کد خبر: 1237028
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۸
خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه امروز (شنبه) خبر داد که یک پارلمان ایالتی آلمان شهادت ۲ فرد مبنی بر دخالت آمریکا برای جلوگیری از ساخت خط لوله گاز «نورد استریم ۲» در سال ۲۰۲۱ را دریافت کرده است.

جوان آنلاین: پارلمان ایالتی آلمان در «مکلنبورگ فورپومرن» روز جمعه جلسه‌ای را برای بررسی ایجاد صندوق حمایت از ساخت نورد استریم ۲ برگزار کرد.

به گزارش ایرنا، در این جلسه ۲ فرد ناشناس از سازمان‌های محیط زیست محلی شهادت دادند که ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۲۱ برای جلوگیری از ساخت خط لوله گاز نورد استریم ۲ تلاش‌هایی صورت داده است.

توماس کروگر رئیس گروه پارلمانی سوسیال دموکرات‌ها آلمان (SPD) در پارلمان ایالتی آلمان در مکلنبورگ-فورپومرن با استناد به شهادت شاهدان ناشناس گفت که عوامل اطلاعاتی آمریکا در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ با اقدام مستقیم در آلمان، سعی کردند در ساخت نورد استریم ۲ خلل ایجاد کنند.

خطوط گاز نورد استریم ۱ و ۲ که روسیه را به آلمان از زیر دریای بالتیک متصل می‌کرد، سپتامبر ۲۰۲۲ (شهریور - مهر ۱۴۰۱) در یک رشته انفجار در نزدیکی جزیره بورنهولم دانمارک نابود شدند.

اواخر سپتامبر سال ۲۰۲۲ سوئدی‌ها اولین بار خبر انفجار خطوط لوله نورداستریم را منتشر کردند. پس از این حادثه، دفتر دادستانی کل روسیه پرونده جنایی را به اتهام تروریسم بین المللی آغاز کرد.

سیمور هرش روزنامه‌نگار مشهور آمریکایی با انتشار مقاله‌ای به نقل از منابع ناشناس در داخل واشنگتن افشا کرده بود که مواد منفجره در ژوئن ۲۰۲۲ (خرداد و تیر ۱۴۰۱) توسط غواصان نیروی دریایی ایالات متحده و نروژ زیر خطوط لوله نورداستریم کار گذاشته شده بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار