کد خبر: 1236472
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۴
در حالی که محاصره غزه در سایه خیانت کشور‌های سازشگر عربی ادامه دارد، گزارش رژیم صهیونیستی حاکی از افزایش صادرات کشور‌های عربی به سرزمین‌های اشغالی از آغاز جنگ غزه است.

جوان آنلاین: دفتر آمار مرکزی رژیم صهیونیستی در گزارشی از افزایش صادرات مصر، امارات و اردن به سرزمین‌های اشغالی از زمان آغاز تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه خبر داد. بر اساس این آمار، صادرات مصر در ماه مه ۲۰۲۴ به ۲۵ میلیون دلار رسیده که دو برابر صادرات مشابه در سال ۲۰۲۳ است.

به گزارش فارس، صادرات گاز طبیعی اسرائیل به مصر نیز به میزان قابل توجهی افزایش یافته و با وجود تنش بین دو طرف از آغاز جنگ غزه و تنش در مرز مصر با رفح، همکاری‌ها در زمینه انرژی و امنیت در این مدت افزایش یافته است. صادرات امارات به سرزمین‌های اشغالی نیز در ماه مه گذشته به ۲۴۲ میلیون دلار رسیده در مقایسه با ۲۳۸.۵ میلیون دلار که در ماه مه ۲۰۲۳ بوده است. صادرات اردن به سرزمین‌های اشغالی نیز به ۳۵.۷ میلیون دلار در ماه مه رسیده در حالی که سال گذشته ۳۲.۳ میلیون دلار بوده است.

پیش از این نیز رسانه‌های رژیم صهیونیستی فاش کردند که محموله‌های کالا و مواد غذایی از بنادر عربستان سعودی و امارات برای شکست محاصره دریایی اسرائیل، به اردن ارسال و از آن‌جا وارد فلسطین اشغالی می‌شوند. این در حالی است که کارشناسان فلسطینی در گفتگو با فارس تاکید کردند که کشور‌های عربی هم در فاز جدید گرسنگی علیه ملت فلسطین با رژیم صهیونیستی همدست هستند و پرتاب هوایی کمک‌ها به نوار غزه را نیز متوقف کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار