کد خبر: 1236830
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۵
سخنگوی نیروهای مسلح یمن جمعه شب از هدف قرار دادن چهار کشتی آمریکایی و صهیونیستی در دریای سرخ و دریای مدیترانه خبر داد.

جوان آنلاین: سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در این باره اعلام کرد: نیروهای مسلح یمن در حمایت از مظلومیت ملت فلسطین در نوار غزه و مقاومت دلیرانه آنها و همچنین در پاسخ به حملات تجاوزکارانه به یمن چهار عملیات ویژه را در دریاهای سرخ و مدیترانه انجام داد.

طبق گزارش شبکه المسیره، وی گفت: در عملیات نخست که با مشارکت مقاومت اسلامی عراق انجام شد نفتکش «waler» که در حال حرکت در دریای مدیترانه به سمت بندر «حیفا» در اراضی اشغالی بود و تصمیم ممنوعیت حرکت به بنادر فلسطین اشغالی را نقض کرده بود هدف قرار گرفته شد.

یحیی سریع همچنین اعلام کرد: ناو آمریکایی «delonix» را در دریای سرخ با تعدادی موشک بالستیک هدف قرار دادیم و موشک های ئرتاب شده مستقیماً به آن اصابت کردند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن ادامه داد: کشتی «johannes Maersk» متعلق به شرکت کشتیرانی «مرسک» را نیز در دریای مدیترانه هدف قرار دادیم. مرسک یکی از شرکت‌هایی است که بیشترین حمایت را از رژیم اشغالگر ارائه می‌کند و بیش از همه تصمیم ممنوعیت ورود به بنادر فلسطین اشغالی را نقض می‌کند.

وی اضافه کرد: کشتی «ioannis» نیز به دلیل نقض مقررات منع تردد در دریای سرخ توسط تعدادی شهپاد هدف قرار گرفت.

یحیی سریع همچنین تاکید کرد: ما به یاری خداوند به انجام وظایف دینی و اخلاقی خود به نام مردم و همه آزادگان امت اسلام در حمایت از فلسطین ادامه می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: عملیات نظامی ما تا زمان توقف تجاوزات به نوار غزه و رفح محاصره اهالی آن متوقف نخواهد شد.

یمن در حمایت از غزه با آغاز حملات خود در ۳۱ اکتبر و انجام ده‌ها عملیات پس از آن، تلاش‌های آمریکا و انگلیس را برای شکستن محاصره تحمیل شده بر رژیم صهیونیستی در سراسر دریای سرخ ناکام گذاشته و این عملیات حتی از ناکام گذاشتن این تلاش‌ها فراتر رفته و صنعا در پی حماقت ائتلاف آمریکایی با انجام حملات به مناطق مختلف یمن، اهداف خود را گسترش داده و حالا کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی را نیز شامل شود.

کارشناسان در این باره معتقدند که عملیات بی‌سابقه ارتش یمن علاوه بر اینکه مانع از تلاش‌های آمریکا و انگلیس برای شکستن محاصره دریایی رژیم صهیونیستی شد، توان نظامی را نشان داد که واشنگتن از آن بی‌اطلاع بود و در واقع معادلات آن را به هم ریخت.

به‌رغم اصرار صنعا برای تحمیل محاصره دریایی بر رژیم صهیونیستی تا پایان محاصره و تجاوزات غزه و هدف قرار دادن کشتی‌های این رژیم و کشتی‌های آمریکا و انگلیس در نتیجه حماقت آن‌ها با حمله به یمن، اما بر حفظ امنیت ناوبری دریایی برای دیگر کشتی‌ها تاکید دارد و اظهارات مقامات آن گواه این نیت است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار