کد خبر: 1235944
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۵
آمار‌های جدید انجمن جهانی فولاد نشان می‌دهد که ایران با ۳ پله صعود به جایگاه هفتم تولید فولاد در جهان رسیده است.

جوان آنلاین: ایران در میان ۱۰ کشور تولیدکننده فولاد در جهان با ۳ پله صعود به جایگاه هفتم رسیده است؛ آمار‌های گزارش جدید انجمن جهانی فولاد این را نشان می‌دهد.

به گزارش فارس، ایران در ماه می (اردیبهشت ۱۴۰۳) ۳.۳ میلیون تن فولاد تولید کرده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲.۱ درصد بیشتر است.

تولید فولاد ایران در ۵ ماه نخست سال جاری میلادی به ۱۴ میلیون تن رسیده است که افزایش ۹.۱ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

ایران در ژانویه (بهمن ماه ۱۴۰۲) در جایگاه نهم تولید فولاد قرار گرفته بود و در ماه فوریه (اسفند ۱۴۰۲) دوباره به جایگاه دهم بازگشت و در مارس و آوریل با وجود تولید یکسان با برزیل به علت رشد تولید کمتر در جایگاه دهم قرار گرفت، اما در ماه می‌با پیشی گرفتن از ترکیه، آلمان و برزیل، جایگاه هفتم را به خود اختصاص داده است.

بیش از ۶۴ درصد تولید فولاد منطقه غرب آسیا در اختیار ایران

غرب آسیا در این ماه ۵.۲ میلیون تن فولاد تولید کرده است که با توجه به تولید ۳.۳ میلیون تنی ایران، ۶۳.۴۶ درصد تولید فولاد آن به ایران تعلق دارد.

کشور‌های غرب آسیا که در این گزارش مورد بررسی قرار گرفته‌اند، شامل ایران، عراق، اردن، کویت، عمان، قطر، عربستان، یمن هستند.

بیشترین و افزایش رشد تولید در میان کشور‌ها

تولید فولاد چین، هند، ترکیه و ایران در این ماه رشد داشته و ترکیه با ۱۱.۶ درصد، بیشترین میزان تولید را به خود اختصاص داده است.

تولید کشور‌های ژاپن، آمریکا، روسیه، کره جنوبی، آلمان و برزیل کاهش یافته و بیشترین کاهش تولید با ۱۰.۹ درصد به کره جنوبی تعلق دارد.

بر اساس این آمار، چین، هند و ژاپن، ۳ تولیدکننده بزرگ فولاد در جهان هستند و پس از آن‌ها آمریکا، روسیه، کره جنوبی، ایران، ترکیه، آلمان و برزیل قرار دارند.

۷۱ کشور تولیدکننده فولاد در جهان در پنجمین ماه سال ۲۰۲۴ یعنی ماه می ۱۶۵.۱ میلیون تن فولاد تولید کرده‌اند که ۱.۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر است.

برچسب ها: صعود ، ایران ، تولید فولاد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار