کد خبر: 1235736
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
غرب به ویژه امریکا به‌شدت از نبود چشم‌اندازی روشن از جانب رژیم صهیونیستی برای آینده جنگ غزه نگران است. ابعاد این نگرانی در حدی است که در رسانه‌ها هم انعکاس داشته است

جوان آنلاین: ناکامی‌های میدانی نظامیان رژیم صهیونیستی در پیشبرد عملیات در رفح و عدم دستیابی به دستاوردی ملموس پس از ماه‌ها جنگ در باریکه غزه باعث شده اشغالگران برای توجیه وضعیت کنونی و زمینه‌سازی برون‌رفت از وضعیت فعلی، روی برنامه‌ای موسوم به طرح سی مانور بدهند و عملاً از آن با عنوان مرحله سوم جنگ یاد کنند. 

غرب به ویژه امریکا به‌شدت از نبود چشم‌اندازی روشن از جانب رژیم صهیونیستی برای آینده جنگ غزه نگران است. ابعاد این نگرانی در حدی است که در رسانه‌ها هم انعکاس داشته است. اخیراً روزنامه الاخبار در گزارشی به این موضوع پرداخت و نوشت که بیش از هشت ماه جنگ، ارتش رژیم صهیونیستی را خسته کرده، به ویژه که به هیچ یک از اهداف اعلام شده قبلی دست نیافته و حالا طرحی را به تشکیلات سیاسی این رژیم ارائه کرده است تا با اعلام خروج از «رفح» و پیروزی دروغین افکار عمومی در اراضی اشغالی را فریب دهد و به واسطه آن راه نجاتی را برای خروج از جنگ فراهم کند. گزارش الاخبار به طرحی اشاره دارد که از آن با عنوان راهکار برون‌رفت از بحران جنگی هشت‌ماهه یاد می‌شود. در این مورد، رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی از تصمیم کابینه برای اعلام پیروزی دروغین علیه حماس پرده برداشت و فاش کرد: «کابینه نتانیاهو تصمیم دارد که به‌زودی و پس از عملیات رفح، پیروزی بر گردان‌های القسام (شاخه نظامی جنبش حماس) را اعلام کند.» رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی تصریح کرد: «اعلام احتمالی پیروزی بر القسام در شرایطی مطرح شده که شواهد حاکی از احتمال گسترش دامنه درگیری میان ارتش اسرائیل و حزب‌الله لبنان است.» این رسانه رژیم صهیونیستی همچنین اذعان کرد، مقامات تل‌آویو درحالی از شکست حماس صحبت می‌کنند که شاخه نظامی آن قادر به ترمیم خود است و در واقع روند احیای خود را آغاز کرده است. طبق گزارش این نهاد، ارتش اسرائیل به شیوه‌ای متفاوت به عملیات نظامی خود در نوار غزه ادامه خواهد داد که «پلن سی» (طرح سی) نامیده می‌شود. شبکه «کان» هم گزارش داد که ارتش اسرائیل در حال آماده شدن برای آغاز مرحله سوم جنگ در نوار غزه است که شامل عملیات هوایی خواهد بود، همان‌طور که در اردوگاه نصیرات اتفاق افتاد. این شبکه به نقل از یک مقام رسمی اعلام کرد که ارتش با قدرت به عملیات خود در غزه ادامه می‌دهد و جنگ جز با توافق متوقف نخواهد شد. 

 نتانیاهو اسرائیل را به سمت فاجعه می‌برد
جیک شرمن، خبرنگار امریکایی طی گفت‌وگویی با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره موضع او پرسید. وی پاسخ‌های خود را در قالب اظهارات کلیشه‌ای که قبلاً بیان کرده بود، تکرار کرد: «ما باید به صورت پایدار غزه را خلع سلاح کنیم و یک اداره مدنی نه فقط برای توزیع کمک‌های بشردوستانه بلکه برای اداره شهر تشکیل دهیم. به نظر من بهتر است این مسئله با همکاری کشور‌های عربی انجام شود.» در شرایطی که بسیاری موضوع از بین بردن تفکرات حماس را به شدت زیر سؤال برده‌اند، نخست وزیر صهیونیست‌ها از این موضوع با عنوان مسئله سوم یاد کرد و گفت: «نکته چهارم بازسازی است که به نظر من جامعه بین‌المللی اجرای آن را تا حد زیادی بر عهده خواهد گرفت.» نتانیاهو در ادامه موضوع را به جنگ با لبنان هم کشید و گفت: «این مسئله مهم است که ما به امکاناتی دست یابیم که بتوانیم حماس را شکست بدهیم و مانع تشدید تنش در لبنان شویم، چرا که در غیر این صورت اسرائیل توانایی ورود به این جنگ را که یک جنگ وجودی و چند جبهه‌ای است، ندارد.» نتانیاهو در جواب این سؤال که آیا جو بایدن این کار را به دلیل مسائل سیاسی داخلی می‌کند هم گفت: «دلیل این مسئله را نمی‌دانم، اما در فراهم کردن مهمات و سلاح مهم تأخیر زیادی وجود دارد. درباره جنگنده‌های اف ۳۵ یا اف ۱۶ که تولید آن‌ها بعد از چند سال انجام خواهد شد، صحبت نمی‌کنم. من اکنون درباره چیزی صحبت می‌کنم که برای پیروزی سریع‌تر در غزه و ممانعت از جنگ در لبنان ضروری است.» وی درباره اظهارات «چاک شومر» رهبر اکثریت دموکرات در سنای امریکا هم که خواهان برکناری نتانیاهو شده بود، گفت: «کشور‌های دموکراتیک حق مداخله در روند دموکراسی در دولت‌های دیگر را ندارند. این قاعده و قانونی است که من تلاش کردم به آن پایبند باشم و طبق آن زندگی کنم.» نتانیاهو برای معامله تبادل اسرا با حماس، بر توقف موقت جنگ بدون پایان آن یا عقب‌نشینی کامل از آن اصرار دارد، در حالی که حماس خواهان پایان جنگ و عقب‌نشینی کامل ارتش رژیم صهیونیستی و بازگشت آوارگان و بازسازی است. «تامر باردو» رئیس اسبق موساد با انتقاد از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: «بنیامین نتانیاهو، نه استراتژی دارد و نه چشم‌اندازی برای آینده و تنها چیزی که برای او اهمیت دارد، باقی ماندن در قدرت است.» باردو خاطرنشان کرد: «نتانیاهو ما را به سمت فاجعه می‌کشاند و پیروزی که از آن صحبت می‌کند به معنای از دست دادن سربازان بیشتر است.» وی تأکید کرد: «مردم باید به خیابان‌ها بیایند و به نتانیاهو و کابینه‌اش بگویند که کنار بروند و ما را رها کنند.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار