کد خبر: 1235678
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۶
سعدالله زارعی در نشست بررسی "تحولات غزه و نمایش قدرت مقاومت" گفت: اگر اسرائیل در روند سیاسی پایان جنگ را بپذیرد «حکم انحلال» خود را امضا کرده است.

جوان آنلاین: «سعدالله زارعی» رئیس موسسه اندیشه سازان نور در نشست بررسی آخرین تحولات غزه، سرزمین‌های اشغالی و نمایش قدرت مقاومت با اشاره به روند تحولات جنگ غزه گفت: ما در ماه گذشته شاهد افزایش اقدامات و عملیات مقاومت هستیم. مقاومت فلسطین در ماه اخیر به طور خاص در ماه می تعداد عملیات‌های خود را از 110 عملیات در ماه آوریل به 340 مورد در ماه می رساند که این امر افزایش اساسی محسوب می شود.

به گزارش تسنیم، وی به تشدید عملیات مقاومت لبنان علیه صهیونیست‌ها نیز اشاره کرد و افزود: حزب الله لبنان هم عملیات خود را تقریبا در ماه گذشته میلادی به حدود دو برابر نسبت به ماه آوریل و بیش از سه برابر نسبت به ماه ژانویه رساند.

این کارشناس منطقه این عملیات مقاومت لبنان را در راستای اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی برای پایان دادن در جنگ غزه دانست.

زارعی همچنین به عملیات دریایی مقاومت یمن اشاره و در این زمینه به حمله مقاومت یمن به ناو هواپیمابر آمریکا اشاره کرد که به عقیدی وی، تحول مهمی در جنگ غزه به شمار می رود.

این کارشناس ارشد منطقه همچنین به عملیات مقاومت عراق به اراضی اشغالی و هدف قرار دادن بندر حیفا اشاره کرد و گفت: مقاومت عراق هم شاهد افزایش عملیات از نظر کیفی و کمی بوده است.

وی وضعیت رژیم صهیونیستی را در شرایط کنونی بحرانی و شبیه «مرگ و زندگی» دانست که موجودیت این رژیم را در خطر قرار داده است که به عقیده وی نیاز به مراقبت‌های ویژه دارد.

زارعی در پاسخ به چرایی این مسئله که چرا اسرائیل در شرایط مرگ و زندگی بسر می برد در این زمینه به چهار پایه موجودیت رژیم صهیونیستی اشاره کرد که همه این چهار پایه در جنگ غزه سست و فرو ریخته است.

وی سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی (موساد، امان و شاباک و دیگر سازمان‌های امنیتی رژیم صهیونیستی ) را یکی از پایه‌های اساسی و پیشران حملات اسرائیل دانست و گفت: این سرویس‌ها پیشران عملیات اسرائیل در حوزه‌های سیاسی، نظامی، امنیتی و فرهنگی بوده و با تکیه بر اطلاعات سرویس اطلاعاتی این عملیات‌ها را طراحی می کند به طوری که سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل عمرشان از خود اسرائیل هم بیشتر است.

زارعی ارتش اسرائیل را پایه و ستون دوم این رژیم دانست که یک میلیون و 200 هزار نیرو دارد که از نظر تجهیزات و جنگ افزار بدون محدودیت حمایت شده است حتی سلاح اتمی هم در اختیار این رژیم قرار دارد و بر اساس گزارش‌ها دارای 200 کلاهک هسته‌ای است.

وی با اشاره به عملیات حزب الله در شمال فلسطین اشغالی گفت که حزب الله لبنان اسرائیل را در شمال فلج کرده است و این مناطق عملا از حیطه اسرائیل خارج شده است. زارعی در این زمینه به سخنان «اویگدور لیبرمن» وزیر خارجه اسبق اسرائیل اشاره کرد که با جرات اعلام کرد که حزب‌الله منطقه شمال اسرائیل را به تصرف خود در آورده است.

زارعی با اشاره به ناتوانی رژیم صهیونیستی برای مقابله با مقاومت فلسطین افزود: در چشم و نگاه اسرائیلی‌ها دیگر نمی‌توان به اطلاعات ارتش و سازمان‌های اطلاعاتی تکیه کرد چرا که پایه‌های اطلاعاتی اسرائیل فرو ریخته است و بعد از گذشت نزدیک به 9 ماه از وجود تونل مقاومت صحبت می کنند و در تازه ترین عملیات مقاومت در جبالیا، اسرائیل‌ها را کشته و از آنها اسیر گرفته است.

وی با اشاره به ضعف ارتش و جنایت این رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن غیرنظامیان در غزه افزود: غزه سیستم دفاع هوایی ندارد و منازل مردم را بمباران می‌کند و در این حملات بیش از 80 هزار خانه مردم در غزه را تخریب کرد ولی کجای دنیا از این جنایت به عنوان قدرت ارتش یاد می کنند.

این تحلیل گر ارشد منطقه سومین پایه و قدرت اسرائیل را در قدرت سیاسی آن دانست که توانسته بودند یهودیان پراکنده را از سراسر جهان زیر یک چتر و عنوان اسرائیل جمع کنند.

وی روابط خارجی را پایه و اساس چهارم قدرت رژیم صهیونیستی دانست و گفت: اسرائیل از دل سرزمین از قبل اشغال شده متولد شده است و بعد از پایان قیمومیت انگلیس بر فلسطین در سال 1947 بلافاصله اسرائیل بعد از آن اعلام موجودیت کرد.

کارشناس ارشد منطقه با اشاره به اینکه اسرائیل طی 20 و 30 سال اخیر نتوانسته است جنگ را به پایان برساند و این جنگ‌ها با میانجی و پادرمیانی و توافق به پایان رسیده است، گفت: اگر اسرائیل در روند سیاسی پایان جنگ را بپذیرد، حکم انحلال خود را امضا کرده است و تمامی ارکان اسرائیل فرو می‌ریزد.

وی با بیان اینکه "اسرائیل هر زمان جنگ را متوقف کند با انتخاب اسرائیل تمام نشده است" تصریح کرد: توقف جنگ به هیچ وجه به رفع نگرانی‌های راهبردی اسرائیل نخواهد انجامید.

زارعی با اشاره به چالش‌ها وشکست های رژیم صهیونیستی در این چهار پایه‌ایی که بر آن استوار است در این زمینه به شکاف‌های عمیقی که بین سران صهیونیست به وجود آمده اشاره کرد و گفت: مخالفان و موافقان رژیم صهیونیستی در هیچ زمینه‌ای با هم اشتراک نظر ندارند و هر گروهی یک نظری بدهد جریان مقابل خلاف آن را می‌گوید و کاملا تقابل بین آنها ایجاد شده است و بستر سیاسی در یک چتر وجود ندارد و از هم پاشیده است.

وی به چالش رژیم صهیونیستی در حوزه روابط خارجی هم اشاره کرد و تصریح کرد: یکی از مهم ترین دلیل بقاء و ایجاد اسرائیل حمایت خارجی بود. در گشایش جنگ، 147 کشور فلسطین را به عنوان کشور مستقل فلسطین به رسمیت شناختند و در دادگاه بین‌المللی لاهه هم علیه اسرائیل حکم صادر کرد و این رژیم را به نسل کشی متهم کرد و در لیست رژیم کودک کش قرار گرفت.

رئیس موسسه اندیشه سازان نور با بیان اینکه ممکن است رژیم صهیونیستی در شرایطی کنونی در لبنان دست به اقدامی «احمقانه» بزند، گفت: این احتمال جدی است برای اینکه این رژیم هم از روند جنگ مایوس است و هم از روند سیاسی. روند نظامی که بی فایده شده و طی 8 ماه این رژیم نتوانست به نتیجه برسد. بنابراین هم در جنگ با شکست روبر است و هم در عرصه سیاسی چیزی نمی تواند به دست آورد.

وی تصریح کرد: حرف از حمله به لبنان و دست زدن به چنین اقدامی برای سرپوش گذاشتن بر این وضع مخمصه گونه و پیچیده اسرائیل است که نه می‌تواند جنگ را جمع کند و نه روند سیاسی را به صلاح خود بپذیرد.

زارعی با اشاره به قدرت مقاومت برای رویارویی با رژیم صهیونیستی ، تاکید کرد: حزب الله از حمایت ملی برخوردار است و دولت میقاتی نخست وزیر موقت لبنان از حزب الله حمایت می‌کند و عمده گروههای سیاسی لبنان از مقاومت حمایت می‌کنند و مانع داخلی بر سر راه مقاومت وجود ندارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار