کد خبر: 1236748
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۳:۴۰
فرمانده كل سپاه:
شهيد امیرعبداللهيان كسي بود كه به زيبايي منطق نظام ما را در مناسبات بين‌المللي بيان مي‌كرد و در گسترش روابط سياسي با كشورهاي ديگر و نهادهاي بين‌المللي نقش تعيين‌كننده‌اي داشت

جوان آنلاین: فرمانده كل سپاه پاسداران در چهلمين روز شهادت شهداي خدمت و شهيد امير عبداللهيان گفت: وزير امور خارجه شهيد، برابر قدرت‌ها هيچ كجا كوتاه نمي‌آمد و از هيبت ظاهري آنان هراسي نداشت و اين ويژگي او را به يك شخصيت معيار در عرصه سياست خارجي و دستگاه ديپلماسي كشور تبديل كرد. 
به گزارش ايرنا، سردار حسين سلامي روز پنج‌شنبه در چهلمين روز شهادت آيت‌الله رئيسي، حسين اميرعبداللهيان و شهداي خدمت كه در آستان مقدس حضرت عبدالعظيم(ع) برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به شخصيت‌هاي ويژه اين شهيد خدمت اظهار داشت: اميرعبداللهيان شخصيت كاملي بود كه در عرصه ديپلماسي و سياست خارجي ايران توانست تمام‌قد از ماهيت انقلاب دفاع كند و مقابل زورگويان جهان بايستد. 
وي افزود: شهيد امیرعبداللهيان كسي بود كه به زيبايي منطق نظام ما را در مناسبات بين‌المللي بيان مي‌كرد و در گسترش روابط سياسي با كشورهاي ديگر و نهادهاي بين‌المللي نقش تعيين‌كننده‌اي داشت. 
فرمانده كل سپاه پاسداران بيان داشت: شهید اميرعبداللهيان هم در گشايش روابط با همسايگان و هم غيرهمسايگان و هم در عضويت كشور ما در نهادهاي بين‌المللي مثل بريكس يا مثل سازمان همكاري شانگهاي نقش برجسته‌اي داشت. 
سردار سلامي تصريح كرد: نقش شهید اميرعبداللهيان به اينها خلاصه نمي‌شود، موضع‌گيري‌هاي انقلابي او در چارچوب قواعد و معيارهاي عادلانه روابط بين‌المللي، از او يك شخصيت برجسته جهاني ساخته بود. وي با اشاره به تأثير برخورد ديپلماسي شهيد امیرعبداللهيان در جبهه مقاومت افزود: شهيد اميرعبداللهيان زبان ديپلماسي مقاومت را هم خيلي خوب مي‌دانست و در اين زمينه مهارت داشت. مهارت‌، اقتدار و ادب او در مذاكرات و محتواي منطقي‌ای كه ارائه مي‌داد، هميشه يك نوع تقوا و برتري را در ارتباطات او با ساير مقامات كشورهاي ديگر از لحاظ قدرت منطق ايجاد مي‌كرد. 
فرمانده كل سپاه پاسداران گفت: شهيد امیرعبداللهيان واقعاً از لحاظ اخلاقي بسيار نجيب و شخصيتي دوست‌داشتني بود و خداوند متعال بالاخره اجر همه زحمات و تلاش‌هاي وسيعي را كه انجام داد، شهادت قرار داد. 
سردار سلامي حمايت‌هاي شهيد امیرعبداللهيان در عمليات‌هاي جبهه مقاومت به ويژه عمليات «وعده صادق» را بي‌بديل دانست و اظهار داشت: وي البته در كارهاي بزرگي مثل عمليات «وعده صادق» درخششی منحصربه‌فرد و ممتاز داشت و كاملاً توانست مشروعيت ما را در پاسخ‌دادن به تجاوزات رژيم‌صهيونيستي به زيبايي به مقامات سياسي كشورهاي ديگر منتقل كند. او به مشروعيت اقدام ما در واقع توانست يك قدرت اثر و نفوذ خوبي را ايجاد كند. 
وي افزود: شهيد اميرعبداللهيان يكي از شخصيت‌هايي بود كه هم شجاعت سياسي، هم منطق سياسي و هم ابتكار عمل سياسي را توانست باهم تركيب كند و مهارت ديپلماتيك را در عرصه سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران از خود نشان بدهد و به زيبايي از منافع ملي ما دفاع كند. 


   شهیدان رئيسي و اميرعبداللهيان امريكا را منزوي كردند
سردار قاآني، فرمانده نيروي قدس سپاه نيز طي سخناني در اين مراسم تصريح كرد: شهيدان رئيسي و اميرعبداللهيان اثبات كردند كه مي‌توان امريكا را منزوي كرد، اثبات كردند كه مي‌توان با قدرت‌هاي بزرگ و از جمله امريكا هماوردي و قدرتي مثل امريكا را منزوي كرد. 
وي تصريح كرد: بيان و عمل شهيد رئيسي و مرد ميدان اقدامات روابط بين‌المللي ايشان شهيد اميرعبداللهيان، اثبات كرد كه نه تنها اگر امريكا در مقابل شما بايستد، مي‌توانيد خيلي از كارها را در عين مخالفت امريكا انجام دهيد كه اين را نشان دادند، بلكه آن جايي كه لازم باشد، مي‌شود با قدرت‌هاي بزرگ و از جمله امريكا هماوردي و قدرتي مثل امريكا را منزوي كرد. 
قاآني با بيان خصوصيات شهيد اميرعبداللهيان گفت: يكي از افرادي كه پيام مقاومت را با نگاه و تراز قوانين بين‌المللي در كشورهاي منطقه و فرامنطقه و حتي در شوراي امنيت سازمان ملل مطرح كرد، اين شهيد بزرگوار بود. 
وي افزود: شهيد اميرعبداللهيان فردي ولايتمدار بود، به انقلاب اسلامي به صورت كامل اعتماد و اعتقاد داشت و در عرصه عمل فرد ميدانداري بود كه از تمام ظرفيت‌ها براي انجام وظايف خود و انتشار و گسترش پيام انقلاب اسلامي استفاده مي‌كرد. 
فرمانده نيروي قدس سپاه گفت: يكي از كساني كه پيام مقاومت را توانست به ‌خوبي در چارچوب قواعد و روابط بين‌المللي به همه كشورهاي منطقه و حتي فراتر از كشورهاي منطقه و در عرصه‌هاي بين‌المللي و در سازمان ملل مطرح كند، اين شخصيت بزرگ، ارزشمند، باصداقت، بااخلاص، متخصص و خستگي‌ناپذير بود.
قاآني همچنين شهيد اميرعبداللهيان را صداي رساي مقاومت در عرصه بين‌المللي و در حوزه كاري خود فردي متخصص و خستگي‌ناپذير توصيف كرد. 
وي با بيان اينكه وضعيتي كه امروز در صحنه بين‌المللي شاهد آن هستيم و با توجه به عناصري كه در اين صحنه مؤثر بودند، ما توانستيم پيام و اقتدار انقلاب را در برابر استكبارگران از جمله رژيم‌صهيونيستي و امريكا به دنيا برسانيم، اظهار كرد: مرداني چون شهيدان رئيسي و اميرعبداللهيان اثبات كردند بدون اتكا به امريكا نيز مي‌توان كارها را به پيش برد و شما مردم مناسب است در انتخاب خود در جريان انتخابات به اين مسائل و معيارها توجه كنيد. 
فرمانده نيروي قدس سپاه ادامه داد: آنهايي كه حل همه مسائل را به امريكا و ارتباط با آن تعريف مي‌كنند، آنها مرداني هستند كه نمي‌خواهند دلاورانه با دشمن بجنگند، در حالي كه بايد توجه داشت كه نمي‌شود با دشمن، آن هم امريكا مماشات كرد. شهيدان رئيسي و اميرعبداللهيان اثبات كردند وقتي از موضع قدرت حرف بزنيم، مي‌توان امريكا را نيز به كرنش وادار كرد. 
وي با بيان اينكه شهيد اميرعبداللهيان در دو دهه گذشته كه بيشتر شناخته شده بودند و در عرصه حضور پررنگ‌تري داشتند، همواره مقتدرانه از نظام اسلامي و مقاومت اسلامي دفاع مي‌كردند، ادامه داد: ايشان چه در زماني كه در وزارت خارجه بودند و چه وقتي كه به دلايل مختلف در وزارت خارجه نبودند، هر كجا كه بودند، ارتباط خود را با شهيد سليماني به صورت مستمر و محكم حفظ كرده بودند و با ايشان براي تقويت جبهه مقاومت همراهي و همكاري مي‌كردند. 
سردار قاآني با اشاره به وضعيت كنوني جبهه مقاومت در عرصه بين‌الملل گفت: در حال حاضر وضعيت جبهه مقاومت، به ‌رغم جنايت‌هاي رژيم‌صهيونيستي در تاريخ بي‌سابقه است. 

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رضایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۹
0
0
نه....
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار