کد خبر: 1236962
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۸
صندوق بین‌الملل پول از آمریکا برای سیاست‌های اقتصادیش که اقتصاد جهان را تهدید می‌کند، انتقادات شدید و غیرمعمولی کرده است.

جوان آنلاین: صندوق بین‌المللی پول با توضیح اینکه آمریکا کسری بودجه بزرگی دارد و تحت فشار بدهی بیشماری قرار دارد، نسبت به سیاست‌های تجاری تهاجمی این کشور هشدار داد.

به گزارش فارس، به نوشته بلومبرگ، صندوق بین‌المللی پول با مطرح کردن انتقادات شدیدِ غیرمعمولی علیه آمریکا، برآورد خود از رشد اقتصادی این کشور را به ۲.۶ درصد کاهش داد که ۰.۱ درصد کمتر از پیش‌بینی ماه آوریل بود.

صندوق بین‌المللی پول در خلاصه‌ای از ارزیابی سالانه خود از اقتصاد آمریکا اعلام کرده است: «کسری مالی بسیار بزرگ است و یک مسیر صعودی پایدار برای نسبت بدهی عمومی به تولید ناخالص داخلی ایجاد می‌کند.»

«گسترش پیوسته محدودیت‌های تجاری و عدم پیشرفت مناسب در رسیدگی به آسیب‌پذیری‌های برجسته‌شده توسط ورشکستگی بانک‌ها در سال ۲۰۲۳، هر ۲ خطرات منفی مهمی را به همراه دارند.»

این نهاد بین‌المللی به شدت از سیاست‌های اقتصادی آمریکا انتقاد و اعلام کرده، استقراض ناپایدار و رقابت با چین خطراتی را برای اقتصاد جهانی ایجاد می‌کند. بنا بر اعلام IMF، به لحاظ ثبات مالی، از زمانی‌که یک سری ورشکستگی بانک‌ها در سال ۲۰۲۳ نمایان شد، «اقدامات مشخصی انجام نشده است.»؛ این نهاد بین‌المللی به آمریکا پیشنهاد داده است که پیشنهاد‌های بازل ۳ که پس از بحران مالی ۲۰۰۸ توافق شد را اجرا کند.

کسری بودجه آمریکا نسبت به تولیدناخالص داخلی آن برای سال مالی منتهی به سپتامبر ۲۰۲۴ در حال افزایش است و از ۵.۳ درصد برآورد در ماه فوریه به ۶.۷ درصد رسیده است.

از طرفی صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرده که بر اساس سیاست‌های کنونی آمریکا، انتظار می‌رود بدهی عمومی دولت تا سال ۲۰۳۲ از ۱۴۰ درصد تولید ناخالص داخلی بیشتر شود.

این نهاد بین‌المللی معتقد است که «نیاز مبرمی برای معکوس کردن روند پیوسته افزایش نسبت بدهی عمومی به تولید ناخالص داخلی وجود دارد. این کسری‌های مالی مزمن نشان‌دهنده یک ناهماهنگی قابل‌توجه و پیوسته در سیاست است که باید به سرعت مورد توجه قرار گیرد.» به نوشته بلومبرگ، نرخ بیکاری افزایش یافته، خرده‌فروشی کند شده و فروش خانه‌های نوساز در ماه می‌کاهش یافته است. اعتماد مصرف‌کننده در این ماه با چشم‌انداز ضعیف‌تر برای شرایط کسب‌وکار، بازار کار و درآمدها، کاهش یافته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار