کد خبر: 1236585
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۷
پس از ۲۰ سال انتظار
بیمارستان ۵۱۲ تختخوابی حضرت ولیعصر(عج)، پس از ۲۰ سال انتظار به صورت ارتباط برخط با دکتر محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری و دکتر بهرام عین الهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اين مراسم گفت: اضافه شدن ۹۰۰ تخت بیمارستانی در دولت سیزدهم به استان مرکزی، حاصل تلاش های جهادگرانه رئیس و کادر اجرایی دانشگاه علوم پزشکی اراک است.

دکتر سعید کریمی ضمن تشکر از تمام کسانی که در خلق این حماسه بزرگ زحمت کشیدند، گفت: رئیس جمهور شهید حضرت آیت اله رئیسی؛ در دوران خدمت ۲ سال و ۱۰ ماه با تمام قوا برای تکمیل پروژه های نیمه تمام درمانی و بهداشتی انرژی و وقت گذاشتند و امروز شاهد این هستیم که با دستور دکتر مخبر ۴۸ پروژه بهداشتی و درمانی در استان مرکزی افتتاح و حدود ۹۷ هزار و ۷۰۷ متر به سرانه بهداشت و درمان این استان اضافه شده است.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، افزود: در سراسر کشور در طول خدمت دولت سیزدهم، ۱۷ هزار تخت بیمارستانی به تخت ها اضافه شده و این امر جهشی قابل توجه است؛ چراکه تاکنون این تعداد تخت بیمارستانی در کشور به بهره برداری نرسیده است.

وی به اقدامات درخشان دولت سیزدهم اشاره کرد و ابراز داشت: ۳۸۰ دستگاه با تکنولوژی بالا اعم از سی تی آنژیو و دستگاه شتاب دهنده سرطان وارد مراکز درمانی شده است، ۳ هزار تخت ویژه افتتاح، افزایش دستگاه پی آی سی یو اطفال که در کل کشور تنها پانصد دستگاه وجود داشت و این موضوع ما را در دوران کرونا با بحران مواجه کرده بود و الان این تعداد به ۱۰۵۰ دستگاه افزایش پیدا کرده و این پیشرفت ها دسترسی مردم به خدمات بهداشتی و درمانی را بهبود بخشیده است.

دکتر کریمی گفت: در دولت حضرت آیت اله رئیسی، خدمات درمانی ۴۷ درصد رایگان شده است و تمام روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر سکنه و مددجویان بهزیستی و تحت پوشش کمیته امداد و تمامی عزیزانی که در ۳ دهک اول درآمدی هستند از خدمات رایگان بهره بردند که جمع این افراد ۳۳ میلیون نفر است.

وی افزود: یکی دیگر از خدمات ارزنده که از اسفند ماه سال گذشته شروع شد؛ رایگان شدن هزینه های درمان کودکان زیر ۷ سال است، همچنین خدمات درمانی برای حدود ۴۰ میلیون نفر که نیمی از جمعیت ایران را شامل می شود؛ در مراکز دولتی رایگان شده است و علاوه بر این حدود ۶ میلیون نفر نیز به صورت رایگان، بیمه شدند.

دکتر کریمی بيان داشت : در دولت سیزدهم برای کودکان با آسیب شنوایی، حدود ۲ هزار کاشت حلزون انجام شده است که تمامی کودکان زیر ۴ سال بودند و در صورت عدم دریافت این خدمات نه تنها با چالش شنوایی بلکه در گفتار این کودکان نیز اختلال بوجود می آمد و علاوه بر کاشت حلزون خدمات دیگری نیز مانند توانبخشی دریافت کردند که بیش از ۲۰۰ میلیون تومان برای هر کودک هزینه داشت.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نيز گفت: هیچ عجله ای در افتتاح پروژه بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) نبوده و اگر بتوانیم حتی یک روز زودتر خدمت بهتری به مردم ارائه کنیم؛ دریغ نخواهیم کرد.

دکتر امانی افزود: هیچ دولتی نه در گذشته و نه در آینده نخواهد آمد که بتواند در زمینه بهداشت و درمان به اندازه دولت سیزدهم ریل گذاری و سیاست گذاری صحیح داشته باشد.

وی ادامه داد: خدمات بسیار زیادی در دولت سیزدهم در زمینه بهداشت و درمان کشور اعم از اتمام پروژه های نیمه تمام، طرح رایگان کردن درمان کودکان زیر ۷ سال، طرح دارویار و... صورت گرفته که استان مرکزی نیز در این زمینه پیشگام بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به اینکه تخت های بسیار زیادی با افتتاح این ۴ پروژه به استان اضافه شد؛ ابراز داشت: بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) یک مگاپروژه است و اگر کسی در زمینه بیمارستان، سواد علمی داشته باشد؛ قطعاً متوجه این موضوع خواهد بود که انتقال بیمارستان چندین ماه، طول خواهد کشید.

وی تاکید کرد: مگاپروژه بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) تا چند ماه آینده در انجام جزئیات و انتقال بخش ها کار خواهد داشت.

 

و اذعان داشت :از جمله طرح‌های افتتاحی بهداشت و درمان استان مرکزی، طرح بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) اراک، طرح فاز سوم بیمارستان آیت الله خوانساری، طرح مرکز دیالیز حضرت فاطمه (س) بیمارستان فوق تخصصی زنان و زایمان سینا رضایی آشتیانی است.

 
 
 
 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار