کد خبر: 1236841
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۲
منابع آگاه از اهدای هزاران بمب و موشک مرگبار آمریکایی به رژیم صهیونیستی برای کشتار فلسطینیان خبر دادند.

جوان آنلاین: آمریکا بزرگترین حامی مالی و تسلیحاتی رژیم صهیونیستی در توحش این رژیم در غزه به شمار می‌رود. آمارهای جدید منتشر شده ابعاد جدیدی از این موضوع را آشکار می‌کند.

بر این اساس، ۲ مقام آگاه آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود اعلام کردند: از زمان آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون دولت بایدن اقدام به ارسال طیف گسترده‌ای از تسلیحات به اسرائیل کرده است که شامل بیش از ۱۰ هزار بمب ۲ هزار پوندی و هزاران موشک هِل فایر می‌شود.

این منابع خاطر نشان کردند: آمریکا طی این بازه زمانی دستکم ۱۴ هزار بمب ۲ هزار پوندی ام کی ۸۴، ۶ هزار و ۵۰۰ بمب ۵۰۰ پوندی، ۳ هزار موشک هوا به زمین هِل فایر، یک هزار بمب خوشه‌ای، ۲ هزار و ۶۰۰ بمب هواپایه کوچک، و دیگر مهمات را به اسرائیل ارسال کرده است.

رویترز در ادامه می‌نویسد: در حالی که مقامات آگاه هیچ جدول زمانی برای ارائه این محموله‌ها به اسرائیل ارائه نکردند، اما شواهد نشان می‌دهد علی رغم درخواست‌های بین المللی به منظور محدود کردن عرضه تسلیحات به تل آویو و نیز تصمیم دولت بایدن برای توقف ارسال محموله‌های مهمات سنگین، در عمل هیچ کاهش قابل توجهی در حمایت آمریکا از تل آویو دیده نمی‌شود.

مقامات آمریکایی و صهیونیست تاکنون به این گزارش واکنشی نشان نداده اند.

پیش از این، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از دولت بایدن به دلیل تعلیق ارسال محموله مهمات سنگین به تل آویو انتقاد کرده بود؛ موضوعی که با واکنش آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا همراه شد و وی از پایبندی واشنگتن به حمایت از این رژیم در هر حالی خبر داد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار