کد خبر: 1236518
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
مدیرعامل کانون پرورش فکری مطرح کرد
ایده‌پردازی بی‌هزینه‌ترین فرایند در برابر حل مسائل است؛ این را از من به‌یادگار داشته باشید. اگر چه در مرحله نخست ایده‌پردازی برای حل مسائل مورد استفاده قرار می‌گیرد
 سید مرتضی ذاکر

جوان آنلاین: ایده‌پردازی یک فرایند خلاقانه برای شکل‌دهی و تحقق ایده‌ها و ساده‌ترین معنا برای فرآیند شیوه انجام کار است. ایده‌پردازی هزینه‌ای ندارد، اما آثار و ارزش و مالکیت دارد. چون می‌تواند مبدأ خلق ثروت باشد به همین‌خاطر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روی مبدأ همه چیز سرمایه‌گذاری می‌کند. 
حامد علامتی، مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آیین پایانی نخستین رویداد ایده‌پردازی «ثامر» که با معرفی برگزیدگان در سالن غدیر مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری برگزار شد. با تأکید بر اهمیت ایده‌پردازی رویداد ثامر گفت: ایده‌پردازی بی‌هزینه‌ترین فرایند در برابر حل مسائل است؛ این را از من به‌یادگار داشته باشید. اگر چه در مرحله نخست ایده‌پردازی برای حل مسائل مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما شاید فرایند‌ها و اتفاق‌های مختلفی در این مسیر باشد که شروع همه آن‌ها با ایده است. علامتی افزود: ایده‌پردازی یک فرایند خلاقانه برای شکل‌دهی و تحقق ایده‌هاست. در اینجا چند عنصر اصلی وجود دارد؛ اول این‌که یک فرایند است؛ ساده‌ترین معنا برای فرایند شیوه انجام کار است، پس ایده‌پردازی یک فرایند محسوب می‌شود. 
مدیر عامل کانون پرورش فکری ادامه داد: مورد بعد خلاقانه بودن است؛ یعنی یک شیوه انجام کار مبتنی بر خلاقیت باشد. خلاقیت هم از آن واژه‌هایی است که در عین سادگی فهمش کمی راحت نیست؛ خلاقیت یعنی آفرینندگی. توان ساختن یا خلق کردن چیزی یا راهکار‌هایی نو برای حل یک مشکل یا مسئله. همه این‌ها می‌تواند تعاریفی از خلاقیت باشد. 
وی با اشاره به شعار تابستان امسال کانون پرورش فکری گفت: ما امسال شعار تابستان را «تابستانتو بساز» قرار دادیم. معتقدیم سه دوره برای کودکان و به خصوص نوجوانان تعریف می‌شود. کودکان و نوجوانان در دوران سنتی بازیگری می‌کردند؛ شما در کوچه و خیابان هم می‌دیدید که بچه‌ها همه جا بازی می‌کنند. در دوران مدرن بچه‌ها به سمت عاملیت حرکت می‌کنند؛ می‌خواهند نقش‌آفرین باشند و نقش خود را پیدا کنند. اما آنچه در دوران کنونی در حال سپری کردن هستیم دوره خالقیت بچه‌هاست. مدیر عامل کانون پروش فکری گفت: یکی از گرایش‌های جدی بچه‌ها به بازی‌های رایانه‌ای برای همین خلق کردن است. خلق کردن مبتنی بر ایده است. ایده‌پرداز این جریان هم خود کودک و نوجوان هستند تا به خالقیت برسند. به خاطر همین برای تابستان امسال شعار «تابستانتو بساز» را انتخاب کردیم که مبتنی بر این نظام فکری است. عنصر دیگر در تعریف خلاقیت شکل‌دهی و تحقق است. باید بتوانیم ایده‌ها را شکل بدهیم و زمینه تحقق آن‌ها را فراهم کنیم؛ این رویداد بستر شکل‌دهی و تحقق است.

برچسب ها: خلاقیت ، فرهنگی ، هنری
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار