هستند که بدون مبالغه، قادر است که ائتلاف دریایی غرب را با دردسر مواجه سازد.»

این نشریه تلاش ائتلاف بین المللی غرب در آنچه که تأمین امنیت دریانوردی در دریای سرخ خواند را بی‌نتیجه خواند و افزایش ۱۰۰ درصدی افزایش نرخ بیمه نامه‌ها از سوی شرکت‌های خارجی برای پوشش بیمه کشتی‌های عبوری از دریای سرخ را گواهی بر ادامه ناآرامی در بازارهای مالی در پی ناکامی ائتلاف نظامی غرب در مواجهه به صنعا یاد کرد.

فارن پالسی اذعان کرد که حملات صنعا صرفاً به کشتی‌هایی اختصاص دارد که ارتباط به «اسرائیل» یا کشورهای متجاوز به یمن از جمله آمریکا و یا سایر کشورهایی است که از نظر یمنی‌ها دست به حمایت از تل آویو می‌زنند.

این نشریه اذعان کرد که با وجود آنکه آمریکا و انگلیس تلاش زیادی برای تضعیف قدرت نظامی «حوثی‌ها» در هدف قراردادن کشتی‌های باری عازم بنادر اشغالی کرده‌اند، اما این تلاش به «بازی» با بهای هنگفت انجامیده است و نتیجه‌ای چندانی برای آنان نداشته است.

این گزارش با اشاره به قدرت شگفت آور ارتش یمن در حوزه موشک‌های ضد کشتی که با حملات مداوم خود قدرت یگان دریایی آمریکا را به فرسایش سوق داده، به گفته یکی از دستیاران کنگره که نخواست نامش فاش شود درباره کاهش مهمات نظامی واشنگتن اشاره کرد و افزود: «به صراحت می‌گویم که تا زمانی که ستون‌های شعله‌های آتش هدف قرار گرفتن کشتی‌ها در دریای سرخ در جریان است، ما در وضعیت بغرنج‌تری قرار داریم.»

مجله فارین پالیسی فاش کرد که نیروی دریایی آمریکا و شرکت‌های صنایع نظامی این کشور مانند Raytheon به دنبال جایگزینی سلاح‌های کم هزینه‌تری برای مقابله با تسلیحات یمنی‌ها هستند.

از سوی دیگر، وبگاه اینترنتی آمریکایی «بیزینس اینسایدر» در گزارشی با اذعان به قدرت شهپادهای یمن اذعان کرد که قایق‌های بدون سرنشین یمن (شهپاد) که برخی از آنها خارق‌العاده و منحصر به فرد هستند، با توجه به کمبود ناو هواپیمابر نیروی دریایی آمریکا در منطقه، تهدیدی جدی برای عبور کشتی‌های به سمت بنادر اشغالی به شمار می‌روند.

 

منبع: مهر

برچسب ها: یمن ، امریکا ، دریای سرخ
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار