کد خبر: 1235106
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
دیلی‌میل تشریح کرد
روز دوشنبه هم در مراسم «جونتینت» (روز آزادی) در کاخ سفید، یک دقیقه تمام بی‌حرکت ایستاد و مات‌ومبهوت به یک نقطه خیره شد

جوان آنلاین: یکی از روزنامه‌های انگلیس با اشاره به مشکلات جسمی رئیس‌جمهور امریکا نوشت که حزب دموکرات، روند جایگزین کردن فردی به جای جو بایدن را در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ شروع کرده است. 
در ادامه گاف‌های متعدد جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا، در جدیدترین مورد، او در یک گردهمایی جمع‌آوری کمک مالی در لس‌آنجلس برای لحظاتی در برابر شرکت‌کنندگان خشکش زد و به جمعیت خیره ماند. بایدن روز دوشنبه هم در مراسم «جونتینت» (روز آزادی) در کاخ سفید، یک دقیقه تمام بی‌حرکت ایستاد و مات‌ومبهوت به یک نقطه خیره شد. شنبه گذشته هم باراک اوباما، رئیس‌جمهور اسبق امریکا در یک مراسم جمع‌آوری کمک‌های مالی در لس‌آنجلس دستش را به سوی بایدن دراز می‌کرد تا او را به پایین صحنه هدایت کند. روزنامه انگلیسی دیلی‌میل در گزارشی از تلاش‌ها برای جایگزینی بایدن پرده برداشت و نوشت در حال حاضر، این ایده مطرح است که رئیس‌جمهور، به طریقی پیش از انتخابات نوامبر ۲۰۲۴ از نامزدی حزب دموکرات کنار گذاشته خواهد شد. نِیت سیلور، یک کارشناس انتخابات، در شبکه‌های اجتماعی نوشت: «کناره‌گیری کار بسیار پرمخاطره‌ای خواهد بود. اما موقعیت دیگری نیز این است که ممکن است ادامه دادن خطرات بیشتری به همراه داشته باشد. آیا به آن رسیده‌ایم؟ نمی‌دانم. اما واقعاً جای سؤال دارد.» به گفته سیلور، میانگین میزان تأیید بایدن به ۴/۳۷ درصد کاهش یافته است و یکی از نگرانی‌های اصلی درباره او سنش است که نگرانی واقعاً قابل‌درکی است. او می‌گوید: «رفتار و عملکرد بایدن مطابق سن او است و بر عهده‌گرفتن این کار تا ۸۶ سالگی نیز واقعاً کاری خارج از چارچوب است.» دیلی‌میل در ادامه نوشت: «جیمز کارویل مغز متفکر کارزار‌های انتخاباتی «بیل کلینتون» رئیس‌جمهور پیشین امریکا، در ماه جاری، آشکارا گفت که بایدن نباید در این دور از انتخابات شرکت می‌کرد.» 
با این حال، حامیان بایدن سعی دارند مخالفان و منتقدان را ساکت کنند. به گفته دیوید اکسلرود، یکی از چهره‌های برجسته کارزار انتخاباتی اوباما، تیم بایدن یکی از زودهنگام‌ترین مناظره‌های انتخاباتی را برنامه‌ریزی کرده است تا اعلام کند که بایدن هیچ کجا نمی‌رود. مارک پن، مشاور پیشین کلینتون و کارشناس رأی‌گیری معتقد است که مناظره سی‌ان‌ان آخرین فرصت بایدن خواهد بود که به رأی‌دهندگان اطمینان بدهد برای این سمت مناسب است. بنابر اعلام دیلی‌میل، اگر جو بایدن در این اولین رویارویی با دونالد ترامپ رقیب انتخاباتی خود از حزب جمهوریخواه عملکرد درستی نداشته باشد یا نتایج نظرسنجی او همچنان افت کند، این نامزد حزب دموکرات با تشکیل جبهه‌ای متحد از بزرگان لیبرال علیه خود، مجبور به کناره‌گیری خواهد شد. یک نظریه‌پرداز دموکرات در این باره به دیلی‌میل گفت: «تن‌ها کسانی که می‌توانند او را مجبور به کناره‌گیری کنند، بیل کلینتون، نانسی پلوسی و چاک شومر خواهند بود.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار