کد خبر: 1237332
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۷
وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه با اعلام اتمام ذخایر سوخت هشدار داد که بیمارستان‌های باقی مانده در این منطقه و ایستگاه‌های اکسیژن ظرف ۴۸ ساعت از کار می‌افتند.

جوان آنلاین: در شرایطی که رژیم صهیونیستی عامدانه در تلاش برای نابودی کامل سیستم بهداشتی غزه است، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه هشدار داد که بیمارستان‌ها و ایستگاه‌های اکسیژن باقی مانده در سراسر نوار غزه، به دلیل تمام شدن سوخت مورد نیاز در نتیجه تجاوزات جنایتکارانه دشمن صهیونیستی، تا ۴۸ ساعت دیگر به طور کامل از کار می‌افتند.

در بیانیه‌ای که وزارت بهداشت غزه شب گذشته منتشر کرد آمده است در سایه تمام شدن سوخت مورد نیاز برای به راه انداختن ژنراتورهای برق بیمارستان‌ها و ایستگاه‌های اکسیژن تا ۴۸ ساعت دیگر از کار می‌افتند. رژیم اشغالگر در چهارچوب تشدید محاصره علیه مردم فلسطین مانع ورود سوخت به غزه همانند سایر اقلام ضروری همچون دارو و غذا می‌شود.

این وزارتخانه افزود: با وجود تدابیر سختگیرانه برای حفظ مقادیر باقیمانده سوخت در بیمارستان‌ها، اما ذخایر سوخت رو به اتمام است. ما از همه نهادهای مربوطه بین‌المللی و بشردوستانه می‌خواهیم تا برای تامین سوخت مورد نیاز جهت راه‌اندازی ژنراتورهای برق و فعال سازی بیمارستان‌ها، اقدامی جدی انجام دهند.

«حسام ابوصفیه» مدیر بیمارستان کمال عدوان در شمال نوار غزه نیز هشدار داد که به دلیل کمبود سوخت مورد نیاز برای راه‌اندازی ژنراتورهای برق، فعالیت‌های این بیمارستان ظرف چند ساعت متوقف خواهد شد.

در حالی که تقریباً همه بیمارستان‌های نوار غزه در سایه جنایت‌های وحشیانه و سیستماتیک رژیم صهیونیستی از کار افتاده و تنها چند بیمارستان به شکل محدود توانسته‌اند فعالیت‌های خود را ادامه دهند، «ماهر شامیه» دستیار معاون وزیر بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد: بیمارستان‌های غزه به دلیل کمبود شدید سوخت در معرض تعطیلی قرار دارند و در صورت عدم ورود مقادیر جدید سوخت برای کمک به فعال سازی ژنراتورها، طی ساعات آینده جان هزاران بیمار با خطر جدی مواجه می‌شود.

این مسئول وزارت بهداشت غزه با اشاره به اینکه تیم‌های بهداشتی با تکیه بر سیاست جیره‌بندی به ۳۶۰۰ لیتر سوخت در روز برای فعال نگه داشتن مراکز بهداشتی و درمانی نیاز دارند تاکید کرد: تعداد زیادی از بیمارستان‌ها طی دوره اخیر به دلیل عدم وجود سوخت از کار افتاده‌اند. بیمارستان المعمدانی طی چند روز آینده از کار خواهد افتاد و این در حالی است که سایر بیمارستان‌ها مانند بیمارستان کمال عدوان، الصحابه و الحلو هم در سایه اتمام ذخایر سوخت به زودی از کار می‌افتند.

وی در ادامه به کمبود شدید تیم‌های پزشکی در بیمارستان‌های غزه اشاره و اعلام کرد: با توجه به وضعیت جابجایی و آوارگی پرسنل پزشکی از غزه از شمال به جنوب که در ماه‌های ابتدایی جنگ رخ داد، با معضل کمبود شدید تیم‌های پزشکی مواجهیم؛ ضمن اینکه تعداد زیادی از پرسنل پزشکی در حملات وحشیانه دشمن به شهادت رسیده‌اند.

این مسئول وزارت بهداشت غزه به کمبود شدید دارو در این منطقه هم اشاره و تاکید کرد: قبل از آغاز جنگ نسل کشی رژیم صهیونیستی علیه غزه، مردم این منطقه با کمبود ۵۰ درصدی دارو مواجه بودند که این میزان از ۷ اکتبر تاکنون به شکل وحشتناکی افزایش یافته است. در حال حاضر داروهای بیهوشی، لوازم جراحی، داروهای بیماری‌های مزمن و ... به طور کامل در نوار غزه خارج از دسترس است.

آخرین آمار منتشر شده توسط دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه نشان می‌دهد که رژیم اشغالگر، ۱۶۱ مرکز بهداشتی را عامدانه در نوار غزه مورد هدف قرار داده و ۶۴ مرکز بهداشتی از جمله ۳۳ بیمارستان به طور کامل از کار افتاده‌اند.

در این زمینه سازمان دیده‌بان حقوق بشر اروپا مدیترانه اعلام کرد که تخریب بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی در نوار غزه توسط ارتش اسرائیل و از کار انداختن سایر بیمارستان‌هایی که تاکنون توانسته بودند فعال بمانند، به معنای تصمیم اسرائیل برای اعدام جمعی بیماران و مجروحان است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار