کد خبر: 1236565
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۵
معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: با توجه به حجم بالای آورد سیل سوادکوه و در حال انجام بودن عملیات انتقال مصالح انباشت شده در منطقه، محور سوادکوه تا روز شنبه بسته خواهد بود و تردد در مسیر تهران-شمال و بالعکس در این مسیر انجام نمی‌شود.

جوان آنلاین: محمدحسن نامی امروز -چهارشنبه- در حاشیه بازدید از منطقه سیل‌زده سوادکوه اظهار کرد: سیل شب گذشته نزدیک به ۳۵۰ هزار متر مکعب آورد سیلابی داشت که در جاده انباشته شده و پاکسازی و بازگشایی مسیر را دشوار کرده است.

به گزارش ایرنا، وی افزود: نیرو‌های عملیاتی و امدادی مازندران با ماشین‌آلات سنگین و تجهیزات مورد نیاز از ابتدای وقوع سیل در محل حضور دارند و با تمام توان در حال بازگشایی مسیر هستند. حجم آورد سیلاب بسیار بالاست که سبب شده عملیات بازگشایی زمان‌بر شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما بر این است که یکی از محور‌ها را باز کنیم تا تردد به صورت محدود در آن برقرار شود.

نامی تصریح کرد: البته باز شدن مسیر به معنای این نیست که کلا محور باز شده و رفت‌وآمد خودرو‌ها از سر گرفته شود. بلکه هدف فعلی فراهم کردن مسیر تردد کامیون‌ها برای انتقال آورد سیلاب و رفت و آمد ساکنان مناطق اطراف است. ضمن این‌که با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری لازم است مسیر برای تردد خودرو‌های مرتبط با برگزاری انتخابات و انتقال صندوق‌ها باز شود.

معاون وزیر کشور خاطرنشان کرد: این محور به طور قطعی دست‌کم تا شنبه برای تردد عادی بسته خواهد بود و تا همه این آورده‌ها که حجم زیادی دارد برداشت نشود و جاده به شرایط عادی بازنگردد امکان بازگشایی مسیر و برقراری تردد عادی وجود ندارد.

نامی درباره انجام عملیات امداد و نجات سرنشینان خودرو‌ها نیز گفت: ۱۵ خودرو گرفتار سیلاب شدند، اما خوشبختانه نفراتی که در این خودرو‌ها بودند بلافاصله توسط گروه‌های اقدام سریع نجات یافتند.

به گفته وی ۳۳ نفر از مرگ حتمی نجات یافتند. غلامعلی فخاری مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران نیز اعلام کرد که در این سیل ۱۴۴ نفر حادثه دیدند که هفت نفرشان به مرکز درمانی منتقل شدند. این سیل پنج مفقودی هم داشت.

حوالی ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه سه‌شنبه پنجم تیر پس از بارندگی‌های شدید در مناطقی از ارتفاعات مازندران از جمله سوادکوه جریان‌های سیلابی ایجاد شد و خساراتی بر جا گذاشت. سیل در محدوده طالع‌رودبار سوادکوه منجر به حرکت کردن انبوهی از واریزه‌های کوهی و سنگ‌ها از ارتفاعات به سمت جاده شد و تعداد زیادی از خودرو‌ها زیر این آورد‌های سیلابی مدفون شدند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار